Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:42:38 GMT

تاثیر نمک بر نامنظم شدن ضربان قلب

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۰۴۹۶

تاثیر نمک بر نامنظم شدن ضربان قلب

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: مصرف زیاد نمک می‌تواند خطر ابتلا به نوعی اختلال ریتمی قلب شایع را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، فیبریلاسیون دهلیزی (A-fib) یا نامنظم شدن ضربان قلب می‌تواند به تشکیل لخته‌های خونی یا دیگر بیماری‌ها منجر شود. میلیون‌ها انسان در سراسر جهان به این عارضه دچار هستند که آنان را در معرض ابتلا به سکته مغزی و در مواردی به نارسایی قلبی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بررسی 716 مرد و زن میانسال در فنلاند برای مدت زمان 19 سال مورد مطالعه قرار گرفتند. در زمان انجام این مطالعه 74 نفر از این افراد به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا شدند.

به گفته محققان، افرادی که بیشترین میزان مصرف نمک را داشتند نسبت به افرادی که میزان کمتری نمک در رژیم غذایی‌شان وجود داشت بیشتر در معرض ابتلا به عارضه فیبریلاسیون دهلیزی هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث‌دی نیوز، محققان با در نظر گرفتن چندین فاکتور خطرزا از جمله سن، چربی، فشار خون و استعمال سیگار اظهار داشتند: مصرف نمک با خطر فزاینده ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی مرتبط است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ضربان قلب قلب نمك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۰۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  منصور کشاورزیان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با تشریح ضرورت بهره گیری از توان و تخصص اصحاب رسانه در فعالیت‌های فرهنگی ترویج مصرف بهینه آب در جامعه گفت: در دومین جشنواره آب و رسانه استان سمنان ۱۵۰ اثر به دبیرخانه رسال شد که پس از داوری از صاحبان ۲۱ اثر برگزیده با اهداء جوایزی قدردانی شد.
مدیریت مصرف آب در خانه با تاکید بر نقش بانوان خانه دار، بحران خشکسالی و راهکار‌های مقابله با آن تامین آب پایدار – مدیریت مصرف، ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی با رویکرد مدیریت مصرف بهینه آب، حفاظت و صیانت از منابع، بازچرخانی آب مزایا و محدودیت ها، اصلاح الگوی مصرف، نقش رسانه در حساس نمودن افکار عمومی در منابع آب سمنان فاضلاب، آب خاکستری فرصت‌ها و تهدید‌ها و استفاده از پساب در صنعت و کشاورزی از جمله محور‌های دومین جشنواره آب و رسانه در استان سمنان بود.
این جشنواره به همت شرکت آب و فاضلاب استان سمنان و با مشارکت استانداری سمنان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، صدا و سیمای مرکز سمنان، شهرداری سمنان، خانه مطبوعات و انجمن خبرنگاران استان سمنان در بخش‌های خبر، گزارش، مصاحبه، عکس، موشن گراف، فیلم کوتاه ۶۰ ثانیه ای، پادکست برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • برترین های«آب و رسانه » در استان سمنان تجلیل شدند
  • واکنش ناباورانه حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور از المپیک
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند
  • ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال