Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ جلال تقی دخت با اشاره به افزایش قیمت مسکن به دنبال افزایش نرخ دلار افزود: با وجود رکود چند ساله در بازار مسکن طی چند ماه اخیر نرخ مسکن در استان ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه متوسط قیمت هر متر آپارتمان در ارومیه ۲.۵ تا ۴میلیون است، تصریح کرد: قیمت هر متر مربع آپارتمان بر اساس مصالح و تجهیزات بکار رفته و منطقه متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بااشاره به علل افزایش قیمت مسکن اظهار کرد: قیمت مسکن در ایران بدنبال کاهش ارزش پول ملی و افزایش تورم افزایش یافت، چرا که با کاهش ارزش پول ملی، مردم برای حفظ ارزش سرمایه خود قیمت پیشنهادی برای فروش مسکن که در ایران به عنوان کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود) را افزایش دادند.

تقی دخت ادامه داد: قبل از افزایش قیمت دلار، قیمت پیشنهادی فروش و قیمت تمام شده مسکن تقریبا سر به سر بود و فروشندگان برای اینکه آپارتمان ساخته شده را به سرعت بفروشند درصدد سود زیاد نبودند، اما باافزایش تورم و دوبرابر شدن قیمت مصالح و دستمزد‌ها چاره‌ای جز افزایش قیمت‌ها نبود.

وی گفت: اصول مدون و ثابتی برای قیمت‌گذاری بر ساختمان وجود ندارد چراکه قیمت هر مسکن بسته به مصالح بکاررفته تعیین می‌شود، اگرچه دولت از طریق ارائه برخی راهکار‌ها از جمله بستن مالیات بر واحد‌های خالی سعی در تنظیم عرضه و تقاضا و کاهش قیمت مسکن داشت، اما این مسئله نیز کارگشا نبود، در واقع دستگاه نظارتی دخالت چندانی بر قیمت گذاری ندارد.

تقی دخت بابیان اینکه کاهش قیمت مسکن باوجود تورم موجود بعید بنظر می‌رسد خاطر نشان کرد: چنانچه کاهش قیمت تاثیر خود را بر مصالح ساختمانی در بازار نشان دهد امکان کاهش قیمت در مسکن نیز ملموس خواهد بود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قیمت مسکن نرخ دلار بازار مسکن کاهش ارزش پول ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  محمدرضا عسگریان ؛فرماندار گلپایگان در کارگروه املاک و مستغلات شهرستان گفت: نظارت مستمر بر بازار مسکن موجب کاهش قیمت می‌شود و باید با همکاری یکدیگر و با ارائه راهکار مناسب به کاهش اجاره‌بهای مسکن در شهرستان کمک کنیم.
رئیس اتحادیه املاک و مستغلات شهرستان گلپایگان هم در این جلسه با بیان اینکه طی پنج ماه گذشته ۴۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است؛ افزود: در طی این بازرسی ها واحدهای بدون پروانه اخطار دریافت کرده‌اند و 30 طرح شکایت از بنگاه‌ها ثبت شده است که ۹۰ درصد آن به صلح و سازش منجر شد.


احمد حمزه لو؛ از صدور ۱۴ پروانه کسب جدید، و ابطال هشت پروانه کسب در گلپایگان هم خبر داد وگفت: پس از 6 سال، قانون اصلاح نرخ‌نامه طی فرایند قانونی و با همکاری شورای نرخ‌گذاری و انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان و کمیسیون اقتصادی و نظارت اتاق اصناف انجام شد.
وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد نرخ اجاره‌بهای مسکن در شهرستان افزایش یافته است، گفت: نرخ اجاره‌بهای مسکن از دوم اردیبهشت هر سال به دلیل تورم، قیمت تعمیر و تجهیز و عقب‌ماندگی عرضه از تقاضا افزایش پیدا می‌کند.

دیگر خبرها

  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد تند چمران از سه بانک اصلی در تهران | نمای شیشه‌ای ساختمان‌هایتان دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان بانک‌ها
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها
  • دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت
  • قیمت خودرو‌های تسلا کاهش می‌یابد