Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@14:41:38 GMT

مستر کارت در روسیه ممنوع می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۰۲۸۳

مستر کارت در روسیه ممنوع می شود

در حالی که روسیه با چشم‌انداز تحریم‌های سخت‌تر آمریکا روبروست، بانک مرکزی روسیه در مورد استفاده از سیستم پرداخت ویزا و مستر کارت، به بانک‌های این کشور هشدار داد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، روزنامه راشا بیزنس دیلی، گزارش می‌دهد، در ژانویه پیش‌رو، روسیه با چشم‌انداز تحریم‌های سخت‌تر آمریکا روبروست، بانک مرکزی روسیه در مورد ریسک‌های  استفاده از سیستم پرداخت ویزا و مستر کارت، به بانک‌های این کشور هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بانک مرکزی روسیه به بانک‌های این کشور توصیه کرد گام‌های پیش‌گیرانه‌ای را برای وضعیتی بردارند که بانک‌های مشارکت‌کننده با آنها، در مواجهه با تحریم‌های آمریکا، مجبور شوند ارتباطات لازم برای خدمات ۲ سیستم پرداخت بزرگ جهان، ویزا و مستر کارت، را متوقف کنند.

 لیست بانک‌های بزرگ روسی که در حال حاضر به عنوان واسطه این خدمات فعالیت می‌کنند، شامل مرکز پرداخت کارت‌های اعتباری، یکی از بزرگترین بانک‌های خصوصی روسیه، اورال‌سیب، روس‌بانک، که به عنوان شعبه روسی گروه مالی بین‌المللی سوسیت جنرال فعال است، دومین بانک بزرگ روسیه، وی‌تی‌بانک و بانک خصوصی پرومسویازبانک می‌باشد.

از بانک‌های نام برده شده در بالا، دو مورد آخر، همین حالا هم در لیست تحریم آمریکا قرار داده شده‌اند.

 بانک مرکزی روسیه، توصیه می‌کند که بانک‌های روس باید برای خدماتی که در حال حاضر توسط ویزا و مستر کارت ارائه می‌شود، به دنبال جایگزین باشند. این بانک‌ها باید با این جایگزین احتمالی، قرارداد نگهداری منعقد کرده و در امکان یک‌پارچه‌سازی آن را تست کنند.

 در پاسخ به تحریم‌ها، روسیه سیستم پرداخت خود را ایجاد کرده است. در سال ۲۰۱۵ پس از این برخی مشتریان بانک‌های روسی، در پی تحریم‌های آمریکا، موقتا نتوانستند از کارت‌های اعتباری مستر کارت و ویزا کارت خود استفاده کنند، سیستم پرداخت «میر» معرفی شد. مشتریان بانک‌ها متوجه شدند که کارت‌های اعتباری صادر شده از بانک‌های آنها که با سیستم‌های مستر کارت و ویزا مرتبط بودند، دیگر کار نمی‌کنند. تا جون ۲۰۱۸، روسیه ۳۷ میلیون میر کارت چاپ کرده است.

 در اوایل ماه جاری، مدیرعامل اسبربانک، جرمن گرف، اعلام کرد که یک یا دو بانک روسیه در معرض خطر تحریم‌های آمریکا قرار دارند. هرچند او تاکید کرد که هیچ‌کدام از بانک‌های بزرگ تحریم نخواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مستر کارت روسیه تحریم های سخت آمریکا بانک مرکزی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۰۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه موبایل جایگزین کارت‌های بانکی می شود؟ | جزئیات اجرایی شدن طرح کهربا در۶ بانک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی از اجرای طرح کهربا توسط۶ بانک خبر داد و گفت: با این طرح تراکنش بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی انجام می شود.

وی تأکید کرد: بانک مرکزی در راستای تنوع بخشی به ابزارهای پرداخت و به روزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

جزئیات روش جدید پرداخت پول با موبایل بدون کارت بانکی | کارت‌های بانکی حذف می شوند؟

قمری‌وفا ادامه داد:‌ با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آن‌ها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استانداردهای روز میسر شده است.

به گفته مدیر روابط عمومی بانک مرکزی،‌ هم‌اکنون ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

پیش از این محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفته بود: در طرح کهربا، این امکان فراهم شده تا اطلاعات کارت های بانکی که الان به صورت فیزیکی در اختیار افراد است در گوشی تلفن همراه افراد در قالب یک اپلیکشن ثبت شود و فرد در هنگام خرید وقتی به فروشگاه مراجعه می کند گوشی تلفن همراه فرد تبدیل به هر یک از کارت های بانکی وی می شود.

وی اضافه کرد: کافی است یکی از کارت ها به صورت پیش فرض انتخاب شود و پس از باز شدن قفل گوشی تلفن همراه بارکد خوان مقابل گوشی قرار گیرد و پول کالای خریداری شده جابه جا ‌شود.

کد خبر 845089 برچسب‌ها خبر مهم بانک بانک مرکزی خرید آنلاین موبایل

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید از فروشگاه بدون کارت بانکی | چگونه از کهربا استفاده کنیم؟
  • ارتقای امنیت بواسطه طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • بانک مرکزی: پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی در ۶ بانک کلید خورد
  • بانک مرکزی: طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • خبر جدید بانک مرکزی درباره حذف کارت‌های بانکی/ از این پس با این روش خرید کنید
  • چگونه موبایل جایگزین کارت‌های بانکی می شود؟ | جزئیات اجرایی شدن طرح کهربا در۶ بانک
  • بایدن ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد