Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-28@18:32:49 GMT

محمد بن سلمان به رام‌الله سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۹۴۵۹

محمد بن سلمان به رام‌الله سفر می‌کند

منابع آگاه از سفر ولیعهد عربستان سعودی در آینده‌ای نزدیک به رام‌الله در کرانه باختری و دیدار با برخی مسئولان فلسطینی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، برخی منابع سیاسی و عالی رتبه در گفتگوی ویژه با «الخلیج آنلاین» از گنجانده شدن سفر به اراضی اشغالی در فهرست سفرهای خارجی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع تاکید کردند تصمیم محمد بن سلمان برای سفر به اراضی اشغالی در آخرین لحظات اتخاذ شده است تا به فهرست سفرهای خارجی وی اضافه شود.

به گفته این منابع، تماس‌های اولیه میان مسئولان سعودی و شخصیت‌های عالی‌رتبه تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح به صورت کاملا سری آغاز شده است تا از شرایط موجود برای انجام این سفر تاریخی آگاه شوند.

این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند تاکنون زمان رسمی این سفر مشخص نشده است، اما تلاش‌هایی کاملا سری در میان مسئولان برای بررسی اوضاع داخلی فلسطین و فراهم سازی شرایط سفر ولیعهد سعودی صورت گرفته است که نشان می‌دهد این سفر در روزهای آتی انجام خواهد شد.

درباره جزئیات این سفر گفته شده است که محمد بن سلمان با جنگنده‌ای از اردن به رام الله در کرانه باختری خواهد رفت و با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار خواهد کرد. دو طرف در این دیدار درباره برخی پرونده‌های سیاسی از جمله سازش، روند صلح و روابط دوجانبه با یکدیگر گفتگو و تبادل نظر خواهند کرد.

منابع آگاه در پاسخ به این سوال که دلایل این سفر غیرمنتظره چه می‌تواند باشد، اعلام کردند: هیچ غیرمنتظره‌ای برای محمود عباس در این سفر وجود ندارد و محمد بن سلمان هیچ ابتکار عمل سیاسی یا کمک‌های مالی سنگینی به حکومت یا مردم فلسطین به همراه ندارد.

این منابع افزودند: تنها ویژگی این سفر رسانه‌ای بودن آن و تلاش ریاض برای دستیابی به فضایی برای فرار از زیر بار فشارهایی است که پس از قتل جمال قاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی، جنگ خانمان برانداز یمن و نزدیک شدن به اسرائیل بر محمد بن سلمان وارد شده است.

ولیعهد سعودی قبل و بعد از نشست سران گروه بیست به کشورهای امارات، مصر، تونس، الجزایر، مراکش و اردن سفر کرد و با مخالفت‌ها و انتقادهای مردمی بسیاری در این کشورها مواجهه شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رام الله فلسطین کرانه باختری محمد بن سلمان ولیعهد عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۹۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!

زی‌سان؛ شرکت سرمایه‌گذاری قدیه اعلام کرد که قصد دارد نخستین بازی‌پارک موضوعی جهان بر اساس انیمه مشهور ژاپنی «دراگون بال» (Dragon Ball/ گوی اژدها) را در عربستان سعودی بسازد.

به گزارش زی‌سان به نقل از بی‌بی‌سی، این شهربازی اولین جاذبه تفریحی جهان است که بر پایه مجموعه کتاب‌ها و انیمه محبوب دراگون بال ساخته می‌شود.

به گزارش شرکت سازنده، اژد‌هایی به طول ۷۰ متر در مرکز این شهربازی قرار می‌گیرد و دست‌کم ۳۰ وسیله بازی خواهد داشت. مساحت این شهربازی نیز بیش از نیم میلیون مترمربع است و از ریاض، پایتخت عربستان سعودی، تنها ۴۰ دقیقه فاصله دارد.

قدیه یک پروژه تفریحی و گردشگری بزرگ با امکانات متنوع شامل پارک‌های تفریحی، مراکز ورزشی، مراکز خرید، هتل و سایر امکانات است که در نزدیکی ریاض ساخته می‌شود و بخشی از طرح آینده‌نگر پادشاهی سعودی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور محسوب می‌شود که هدف آن کاهش اتکا به سوخت‌های فسیلی است.

به گزارش وب‌سایت رسمی دراگون بال، این شهربازی یک ترن هوایی خواهد داشت که داخل اژد‌هایی حرکت می‌کند که از شنرون [اژد‌های معروف این انیمه]الگوبرداری شده است.

مجموعه کتاب‌های مصور (کمیک استریپ) دراگون بال نخستین بار در سال ۱۹۸۴ منتشر شدند و ماجرا‌های پسری جوان به نام سان گوکو را روایت می‌کردند که با دختر نوجوانی به نام بولما آشنا می‌شود و آنها با هم سفری ماجراجویانه را آغاز می‌کنند تا هفت گوی با سری اژد‌ها (دراگون بال) پیدا کنند و بتوانند اژد‌هایی قدرتمند به نام شنرون را احضار کنند؛ چون شنرون می‌تواند بزرگ‌ترین آرزوی هرکس را براورده کند. این مجموعه یکی از تاثیرگذارترین و پرفروش‌ترین داستان‌های مصور ژاپنی بود.

به گزارش الشرق‌الاوسط، احداث این شهربازی به برنامه راهبردی بن سلمان برای جذب سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون بازدید‌کننده تا سال ۲۰۳۰ کمک خواهد کرد. 

به گفته عبدالله بن ناصر الداود، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری قدیه، این طرح که با مشارکت شرکت سازنده انیمه دراگون بال (Toei Animation) اجرا می‌شود، به احداث یک شهربازی منحصر‌به فرد کمک می‌کند که ترکیبی بی‌مانند از ماجراجویی و سرگرمی و همچنین تنوع و گوناگونی برای همه سلیقه‌ها خواهد بود.

tags # عربستان سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • دو اثر جدید اسما الحسنی توسط گروه محمد رسول الله(ص) منتشر شد
  • حمله حزب‌الله به شهرک صهیونیستی/آتش در «کریات شمونه» شعله کشید
  • بررسی فیلم «مصلحت» و نقد «حسینیه معلی» در شماره فروردین مجله خیمه
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • سید محمد خاتمی: چیزی جز فضیلت‌خواهی، خیراندیشی و نمایاندن چهره رحمانی دینِ خدا و دفاع از حق و حقیقت به‌خصوص حقوق زنان و اصلاح‌جویی از «زهرا شجاعی» ندیدم و نشنیدم
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس
  • دیدار حکیم و بن‌سلمان در جده
  • عکس| استخر و هتل غول‌پیکر بن‌سلمان