Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: پایان دادن به خونریزی میان مسلمانان، امری واجب و وظیفه‌ای اسلامی - انسانی است. ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم ، علی اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، با حضور در جمع شخصیت‌ها، علماء و اندیشمندان جهان اسلام، در نخستین نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع) با اشاره به عامل مهم وحدت در جهان اسلام افزود: آنچه همه این دیدگاه‌ها را به صورتی عمیق و مستحکم به یکدیگر پیوند داده است، کتاب خدا، نبوت حضرت ختمی مرتبت (ص) و محبت اهل بیت(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولایتی: عاملان حادثه تروریستی چابهار منتظر سیلی سخت باشندولایتی: انتفاضه سوم رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر کرده استولایتی: مبارزه با رژیم صهیونیستی اصلی‌ترین مسئله جهان اسلام است

 

وی با اشاره به وجود تنوع دیدگاه‌ها و تفکرات در جهان اسلام و خدمات ارزشمندی که فرهنگ و تمدن اسلامی داشتند، گفت: جهان اسلام دارای گرایش‌ها و تفکرات متنوعی است که هر یک دارای جایگاه ویژه‌ای هستند و زیدی، علوی، حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی، جعفری، اباضی، اسماعیلی، تصوف و طریقت‌های عرفانی و...، هر یک گروه‌هایی از مسلمانان را در خود جای دادند و البته در رهگذر تاریخ کوشیدند خدمات ارزنده‌ای را نیز به فرهنگ و تمدن اسلامی ارائه دهند. 

ولایتی به موضوع فلسطین هم اشاره کرد و گفت: امت اسلامی این روزها، از رنج و محنت بسیار در عذاب است و «فلسطین»، همچنان در اسارت است و مردم بزرگ آن، پرچم دفاع از امت اسلامی را مظلومانه بر دوش می‌کشند و این ملت که چندین دهه، پرچم مبارزه و مقاومت را بر دوش کشیده است، همچنان آن را بر افراشته نگه خواهد داشت.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی به سیاست‌های آمریکا در دوران ترامپ هم پرداخت و تصریح کرد: در آمریکا فردی به عنوان رئیس جمهور حضور دارد که واقعیت سیاست توطئه آمیز این دولت را از همیشه آشکارتر نموده است. مجموعه اقدامات ترامپ، نه بیانگر اقدامات شخصی نابخرد و نا آشنا به سیاست، بلکه نمایش سناریویی است که نظام حاکم بر آمریکا آن را به رشته تحریر در آورده است، هر چند که باید دانست پرده تزویر فروافتاده و حقیقت این نظام، در اقدامات و گفته‌های این فرد، عیان و آشکار گشته است و گذر زمان نشان داد که در چهل سال گذشته، این مدعی جهانی، نتوانسته است سیاست‌های خود را بر دیگران تحمیل کند و زین پس نیز چنین خواهد بود. 

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح توطئه‌ها و مشکلاتی که امت اسلامی را دچار مشکلات و معضلات نموده است، تاکید کرد: پایان دادن به خونریزی میان مسلمانان، امری واجب و وظیفه‌ای اسلامی - انسانی است، فتنه‌ای که با جنگ‌های نیابتی و به راه انداختن گروه‌های تروریستی و افراطی و تکفیری برای تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی از سوی دشمنان به راه افتاده هست و هر چند که به اهداف خود دست نیافته و نخواهد یافت اما کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان منطقه را مورد هجمه و انواع جنایت‌های خود قرار داده است.

انتهای پیام/

R1381/P1360/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط علی‌اکبر ولایتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علی اکبر ولایتی علی اکبر ولایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، فرانکفورت با بیش از 770 هزار نفر جمعیت و با داشتن آسمان خراش‌ها و منازل عادی که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، یکی از مشهورترین شهرهای جهان با تنوع فرهنگی به شمار می‌رود. 

این شهر طی دوران طولانی، محل زندگی فرهنگ‌های متعدد از جمله مهاجران دارای گذرنامه آلمانی یا غیرآلمانی بوده است. 

انتظار می رود که مسلمانان به زودی به بزرگترین طایفه دینی در این شهر که در کنار رود ماین قرار دارد، تبدیل شوند که به این ترتیب شمار آنها از پیروان دو مذهب اصلی مسیحی یعنی کاتولیک و پروتستان پیشی می‌گیرد.

براساس آخرین آمار منتشر شده توسط  پایگاه "راینیشه پست" آلمان به نقل از اداره شهرداری فرانکفورت، مذهب کاتولیک در سال 2020 بزرگترین مجموعه دینی در این شهر بوده است، به گونه‌ای که تعداد اعضای کلیسای کاتولیک 144 هزار نفر بود که 19 درصد از جمعیت این شهر را تشکیل می‌داد بعد از آن مسلمانان با 18 درصد و پروتستان‌ها با 15 درصد قرار داشتند.

لازم به ذکر است که همه مسیحیان عضو کلیسا نیستند علاوه بر این که پیوستن به کلیسا و خروج از آن در هر زمانی ممکن است.

در سال 2013 تعداد اعضای دو طایفه مسیحی روی هم به میزان نیمی از جمعیت 300 هزار نفری فرانکفورت را تشکیل می‌دادند؛ اما اکنون بعد از گذشت 10 سال تعداد مسیحیان این دو طایفه تنها 227 هزار نفر شد در حالی که تعداد مسلمانان از سال 2013  تا سال 2020 به میزان 40 درصدافزایش یافته است.

براساس گزارش تحلیلی وب سایت "راینیشه پست" با عنوان "فرانکفورت، پایتخت مسلمانان آلمان"، احتمال زیادی وجود دارد که مسلمانان در عمل بزرگ‌ترین اقلیت دینی در شهر فرانکفورت شوند.

با این پیشینه عددی اقدام شورای شهرداری شهر فرانکفورت به چراغانی کردن یکی از خیابان‌های مهم در مرکز شهر به منظور بزرگداشت ماه رمضان در سال 2024 اقدامی مناسب به نظر می‌رسید. اقدامی که از سوی بخشی از افکار عمومی آلمان مورد استقبال قرار گرفت.

قابل ذکر است که بالاترین مقام‌های شهرداری فرانکفورت همگی اصالتاً مهاجر هستند و در راس آنها مایک جوزف، شهردار شهر (از حزب سوسیالیست) - یک مسیحی آرامی که از سوریه به آلمان مهاجرت کرده است، قرار دارد.

دیگر خبرها

  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • نیاز ایران به تصمیم گیری های استراتژیک و سرنوشت ساز در سیاست خارجی
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود
  • استقبال پاکستان از رئیس جمهور ایران؛ رئیسی وارد اسلام‌آباد شد
  • سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام
  • تکامل فرهنگی در بستر جغرافیا شکل می‌گیرد/ اهمیت توریسم در ابعاد محلی، ملی و جهانی
  • "وعده صادق" آرزوی مسلمانان را محقق کرد/ جدا بودن شیعه و اهل سنت را دشمنان اسلام ایجاد کردند
  • هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی