Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، هاشم علایی روز دوشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: بیشترین تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی که تحت پوشش این موسسه قرار دارند واحدهایی با تولید محصولات غذایی ، بهداشتی ، آرایشی و مصالح ساختمانی می باشند و در خلخال نیز 15 واحد تولیدی نشان استاندارد محصول دریافت کرده اند.
وی گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت استفاده از مصالح ساختمانی دارای نشان استاندارد در سازه ساختمان ها و پروژه های عمرانی دولتی و بخش خصوصی اجباری بوده و انتظار از سازمان مهندسی ساختمان استان نظارت کافی بر اجرای این مصوبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او همچنین با بیان اینکه نصب تجهیزات آسانسور برای ساختمان های با ارتفاع سه طبقه بیشتر اجباری شده، اظهار داشت: اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان صدور مجوز استاندارد آسانسور را بصورت سالانه انجام داده و متصدیان ساختمان های دارای این گونه تجهیزات ملزم به تمدید استاندارد تجهیزات آسانسور ساختمان های بلند خود بصورت سالانه هستند.
او گفت: با راه اندازی 26 آزمایشگاه زمینه ایجاد اشتغال 126 نفر فراهم شده و غیر از شهرستان مرزی بیله سوار که نمایندگی اداره کل استاندارد استان در آن مستقر است، سایر شهرستان ها فاقد این نمایندگی بوده و نظارت و ارزیابی کالا و محصولات از طریق مرکز استان صورت می گیرد.
علایی به اجباری شدن دریافت نشان استاندارد برای جایگاه های سی ان جی استان اشاره کرد و افزود: از فعالیت جایگاه های فاقد استاندارد پس از پایان مهلت داده شده برای استاندارد سازی جلوگیری خواهد شد.
او اظهار داشت: 32 مرکز معاینه فنی تجهیزات سی ان جی در استان اردبیل راه اندازی شده و با صدور مجوز لازم مرکز معاینه فنی سی ان جی خلخال نیز بزودی آغاز بکار می کند.
وی با انتقاد از عدم همکاری اتاق اصناف خلخال در اجرای طرح استاندارد سازی ترازوها و باسکول های کسبه و واحدهای صنفی این شهرستان گفت: این کار برای پیشگیری از کم فروشی و اجحاف در حق مشتریان صورت گرفته و هزینه آزمایش ، معاینه فنی و ارزیابی ترازوهای صنوف 80 هزار ریال است.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه با بیان اینکه رعایت اصل استاندارد سازی محصولات تولیدی برای سلامت مردم مهم است، افزود: دلیل مقاومت متصدیان جایگاه های سوخت سی ان جی برای استاندارد سازی تجهیزات نداشتن اطمینان لازم از شرکت های تعمیر و تجهیز این گونه جایگاه ها و انحصاری بودن آنها همراه با افزایش نرخ تجهیزات جدید استاندارد در کشور است.
7119/6018
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استان اردبیل استاندارد ایجاد اشتغال بخش خصوصی معاینه فنی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی

به گزارش جام جم آنلاین،مدیر کل استاندارد استان در خصوص نظارت بر نازل‌های عرضه سوخت سی ان جی استان گفت: بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد ایران، تمامی نازل‌های سوخت عرضه سی ان جی به صورت دوره‌ای تحت نظارت و آزمون دوره‌ای قرار می‌گیرند تا از نظر کمّی از هر گونه تخلف و ضرر و زیان برای مصرف کنندگان در خصوص حمایت از حقوق ایشان، جلوگیری شود.

دستورانی افزود: تا پایان سال گذشته ۱۰۵ نازل سوخت در شهرستان‌های استان بصورت دوره‌ای تحت آزمون قرار گرفتند که با توجه به برنامه مصوب ابلاغی استانی از سوی سازمان ملی استاندارد در سال گذشته، درصد تحقق کامل برنامه انجام شده است.

وی با بیان اینکه آزمون نازل‌های مستقر در جایگاه‌های سوخت با همکاری آزمایشگاه‌های همکار و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود، گفت: اطمینان از صحت و سلامت عملکرد نازل‌های سوخت مطابق با معیار‌های استاندارد از اهداف انجام آزمون‌های دوره‌ای نازل‌ها از سوی سازمان ملی استاندارد به شمار می‌رود.

مدیرکل استاندار خراسان جنوبی با تاکید براین که گزارشات مردمی نقش بسزایی در جلوگیری از ضرر و زیان مصرف کننده ایفا می‌کند، از هم استانی‌ها خواست: در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در سوخت گیری از طریق سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۷، مراتب را به واحد رسیدگی به شکایات مردمی این اداره کل اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان
  • آشنایی باشگاه‌های ورزشی با اصول باشگاه داری نوین
  • آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • بومی‌سازی تجهیزات آب و هواشناسی + فیلم
  • محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل
  • آماده‌سازی مرکز فناوری هسته‌ای با سه کاربرد کشاورزی در اردبیل
  • اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل محدود است