Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-24@23:52:58 GMT

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۹/۱۹

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۹۲۴۹

صراط:

رشد قیمت نفت پس از توافق روز جمعه اوپک و متحدانش بر سر کاهش 1.2 میلیون بشکه‌ای تولید از ماه ژانویه، امروز هم ادامه داشت. اما به‌رغم این افزایش، چشم‌انداز قیمت نفت در سال آینده به‌دلیل کند شدن رشد اقتصاد جهانی چندان روشن نیست.

به گزارش تسنیم بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 54 سنت، معادل 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 درصد افزایش به 62 دلار و 21 سنت رسید.

روز جمعه پس از آنکه اوپک و متحدانش از جمله روسیه اعلام کردند که تولید نفت را 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش خواهند داد، قیمت نفت رو به افزایش گذاشت. از این 1.2 میلیون بشکه، 800 هزار بشکه سهم اوپک و 400 هزار بشکه سهم تولید کنندگان غیراوپکی است.

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز امروز با 2 سنت افزایش به 52 دلار و 63 سنت رسید. صنعت نفت آمریکا نقشی در کاهش تولیدهای اعلام‌شده نخواهد داشت.

کاهش تولیدهای اوپک و متحدانش از ماه ژانویه و نسبت به سطح تولید اکتبر 2018 انجام خواهد گرفت. تحلیلگران مؤسسه برنستین انرژی در این باره نوشتند: «نتیجه‌گیری ما این است که قیمت نفت در سال 2019 به حدود 70 دلار خواهد رسید».

اما به‌رغم این کاهش‌ها، همچنان پیش‌بینی شده که قیمت نفت 6 دلار در هر بشکه کاهش یابد. مؤسسه برنستین پیش‌بینی خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال آینده را از 1.5 میلیون بشکه قبلی به 1.3 میلیون بشکه کاهش داده است.

بانک آمریکایی مورگان استنلی هم گفته، این کاهش تولید «احتمالاً برای برقراری توازن در بازار در نیمه نخست سال 2019 و جلوگیری از افزایش ذخایر کافی خواهد بود».

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش مهر، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگر چه بازار‌ها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد