Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: برندگان رقابت طرح های معماری سازگار با گرمایش زمین معرفی شدند.

تداوم روند گرمایش زمین معماران را نیز به فکر انداخته تا سازه های جدیدی متناسب با این شرایط طراحی کنند و به تازگی برندگان رقابتی با همین مضمون مشخص شده اند.

به گزارش  نیواطلس، امروز برندگان رقابت ۲۰۱۸ معرفی شده اند. این افراد با طراحی های خلاقانه و ابتکاری خود کوشیده اند به ساخت ساختمان هایی کمک کنند که از فناوری های دوستدار محیط زیست برخوردار باشند و در عین حال بتوانند خود را با شرایط اجتماعی و زیست محیطی در حال تغییر تطبیق دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنوان فرعی رقابت «معماری که واکنش نشان می دهد» بوده است و شرکت کنندگان باید طرح هایی را تحویل می دادند که از قابلیت تعامل پویا با محیط اطراف خود برخوردار می بودند.

امسال رقابت مذکور برای چهارمین بار برگزار شد و ۱۳۰ طراح از ۳۰ کشور جهان در آن شرکت کردند. برنده اصلی رقابت امسال مری دنمان از آمریکا بود که سازه هایی را بر مبنای خطوط جزر و مد طراحی کرد.

به گفته وی با تداوم گرمایش زمین و بالا آمدن سطح آب دریاها ضروری است ساختمان ها به گونه ای طراحی شوند که با این وضعیت سازگاری داشته باشند. لذا وی طرح هایی را ارائه داده که سازه های موجود در آن مانند چوب بازی گلف بوده و در پایین کشیده و باریک و در بالا پهن تر و مناسب ایجاد رستوران ها، محوطه های بزرگ تفریحی و غیره هستند.

یک طرح منتخب دیگر شهر پلاتین بود که توسط شن توماس آلن ارائه شد. در طرح وی یک شهر صنعتی در یک سیارک به تصویر کشیده شده که برای استخراج سنگ های معدنی مناسب است. همچنین سازه طراحی شده توسط وی برای جمع آوری هلیوم خارج شده از کوه های آتشفشانی مناسب است.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

احمدرضا دالوند درگذشت در پیامک اشتباهی ناهید نام همایون به چشم می خورد / همسرم با مرد غریبه ارتباط پنهانی داشت علت مرگ پیام صابری همسر زیبا بروفه+عکس این سرباز فقیر نیازمند 10 میلیون تومان پول است تا به زندگی برگردد پیدا کردن جسد کودک 6 ماهه با اعتراف مادر هوس باز +عکس پرده برداری از راز قتل مرد میلیارد تهرانی توسط سرهنگ قلابی+ عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا جزییات سرقت از طلافروشی بلوار امامت توسط 2 جوان اسلحه به دست سقوط مرگبار زن جوان به دره به خاطر عکس سلفی! + عکس جوان هیرمندی همسایه‌ 53 ساله اش و 3 پسرش را به گلوله بست CNN افشا کرد : جلادها هنگام سلاخی خاشقجی موسیقی گوش می دادند ! توضیحات احمد خمینی درباره عکس‌های لو رفته اش+عکس «شاه میمون» لقب جوانی که مثل آب خوردن از دیوار بالا می رود+عکس سارق مسلح کفش های گران قیمت دستگیر شد+ عکس جزییات سرقت از طلافروشی بلوار امامت توسط 2 جوان اسلحه به دست

منبع: رکنا

کلیدواژه: رقابت زمین معماری شهر سیارک عکس مرد ساعت کودک قتل زندگی زن جوان دستگیر شد انتحاری زندانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: قاره آسیا بدترین حوادث آب‌وهوایی به ویژه سیل را در جهان تجربه می‌کند. شبکه تی آر تی ترکیه با اشاره به بحران گرمایش جهانی و بالا رفتن بی‌سابقه دمای زمین نوشته دمای کره زمین نسبت به دوره ۱۹۶۰-۱۹۹۰ دو برابر شده است و این گرمایش بی سابقه تبعات فاجعه‌باری به ویژه در قاره آسیا داشته است.

بنا براین گزارش،‌ ۷۹درصد از بلایای طبیعی آبی در سال ۲۰۲۳ میلادی در قاره آسیا به وقوع پیوسته است.

۶۰درصد از بلایای طبیعی مرتبط با سیل بوده است. فجایع محیط زیستی در قاره آسیا ۲هزار قربانی داشته است. و این حوادث محیط زیستی زندگی بیش از ۹میلیون نفر را به‌طور مستقیم تحت تاثیر قرار داده است.

دولت چین اوایل هفته جاری اعلام کرد که بر اثر بارش باران‌های سیل‌آسا در گوانگ‌دونگ پرجمعیت‌ترین استان این کشور، مجبور شده تا حدود ۶۰ هزار نفر را از خانه‌هایشان تخیله کند. هفته گذشته نیز سیل بی سابقه در امارات متحده عربی خسارت های گسترده ای را برجای گذاشت. برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این سیل به ویژه در شهر دبی یک میلیارد دلار خسارت به بار آورده است.

کد خبر 846954 برچسب‌ها سيل خبر مهم محیط زیست جهان

دیگر خبرها

  • حسرت استقلالی‌ها از معرفی یک دروازه‌بان جدید!
  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • پلی به گذشته - برتری 2-1 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا (لیگ قهرمانان اروپا - 2018/4/25) / فیلم
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد! (+تصاویر)