Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ همایش پیشگیری از ایدز با حضور مدیرکل بهزیستی استان مرکزی، فرماندار و جمعی از مردم و مسئولان شهرستان فراهان برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما برگزاری اینگونه همایش ها با رویکرد اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم جامعه را یکی از اهداف و الویت کاری واحد پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی دانست و گفت: در استان بیماران مبتلا به ایدز مشخص شده و پرونده هایی در باشگاه مثبت اراک ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی با بیان اینکه در راستای شعار امسال " من آزمایش می دهم تا به سلامتی خود پی ببرم " به صورت رایگان آزمایش هایی در سطح استان انجام شد، تصریح کرد: بالغ بر 1000 نفر در شهر اراک آزمایش تشخیصی ایدز را انجام دادند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کمتر از ۳۰۰ نفر در استان مرکزی به بیماری ایدز مبتلا هستند و خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه دوره بیماری و کمون آن کاملا طولانی بوده و حدود 6 الی 10 سال طول می کشد، افزود: تشخیص به موقع این بیماری قطعا می تواند کمک شایانی در جهت درمان داشته باشد.

امینی خاطرنشان کرد: یک مرکز هم در اراک با عنوان باشگاه مثبت و با رویکرد کاهش آسیب به بیماران ایذر فعالیت می کند و خدمات پیشگیری سطح 2 را برای بیماران و سطح 1 را برای خانواده های آنها انجام می دهند.

وی بیان کرد: در سطح استان مرکزی پایگاه های شلتر مرکز گذری کاهش آسیب (DIC) ، کمپ ها ، مراکز اقامتی ...در راستای کاهش اعتیاد و بیماری ایدز در حال فعالیت هستند.

فرماندار فراهان با اشاره به مشکل کتمان بیماری ایدز گفت: کتمان این بیماری ، کنترل آن را مشکل کرده و موجب تسری آن و ایجاد مشکلاتی در سطح جامعه می‌شود و این نیازمند بالا ﺑﺮدن ﺳﻄﺢ آﮔﺎﻫﯽ ﻧﮕﺮش ﻣﺮدم نسبت به این بیماری است.
سجادی پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و ادامه داد: آموزش‌وپرورش به لحاظ مخاطبان گسترده و فراگیر خود ازجمله دانش آموزان و خانواده‌های آنان، مسئولیت خطیری را درزمینهٔ پیشگیری از ایدز بر عهده دارد.

در پایان این مراسم مشاوره  تخصصی و آزمایش رایگان تشخیص سریع HIV برای شرکت کنندگان انجام پذیرفت.

82درصد از افراد آلوده به ویروس ایدز در استان مرکزی مرد و 18درصد آنان زن هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اولویت آگاه سازی پیش گیری ایدز استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضا مهمترین حامی پلیس در انجام مأموریت‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سردار رفیعی کیا در نشست تعاملی پلیس و دستگاه قضا خدمت شایسته به مردم و تأمین آرامش عمومی جامعه را آرمان مقدس و مشترک پلیس و دستگاه قضایی خواند.

او با اشاره به امنیت مطلوب استان مرکزی در سایه هم افزایی دستگاه قضا و پلیس گفت: این مهم با تعامل خوب و تصمیم‌سازی و تصمیم گیری پلیس و دستگاه قضا تحقق پیدا کرده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به نقش مشارکت عمومی در ارتقاء امنیت اجتماعی ادامه داد: افزایش احساس امنیت اجتماعی چشم انداز اجرایی پلیس در اجرای طرح‌های انتظام بخش در استان مرکزی خواهد بود و نوع مشارکت همراهی دستگاه قضایی در تحقق این نگاه بسیار مهم و اثربخش است.

او با تاکید بر تقویت هوشمندسازی در زیرساخت‌های امنیتی و ترافیکی استان گفت: این مهم در سایه تعاملات دو دستگاه قضایی و پلیس محقق می‌شود.

فرمانده انتظامی استان برخورد قاطع با سارقان مسلح و جرائم خشن را حاکی از عزم و اراده راسخ پلیس در تأمین امنیت مردم و دفاع از جامعه دانست و گفت: وجود ۲۴ شهید از ابتدای سال جاری تاکنون بیانگر این مهم است.

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • دستگاه قضا مهمترین حامی پلیس در انجام مأموریت‌ها
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد