Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، محمد عابدی گفت: دانشنامه فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی از زمان ورود به این اداره کل و در صورت کامل بودن مدارک در کمتر از یک هفته صادر می شود.

وی افزود: فرآیند صدور دانشنامه در سازمان مرکزی به روز است و به محض ارسال مدارک به اداره کل دانش‌آموختگان، مراحل بررسی پرونده و صدور دانشنامه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۶ تا ۳۱ شهریور امسال، ۶۰۹ هزار و ۵۵۶ دانشنامه تائید شده از سوی این اداره کل صادر شده است، گفت: یکی از طرح‌هایی که برای تسریع در صدور دانشنامه فارغ‌التحصیلان در دستور کار است، حذف روند فیزیکی ارسال مدارک است که چرخه کاری زمان بری دارد، به‌ طوری‌ که برای صدور مدارک قطعی دانش‌آموختگان، ابتدا پرونده تحصیلی دانشجو پس از بررسی در دانشکده مربوطه به اداره کل دانش‌آموختگان واحد ارسال و پس از بررسی مجدد، مدرک موقت برای دانشجو صادر می‌شود.

عابدی خاطرنشان کرد: برای صدور دانشنامه نیز پرونده دانشجو از طریق دبیرخانه واحد به دبیرخانه سازمان مرکزی ارسال و پس از آن به اداره کل دانش‌آموختگان ارجاع داده می‌شود. این اداره کل نیز پس از صدور دانشنامه، اصل مدرک را از طریق دبیرخانه سازمان به واحد مبدا ارسال و دانشجو با مراجعه به واحد دانشگاهی خود دانشنامه را دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه درخواست ریزنمرات دانشجویان نیز بروز ارائه می‌شود، گفت: پیش از این صدور ریزنمرات برای مراجعه کنندگان وقت‌گیر بود و روزانه در سه نوبت صادر می‌شد.

ارائه ریز نمرات در ۲۰ دقیقه

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون رسیدگی به درخواست ریزنمرات برای افرادی که درخواست حضوری و البته ضروری دارند، در سه نوبت حذف شده و هر زمان از ساعت کاری متقاضیان به اداره کل فارغ‌التحصیلان مراجعه کنند، حداکثر ظرف مدت ۳۰ دقیقه ریزنمرات آنها صادر می‌شود.

عابدی با اشاره به برنامه‌های اداره کل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی برای تسریع در انجام امور فارغ‌التحصیلان، اظهار داشت: روند بررسی تا ارسال و صدور دانشنامه‌ها پروسه زمان‌بری است که می‌توان با مکانیزه کردن آن، همه این مراحل را از طریق اتوماسیون امن و محرمانه اداری انجام داد و در کمترین زمان به دانش‌آموختگان خدمت‌رسانی کرد.

وی افزود: با توجه به برنامه جامع فناوری اطلاعات حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و راه اندازی سامانه جامع ساجد، سامانه دانش آموختگان نیز در این مجموعه راه اندازی خواهد شد.

حذف صدور مدرک موقت فارغ‌التحصیلان برای دانش‌آموختگان واجد شرایط

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حذف صدور مدرک موقت فارغ‌التحصیلان برای دانش‌آموختگان واجد شرایط در دستور کار این اداره کل گرفته، تاکید کرد: حذف مدرک موقت برای دانش‌آموختگان علاوه بر اینکه باعث می‌شود دانشنامه فارغ‌التحصیلان در کوتاه‌ترین زمان صادر شود، صرفه‌جویی چند صد میلیون تومانی نیز برای دانشگاه در بر خواهد داشت.

عابدی ایجاد سامانه جامع دانش‌آموختگان را یکی از برنامه‌های جدی اداره کل دانش‌آموختگان عنوان کرد و افزود: از سال گذشته طرح اولیه این سامانه نوشته و در این دوره جزئیات این سامانه بررسی شده است. اجرای این سامانه میلیاردها تومان صرفه‌جویی برای دانشگا آزاد اسلامی به دنبال خواهد شد.

وی درباره خدمات و مزایای این سامانه، گفت: از صفر تا صد کارهایی که به صورت حضوری و فیزیکی در اداره کل دانش‌آموختگان انجام می‌شود، در سامانه جامع دانش‌آموختگان اجرایی خواهد شد.

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: اداره کل دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی طرح‌های زیادی دارد که در صورت اجرایی شدن آنها بیش از ۲۰ میلیارد تومان درآمدزایی و صرفه‌جویی برای دانشگاه خواهد داشت.

ایجاد دارالترجمه رسمی در دانشگاه آزاد

عابدی افزود: ایجاد دارالترجمه رسمی در سازمان مرکزی درحال پیگیری است.

وی عنوان کرد: از سال گذشته تا پایان شهریورماه امسال اداره کل دانش‌آموختگان برای بیش از ۴۴ هزار نفر ریزنمرات صادر کرده و می‌توان گفت سالانه هزاران دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی با مراجعه به اداره کل دانش‌آموختگان ریزنمرات خود را برای ارسال به دانشگاه‌های خارج از کشور دریافت و پس از ترجمه آن در دارالترجمه‌های رسمی، ریزنمرات به دانشگاه مقصد ارسال می‌کنند. با ایجاد دارالترجمه در دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر تسریع در روند کاری دانشجویان، مزیت های دیگری نیز متوجه دانشگاه خواهد شد.

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته ۶۱۰ هزار دانشنامه تائید شده از سوی این اداره کل صادر شده است، گفت: یکی دیگر از پیشنهادهایی که برای ایجاد تحول در اداره کل دانش‌آموختگان مدنظر داریم، صدور دانشنامه‌های جدید با نمادهای اسلامی ایرانی، لایه‌های امنیتی بالا و قابلیت‌های بروز است.

عابدی اظهار داشت: یکی دیگر از طرح‌هایی که برای دانشنامه‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی داریم، ۲ زبانه شدن آنهاست که با این کار همه دانشنامه ها با زبان فارسی و انگلیسی صادر می شود تا دانش‌آموختگان دیگر نیاز به ترجمه انگلیسی مدرک تحصیلی خود نداشته باشند.

کد خبر 4480875 زهرا ساختمانیان

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان فعال و دانشجویان دختر وارد فضای اشتغال دانش‌بنیان می‌شوند

خبرگزاری علم و فناوری آنا - حسین بوذری؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس براساس نیاز صنعت به دانشگاه و دانشگاه به صنعت و توسعه فناوری‌های پیشرفته سال ۱۴۰۲ را آغاز کرد و در این راستا به موفقیت‌هایی هم دست پیدا کرد.

انعقاد تفاهم‌نامه با شهرک‌های صنعتی درزمینه تکنولوژی هوش و دیمند پول (توسعه فناوری براساس ارزمحوری) با هدف توسعه فناوری‌ها از دیگر اقداماتی بود که دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در سال گذشته (۱۴۰۲) انجام داد.

همچنین فعال کردن زیرساخت‌های چندین سرای نوآوری و توسعه مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس، ایجاد مدرسه اشتغال، ارتباط با صنعت و توسعه مراکز تحقیقاتی در سال گذشته انجام شد.

خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درراستای بررسی فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های این دانشگاه در سال جدید گپ و گفتی را با حامد افشاری رئیس این دانشگاه ترتیب داده است که در ادامه می‌‌خوانید.

فعالیت سراهای نوآوری و مرکز رشد در واحد شهرقدس

آنا: سال ۱۴۰۲ در حوزه علم و فناوری و تولید دانش‌بنیان چه فعالیت‌هایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس انجام و چه دستاورد‌هایی حاصل شد؟

افشاری: در رویکرد جدید با توجه به نیاز‌های صنعت، مباحث توسعه و فناوری را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس هدف‌گیری کردیم؛ به همین منظور در زمینه تکنولوژی هوش و دیمند پول (توسعه فناوری براساس ارزمحوری) و براساس نیاز و تقاضای بازار گام برداشتیم و در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به این سمت و سو رفتیم که تمام فناوری‌های دانشگاه براساس سند تحول اتفاق می‌افتد و توسعه فناوری‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس براساس رویکرد دیمند پول یا کشش تقاضای بازار است.

در این راستا ارتباطاتی با صنایع منطقه گرفته شده و جلساتی را برگزار و با تشکیل کارگروه که در این رویداد با شهرک‌های صنعتی شکل گرفت یک دفتر مشترکی به‌منظور ایجاد ارتباط صنعت با دانشگاه راه‌اندازی کردیم تا نیاز‌های صنعت را شناسایی کنیم و در زمینه توسعه فناوری که توسط اعضای هیئت علمی و دانشجویان محقق ما اتفاق می‌افتد این نیازسنجی صنایع انجام شده است.

همچنین یکسری زیرساخت‌هایی را برای توسعه فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس ایجاد کردیم؛ ازجمله این نوع زیرساخت‌ها فعال کردن چند سرای نوآوری و توسعه مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس، ایجاد مدرسه اشتغال، ارتباط با صنعت و توسعه مراکز تحقیقاتی است که بتوانند توسعه‌دهنده فناوری براساس نیاز صنعت باشند.

آنا: چه تعداد هسته، واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان و با چه کارکردی در دانشگاه‌تان مستقر هستند؟

افشاری: تعداد هسته‌ها و واحد‌های فناور که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت فعالند، با توجه به تعدد سرا‌های فناوری بسیار متنوع هستند؛ بنابراین از این هسته‌ها و سرا‌ها که در مراکز دانشگاهی مستقر هستند، محصولاتی را هدف‌گیری کرده‌ایم؛ ازجمله اینکه دنبال تولید نهال شناسنامه‌دار هستیم و چندین هسته و واحد فناور در صفادشت مستقر هستند که در زمینه توسعه فضای هوش مصنوعی (ای.او.تی) را هدف‌گیری کرده‌ایم و یکسری هسته‌هایی به این منظور فعال هستند.

همچنین در مجموعه سرای قریب مهارت‌افزایی، توانمندسازی فارغ‌التحصیلان، شاغلان و بانوان فعال و دانشجویان خواهر را داریم که بتوانند وارد فضای اشتغال و دانش‌بنیان شوند و درتلاشیم خواهران تحصیلکرده در حوزه فناوری در جامعه فعال شوند و تعدادی از این هسته‌ها با مشارکت و فعالیت بانوان در سرای قریب مستقر هستند و فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌اند که این فعالیت‌ها در سال جدید (۱۴۰۳) توسعه پیدا خواهند کرد؛ امیدواریم شاهد این جریان باشیم تا بانوان و زنان این سرزمین بتوانند علاوه بر اشتغال، تولید ثروت و کارآفرینی فعالانه در جامعه حضور داشته باشند.

توسعه صنایع منطقه‌ای مدنظر سرای نوآوری برج قریب

آنا: برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در سال جدید (۱۴۰۳) در حوزه‌های مختلف به‌خصوص در حوزه علم و فناوری، دانش‌بنیان و تقویت آن چیست؟

افشاری: برنامه دانشگاه در سال ۱۴۰۳ افزایش کیفیت واحد‌های فناور و هسته‌هایی است که در سرای قریب و سایر مراکز واحد‌ها مستقر هستند.

در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و شبکه‌سازی، حوزه سازندگان، فعالان و تأمین‌کنندگان حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر با توجه به اهمیت آن، این انرژی‌ها در کشور رایج بوده و برنامه‌های متعددی را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

علاوه بر اینکه در سال ۱۴۰۲ آغاز فعالیت تولید جلبک رقم خورده، توسعه و گسترش این کار را با کیفیت بالا خواهیم داشت تا بتوانیم به صورت کیفی محصولات جلبک را در صنایع مختلف کاربردی کرده و ارائه کنیم و در ادامه محصولات مرتبط با نهال، سرای باغبانی و جلبک را در سال ۱۴۰۳ پیش رو داریم؛ همچنین تشکیل و فعال کردن تیم‌های خلّاق دانشجویی، توسعه فعالیت دانشجویان فعال در بخش صنایع خلّاق و فناوری‌های نرم فرهنگی، ایجاد فضای کارآفرینی و اشتغال برای دانشجویان هسته مختلف فناور با هدف تولید محصولات را در برنامه کاری خواهیم داشت.

در سرای نوآوری برج قریب هم مباحث توسعه صنایع منطقه‌ای درنظر گرفته شده و این موضوعات در حال پیگیری است و در تداوم این فعالیت‌ها سرای توسعه فناوری جلبک و فرآورده‌های آن در صفادشت راه‌اندازی شده و این نوید را می‌دهیم که سرای نوآوری برج قریب سال ۱۴۰۳ با قدرت و قوت کار خود را پیگیری وبه نتیجه خواهد رساند و در واحد ملارد هم توسعه نهال و فناوری‌های مربوط به تولید نهال را در دستورکار قرار دادیم، امیدواریم سرای باغبانی را در واحد ملارد راه‌اندازی کنیم که شروع کار و عرضه نهال‌های استاندارد در واحد ملارد انجام شود.

آنا: فعالیت‌های برجسته و تازه‌ترین فعالیت سرای نوآوری برج قریب در سال ۱۴۰۲ چه بوده و چه برنامه‌ای برای ۱۴۰۳ برای این سرا متصور هستید؟

افشاری: در سرای فناوری و نوآوری برج قریب توسعه صنایع منطقه‌ای را در دستورکار داریم و با توجه به اینکه با ستاد احیای صنایع ارتباط گرفتیم در زمینه آموزش، مشاوره و خدمات حوزه صنایع موضوعات را پیگیری می‌کنیم، همچنین سرای نوآوری برج قریب در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر، سرای جلبک و سرای باغبانی جزء چهار سرایی است که با قدرت و کیفیت لازم کار خود را دنبال خواهد کرد تا به نتایج مطلوب برسد.

دعوت از دانشجویان برای توسعه صنایع منطقه‌ای

آنا: در حوزه مهارت و کارآفرینی چه فعالیت‌هایی در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت و چه برنامه‌ای برای سال جدید دارید؟

افشاری: در بخش کارآفرینی و ایجاد اشتغال، مدرسه اشتغال و چندین مدرسه مهارت و کارآفرینی را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس ایجاد کردیم؛ از جمله مدرسه مهارت و کارآفرینی در زمینه طلا و جواهرسازی، آشپزی، مکانیک خودرو، مباحث مرتبط با حوزه کدنویسی و برنامه‌نویسی کامپیوتر، مدرسه زبان‌های خارجی و مدرسه عالی مهارتی حقوق را برای دانشجویان داریم و توسعه این مدارس را در دستورکار قرار دادیم.

آنا: برای توسعه زیست‌بوم فناوری در کشور چه پیشنهادی دارید و دانشگاه متبوع شما هم برنامه‌ای دارد؟

افشاری: ایجاد استان تهران‌غرب احتمالاً در سال ۱۴۰۳ اتفاق بیفتد و دنبال این هستیم که یک منطقه یا ناحیه نوآوری و فناوری در غرب استان تهران ایجاد کنیم؛ چراکه ناحیه نوآوری و فناوری می‌تواند در توسعه زیست‌بوم فناوری نقش‌آفرینی کند و مباحثی مانند توسعه فضای فناوری‌های پزشکی را در غرب استان تهران هدف‌گذاری کرده‌ایم و دنبال این هستیم که دانشجویان از صنایع منطقه‌ای بازدید کنند تا با نگاه روشن و دقیق بحث‌های توسعه و فناوری را براساس نیاز‌های صنعت داشته باشند.

آنا: و سخن پایانی ...

افشاری: جوانان، دانشجویان، استادان، کارکنان و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی را به فعالیت جهادی دعوت می‌کنم تا با تلاش برای کارآفرینی، فناوری و تولید محصولات فناورانه با هدف عبور جامعه از بحران اقتصادی امیدآفرینی و موفقیت را برای جامعه به ارمغان بیاورند.

انتهای پیام/

حسین بوذری

دیگر خبرها

  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  • خدمات خوب دانشگاه آزاد اسلامی، سبب رفع انحصار در آموزش عالی شد
  • بانوان فعال و دانشجویان دختر وارد فضای اشتغال دانش‌بنیان می‌شوند
  • ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی زنجان
  • اجرایی شدن طرح ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • ایجاد ۴۸۰۰ فرصت شغلی برای دانش آموختگان زنجان هدفگذاری شد
  • اجرایی شدن طرح ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان علمی کاربردی
  • ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان علمی کاربردی
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با دانشگاه‌های خارجی
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با برخی دانشگاه‌های خارج کشور