Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@18:26:59 GMT

روسیه، دومین تولیدکننده تسلیحات جهان

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۹۴۰۵

روسیه، دومین تولیدکننده تسلیحات جهان

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، انستیتو بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم در گزارشی که امروز دوشنبه منتشر شد اعلام کرد روسیه با عبور از سد انگلیس، به دومین تولید کننده تسلیحات جهان بعد از آمریکا تبدیل شده است.

گفته می‌شود از سال ۲۰۱۱ میلادی به این سو، شرکت‌های تسلیحاتی روسیه رشد چشمگیری را در زمینه فروش محصولات خود تجربه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این امر در راستای افزایش بودجه برای تولید تسلیحات با هدف مدرنیزه کردن نیروهای مسلح روسیه قابل ارزیابی است.

در میان ۱۰۰ شرکت تسلیحاتی برتر جهان از نگاه انستیتو بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم، ۱۰ شرکت روسی به چشم می‌خورد که ۹.۵ درصد از فروش تسلیحاتی جهان را به خود اختصاص می‌دهند. فروش کلی این ۱۰ شرکت در سال میلادی ۲۰۱۷، مبلغ ۳۷.۷ میلیارد دلار برآورد شده است.

این نخستین بار از سال میلادی ۲۰۰۲ است که انگلیس رتبه دوم در تولید تسلیحات را از دست می‌دهد و فروش آن در سال ۲۰۱۷ به ۳۵.۷ میلیارد دلار تنزل یافت.

در لیست انستیتو بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم، آمریکا با ۴۲ شرکت و ۲۲۶.۶ میلیارد دلار فروش که معادل ۵۷ درصد از فروش جهانی است، جایگاه نخست را به خود اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که غرب به طور خطرناکی در آستانه درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای است که مملو از عواقب فاجعه‌بار است.

براساس گزارش المیادین، لاوروف در پیامی ضبط شده به شرکت کنندگان در کنفرانس مسکو درباره عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای گفت: تروئیکای هسته‌ای غرب (انگلیس، فرانسه و آلمان) از حامیان اصلی کی‌یف هستند و مسکو خطرات استراتژیک جدی که منجر به افزایش سطح خطر هسته‌ای می‌شود را به خوبی می‌بینید.

لاوروف خاطرنشان کرد که جهان اکنون شاهد بحران در سیستم کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه هسته‌ای است. این نشان دهنده وخامت عمیق و بی سابقه در حوزه امنیت بین المللی است.

لاوروف همچنین اعلام کرد که روسیه آماده بازگشت به موضوع تصویب معاهده جامع منع آزمایش هسته ای، به محض تصویب این توافق از سوی آمریکاست. این دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که خروج روسیه از تصویب این معاهده پاسخی منطقی به اقدامات مخرب آمریکا و دیگر کشور‌های غربی بود.

او با بیان اینکه مسکو همچنان به عضویت کامل پیمان جامع منع آزمایش هسته‌ای باقی می‌ماند، اعلام کرد: مسکو اخیراً تأسیس بخشی از سیستم نظارتی بین المللی خود را تکمیل کرده است.

در فوریه ۲۰۲۳، روسیه مشارکت خود در معاهده خلع سلاح هسته‌ای استارت نو را که در سال ۲۰۱۰ بین روسیه و آمریکا امضا شد، که آخرین توافق دوجانبه بین مسکو و واشنگتن است، به حالت تعلیق درآورد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • باارزش‌ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد
  • از نحوه ساخت پهپاد‌های جنگی تا فروش تسلیحات به روسیه در مستند «پرچمدار» + فیلم