Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه‌های دفع فاضلاب، آب بهای مربوطه را می‌دهند اما در مناطقی که سیستم فاضلاب وجود ندارند شخصا مراجعه کنند تا پیگیری لازم انجام شود. ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی ساری در نشست نهضت مطالبه‌گری با محوریت‌های آب‌گرفتگی معابر، افت فشار و قطعی‌های آب و خسارات وارده به همشهریان در پی بارندگی‌های اخیر در مسجد جواد الائمه(ع) اهواز اظهار داشت: مسئولان اهواز با همه ضعف ساختاری، صرفا جلسه نداشته باشند و مردم از شنیدن جلسه خسته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مشکل آب سطحی و فاضلاب در شهر اهواز وجود دارد و در کل شهر شبکه دفع آب سطحی نداریم و فاضلاب در بخش اعظمی از اهواز وجود ندارد.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نه تنها برای آب و فاضلاب اهواز بلکه برای کل استان خوزستان چالش اساسی بین مجمع نمایندگان با رییس جمهور ایجاد شد که ماحصل کار  پروژه فروردین ماه سال 96 است.

وی با اشاره به ضرورت تفکیک بین آب‌های سطحی و آب‌های فاضلاب خاطرنشان کرد: در حوزه نمایندگی شامل اهواز، باوی و حمیدیه 77 پروژه در حال اجرا و تعدادی از آنها به بهره‌برداری رسیده‌اند.

ساری در نشست نهضت مطالبه‌گری با محوریت‌های آب‌گرفتگی معابر، افت فشار و قطعی‌های آب و خسارات وارده به همشهریان در پی بارندگی‌های اخیر افزود: در حوزه آب سطحی تنها راهکارهای موقت به سرانجام رسیده است.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه برخی مناطق چنین مشکلاتی ندارند، گفت: در مرکز شهر اهواز نیز مشکل قطعی آب وجود دارد و این مشکل ایجاد شده در سیستم کانال قبلی به مسافت 500 متر ارتباطی آب کشیده شده اما قول می‌دهم این 500 متر را از طریق کانال در تصفیه خانه و افت فشار حدود دو هفته تا 3 هفته‌ای براساس ارزیابی کارشناسان برطرف شود.

وی بیان کرد: مسیر کانال غدیر و تپه‌های الله اکبر رملی هستند و در بارندگی زیاد اخیر به علت خروج ماسه‌ها به شکل گسترده باعث هدر رفت شده است.

ساری ادامه داد: هزینه‌های دفع فاضلاب، آب بهای مربوطه را می‌دهند اما در مناطقی که سیستم فاضلاب وجود ندارند شخصا مراجعه کنند تا پیگیری لازم انجام شود.

اهواز| شوش و دزفول رکورددار بارش‌ها در خوزستان اعلام شدندچوب بی‌تدبیری آبفا اهواز بر سر دختران بی‌سرپرست + تصویراهواز|سیراب‌شدن تالاب شادگان با بارش باران؛ افزایش مهاجرت پرندگان به تالاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز: میزان بارندگی بالا از توان و ظرفیت شبکه فاضلاب خارج است

همچنین در ادامه این نشست پرسش و پاسخ فردوس کریمی اظهار داشت: شبکه‌های فاضلاب اهواز تنها برای بارندگی 200 میلی متر هستند و تا حدی می‌توانند و شبکه آب‌های سطحی از شبکه‌های فاضلاب مجزا باشند.

وی با اشاره به این‌که تصفیه خانه براساس میزان فاضلاب ورودی کار می‌کند و اگر به جز فاضلاب خوراک دیگری دهیم از راندمان آن خارج می‌شود، عنوان کرد: 78 پروژه آب و فاضلاب در اهواز انجام شده است و از 9 میلیارد تومان پروژه فاضلاب، 48 میلیارد تومان در آب مصوب شده و در  شرق اهواز مدیریت پروژه تصفیه خانه در حال فعالیت بوده  و در اهواز نیز سه هزار کیلومتر شبکه آب وجود دارد که قدمت آنها بالا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز اظهار داشت: بر اثر بارندگی در اهواز به دلیل اینکه شبکه آب‌های سطحی وجود ندارد، مشکل ایجاد خواهد شد. در لایروبی تمام توان خود را قبل از بارندگی انجام دادیم اما میزان بارندگی از توان و ظرفیت شبکه فاضلاب خارج و درباره  انتقال آب، اخیراً دو منبع جدید برای اهواز انتخاب شده است.

وی نسبت به اعتبارات جذب شده گفت: در بخش آب و فاضلاب هرکدام جداگانه 20 میلیارد تومان جذب شده و تمام این پروژه‌ها در حال فعالیت هستند.

به گزارش تسنیم، نشست نهضت مطالبه‌گری با محوریت‌های آب‌گرفتگی معابر، افت فشار و قطعی‌های آب و خسارات وارده به همشهریان در پی بارندگی‌های اخیر با استقبال پر شور مردم ولایتمدار اهواز برگزار شد.

انتهای پیام/ش

R41468/P1377/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۹۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،تقی پاشایی اظهار داشت: نگهداری از تاسیسات مربوط به دفع بهداشتی فاضلاب خانگی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به این تاسیسات از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی گفت: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری‌ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری برای رعایت بهداشت عمومی محسوب می‌شود و بر این اساس شرکت آب و فاضلاب خوی با نگاهی کلان و با صرف هزینه‌های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی پروژه، اقدام به احداث شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مبتنی بر استاندارد‌های زیست‌محیطی جهان کرده و با تلاش مستمر در ارتقای سطح بهداشت عمومی گامی‌های بلندی برداشته است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • پزشکان جهادی در مناطق کم برخوردار
  • خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • تراکنش‌های بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت بانکی
  • انعکاس مشکلات اهالی روشن دشت در صفحه شما
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خارگ اختصاص یافت