Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،​ علیرضا تابش در نشست تخصصی مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی با رئیس جمهور افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در چهار بخش ویژه که روستایی،​ شهری،​حوادث و مسکن مهر را در بر می گیرد تا امروز موفق شده که مقاوم سازی را در سطح تمام این خانه ها از 7 درصد به 41 درصد برساند.
وی گفت: سالی دو هزار واحد مسکونی تولید می کنیم و هم اکنون بیش از 90 هزار واحد تمام شده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس بنیاد مسکن افزود: یک میلیون و 500 هزار واحد حادثه دیده در زلزله کرمانشاه را در دست اقدام داریم که 550 هزار عدد آن تعمیری و 360 هزار احداثی تا این لحظه کار ساختش به پایان رسیده که از این میزان 67 درصد شهری و 52 درصد روستایی است و​ روستاهای زلزله زده کار ساختشان در ماه آینده تمام می شود.
تابش گفت: 25 هزار واحد شهری در استان کرمانشاه نیز در سه ماهه اول سال آینده تمام خواهد شد.
وی افزود:​ واحدهای شهری زیر 25 هزار نفر را که همان مسکن مهر است، تا به حال 320 هزار آن تحویل شده است و به 240 هزار واحد دفترچه اقساط واگذار شده است.
رئیس بنیاد مسکن گفت: امروز اجرای نازک کاری در مسکن مهر به 97 درصد رسیده و چیزی نزدیک به 765 میلیارد تومان منابع مالی دارد که از این طرح ها می توان به طرح 2 هزار و 200 واحدی اراک ، سلطان آباد فارس،​ طرح 102 واحدی یزد،​ البرز،​ هرمزگان، 2 هزار و 300 واحد خراسان رضوی،​ 88 واحدی سرخه و طرح های گرگان، ​بندرعباس،​ مرودشت، نگین فیروز کوه،​ بیرجند و خراسان اشاره کرد.
تابش گفت: در بخش روستایی با هماهنگی بانک مسکن به بیش از 864 هزار خانوار وام قرض الحسنه داده ایم که مورد استقبال مردم هم قرار گرفته و از پنج میلیون قطعه زمین و مسکن در روستاها تعداد سه میلیون و 150 هزار سند مالکیت صادر شده و به مردم تحویل شده و 598 هزار قطعه زمین نیز واگذر شده است.
وی افزود:​ طرح 100 هزار واحدی جدیدی را در دست داریم که 75 میلیون تومان با سود 5 درصد وام دارد و تهیه مصالح آن از طریق اوراق مشارکت خواهد بود به طوری که سه هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت به کارخانجات تولید سیمان و فولاد داده می شود تا مردم به راحتی بتوانند خانه ها را بسازند و بعد قسط اوراق را برگردانند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نشست تخصصی مدیران ارشد تابش مسکن مهر بنیاد مسکن رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۰۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون در حاشیه شهر مشهد ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‌درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی درحال ساخت است.

سید خلیل منبتی افزود:همچنین علاوه بر این، عملیات عمرانی ۳۵۰۰ واحد دیگر نیز در سرتاسر استان در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‎ها فراهم شود.

وی گفت: بنیاد مسکن در خصوص کلانشهر مشهد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را در شهرستان‌های زیر ۵۰ هزار نفر، روستاهاو بخشداری‌هادر دست اجرا دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی یکی از ویژگی‌های بنیاد مسکن را درآمد هزینه برشمرد و افزود: ما همچون شهرداری هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کنیم و این یک امتیاز محسوب می‌شود. امیدواریم دست در دست هم و با مشارکت و همکاری سایر نهاد‌ها بتوانیم گره از کار مردم بگشاییم و بیشتر در خدمت مردم باشیم.

 

دیگر خبرها

  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت