Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@21:35:55 GMT

آموزش و پرورش نیازمند یاری خیرین است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۰۰۵۰

آموزش و پرورش نیازمند یاری خیرین است

به گزارش ایکنا از لرستان، رضا زینی‌وندمقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان عصر یک‌شنبه، هجدهم آذر در آیین افتتاحیه دبیرستان خیرساز حضرت سکینه(س) شهرستان کوهدشت، با تاکید بر فرهنگ‌ساری ورود خیرین به عرصه ساخت و تجهیز مدارس، اظهارکرد: با ساخت این مدرسه 9 کلاسه، همه مدارس متوسطه دوم، یک شیفته می‌شود.
وی در خصوص مختصات و ویزگی‌های ساختاری این مدرسه خیرساز، افزود: مدرسه حضرت سکینه(س) بااعتباری بالغ‌ بر دو میلیارد و سیصد میلیون تومان و در فضایی به مساحت هزار و چهارصد متر در سه‌ طبقه بنا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زینی‌وندمقدم با ذکر این مطلب که این پروژه در دی‌ماه 93 شروع‌ شده و امروز نیز به افتتاح رسید، ادامه داد: امیدواریم ساخت این مدرسه به بستر مناسبی برای نشر علم و دانایی در شهرستان تبدیل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به شروع نهضت بزرگ مدرسه‌سازی توسط خیرین کشور اشاره و تصریح کرد: ما در زمینهٔ تجهیزات مدارس به‌شدت نیازمند مشارکت خیرین هستیم چراکه اعتبارات دولتی پاسخگوی همه نیازها نیست.
وی یکی‌از چشم‌اندازهای بیست‌ساله کشور و اهداف برنامه پنج‌ساله ششم و سند تحول را، حرکت به‌سوی مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای برشمرد و اضافه کرد: تا سال 1400 بایستی پنجاه‌درصد از آموزش‌های متوسطه دوم به این سمت سوق پیدا کند، در این راستا به‌دلیل عدم زیرساخت‌های لازم، میانگین کشوری حدود 38 تا 40 درصد بوده که این مورد در لرستان حدود 30 درصد است.
زینی‌وندمقدم با ذکر این مطلب که سرمایه‌گذاری در آموزش ‌و پرورش هزینه نیست بلکه پیش‌نیاز سرمایه‌گذاری در همه بخش‌های دیگر است، اضافه کرد: آموزش و پرورش بستر توسعه کشور و استان را فراهم خواهد کرد و در راستای رسیدن به اهداف آموزش نیازمند مشارکت دستگا‌ها و والدین دانش‌آموزان هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی مدیرکل آموزش و پرورش خیرین مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ معلم نمونه لرستان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

یونس بهاروند ایرانیا  در نشست با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت مقام معلم بیان کرد: ۳۰۰ برنامه از جمله دیدار فرهنگیان با نماینده ولی فقیه در لرستان و غبار روبی گلزار شهدا همزمان با هفته معلم در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی گفت: از هر استان سه نفر به مرحله کشوری طرح معلم نمونه معرفی شدند که از مجموع ۱۵ معلم برتر کشوری، "نور محمد سلطانی" دارای مدرک دکترای مدیریت و منابع انسانی آموزگار دبستان شهید فلاحی منطقه زاغه و "علی یار پادروند" دبیر متوسطه دوم شهرستان رومشکان از لرستان هستند.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۹۸۳ مدرسه در سطح لرستان وجود دارد ادامه داد: چهار هزار معلم این استان در طرح معلم نمونه شرکت کرده اند که از این مجموع ۷۶۳ نفر به مرحله مناطق و ۷۴ معلم با ارزیابی کمیته‌های تخصصی به مرحله استانی راه یافتند.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان گفت: ۲۱۶ مدرسه ایمن و استاندارد طی ۲ سال گذشته در این استان احداث شده است که این مدارس با اولویت مناطق محروم ساخته شده و در مقایسه با ۲۰۳ مدرسه هشت سال قبل از آن، اقدام ارزشمندی است.

بهاروند ایرانیا با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات در لرستان هزینه شده است گفت: با مساعدت وزیر آموزش و پرورش، ۷۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی، ورزشی و کارگاهی استان در نظر گرفته شده است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز معلم با حضور استاندار لرستان در مدرسه روستایی
  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • ۴۵ معلم نمونه لرستان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند