Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر مشهد گفت:در جهت حفظ و گسترش فضای سبز مشهد اقدامات مهمی انجام شده است.   به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد در در دومین جشنواره ملی فناوری‌های آب که با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در مشهد در حال برگزاری است گفت: در شورای شهر مشهد و شهرداری مشهد از سال‌ها پیش مطالعاتی در زمینه آب و بحران آب انجام شده است و این مطالعات را تداوم بخشیدیم و حرکت‌های جدیدی را آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به نکته ای درباره کنترل و مدیریت بحران آب گفت: ما سالانه منابع مناسبی در اختیار آب و فاضلاب قرار می دهیم و ١٢٠ میلیارد تومان اعتباری که در نظر گرفته می شود ٥٠ درصد آن سهم توسعه آب و فاضلاب است که این رقم می‌تواند طول دوره تکمیل شبکه فاضلاب مشهد را به یک دوم کاهش دهد.
رئیس شورای شهر مشهد گفت: با توجه به شرایطی که با آن مواجه هستیم لایحه‌ای شهرداری ارائه کرده و در هفته آینده در صحن علنی شورای شهر این لایحه مطرح می‌شود که الزام همه سازندگان برای بازچرخانی آب‌های خاکستری در آن مطرح شده است.

حیدری افزود: طبق این لایحه تمام مراکز دولتی باید حتما تکنولوژی بازگردانی آب را در سیستم ساختمانی خود اجرا کنند و در قبال آن تشویق‌هایی دریافت می‌کنند.
وی تصریح کرد: اقدام دوم این لایحه این است که کلیه پروانه‌های ساختمانی که صادر می‌شود ضمانت‌های اجرایی از آن ها اخذ خواهد شد و باید از ابزار کاهنده مصرف آب استفاده شود.   رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه ٥ هزار هکتار فضای سبز مشهد است و در جهت حفظ و گسترش آن اقدامات مهمی انجام شده است گفت: با مجوزی که از وزرات نیرو دریافت کردیم ، استفاده از ١٢ کیلومتر پساب‌های مشهد تقریبا نیاز مشهد برای ٥هزار هکتار فضای سبز برآورده خواهد شد.

حیدری افزود: جدا سازی آب خام از آب شرب تا ١٥٠ کیلومتر در مشهد انجام شده ، تغییر الگو‌های کشت در بحث چمن و گونه‌های گیاهی نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام//آ.ح   جدا سازی آب خام از آب شرب تا ١٥٠ کیلومتر در مشهد انجام شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۰۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس

به گزارش همشهری آنلاین، محسن سوخته‌سرایی معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان اظهار کرد: قطار تهران به مقصد گرگان که شب گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود، صبح امروز و بعد از اطلاع از آبگرفتگی خط ریلی در شهرستان بندرترکمن برای جلوگیری از حوادث احتمالی قبل از رسیدن به مقصد در بندرگز متوقف شد.

وی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی‌بوس از بندرگز در حال جابه‌جایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب، حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

کد خبر 846897 منبع: ایسنا برچسب‌ها سيل استان گلستان ریل و راه آهن - قطار خبر مهم مدیریت بحران حوادث ایران

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • صدای آرامبخش باران بهاری در مشهد + فیلم
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • آیا مورچه‌ها صدا دارند و چرا صدای مورچه‌ها را نمی‌شنویم؟
  • اعزام کاروان خودرویی غیرت از مشهد به سبزوار
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • خزعلی: صدای فلسطین نباید خاموش شود
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • هشدار نارنجی هواشناسی در قم