Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@06:52:05 GMT

داستان کارلینه و مرغابی‌اش منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۰۶۵۴

داستان کارلینه و مرغابی‌اش منتشر شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب «مرغابی کارلینه‌» را منتشر کرد. این اثر با رعایت قانون بین‌المللی حق نشر از ناشر آلمانیTulipan Verlag GmbH خریداری شده است. ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا،‌ «مرغابی کارلینه‌» داستانی فانتزی به قلم تیلده میشلز و با تصویرگری لیلو فروم به تازگی از سوی کانون پرورش فکری وارد بازار کتاب کودک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این داستان به زندگی زنی به اسم کارلینه می‌پردازد. کارلینه که همیشه زباله‌ها را در کالسکه‌اش جمع می‌کند به «آشغال جمع کن» معروف است، اما بالاخره روزی می‌رسد که تعداد زباله‌های شهر زیاد می‌شود و ماشین‌های زباله مشغول کار می‌شوند. در این میان کارلینه بی‌کار می‌شود، اما با ورود یک مرغابی که قرار است تبدیل به شام خوشمزه‌ای شود، زندگی این زن تغییر می‌کند.

این اثر که با رعایت قانون بین‌المللی حق نشر از ناشر آلمانیTulipan Verlag GmbH  خریداری شده، مناسب گروه سنی 9 تا 12 سال است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «کارلینه کنار کلبه‌اش یک مرغدانی درست کرد. بعد هم گودالی درست کرد و یک وان حمام در آن گذاشت تا مرغابی بتواند در آن شنا کند. کارلینه برای مرغابی گل قاصدک‌؛ گزنه و سنبل‌الطیب چید و شب‌ها او را کنار تخت خواب خودش‌،‌ توی یک سبد می‌خواباند. ولی مرغابی نه چیزی می‌خورد، نه شنا می‌کرد، و نه این‌طرف و آن‌طرف می‌رفت. او روز به روز هم لاغرتر و لاغرتر می‌شد.»

کتاب کودک «وقتی امام آمد» منتشر شدرشد 26 درصدی در تعداد عناوین کتاب کودک و نوجوان

این اثر که مهدی شهشهانی ترجمه‌ی آن را بر عهده داشته، در 44 صفحه رنگی و با قیمت 5هزار تومان به دست مخاطبان رسیده است. شمارگان این کتاب که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده، هفت هزار نسخه است.

انتهای پیام/

R1013197/P1013197/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران ادبیات کودک و نوجوان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران ادبیات کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران ادبیات کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۰۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۳ فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «اقیانوس پشت پنجره» به کارگردانی بابک نبی‌زاده در بخش رقابتی فیلم‌های بلند و پویانمایی‌های کوتاه «ده سالگی» ساخته فاطمه جعفری و «جایگزین» اثر عبدالله علیمراد در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه انیمیشن پذیرفته شده‌ است.

این جشنواره یکی از پرمخاطب‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی فیلم‌های کودکان در هند است که در هر دوره میزبان بیش از ده‌ها هزار کودک از مراکز و مهدکودک‌های مختلف ایالت اوتار پرادش هندوستان است.

هدف از برگزاری این جشنواره در این سطح از حضور بچه‌ها فراهم‌آوردن بستری مشترک برای تهیه‌کنندگان و سازندگان فیلم‌های کودک است تا دیدگاه‌های خود را برای رشد و بالابردن مناسب ظرفیت‌های کودکان از طریق تماشای فیلم‌های آموزشی معنادار بیان کنند و نیز برای ترویج و اشاعه دوستی و همکاری بین مردم جهان گام بردارند.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ای کودکان لکنو هند از ۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۵ تا ۲۱ آوریل ۲۰۲۴) در شهر لاکنو کشور هند در حال برگزاری است.

کد خبر 6083621

دیگر خبرها

  • رسالت کانون تقویت ادبیات داستانی است
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها به کتابفروشی‌ها آمد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها کتابفروشی‌ها آمد
  • کتاب صوتی «برزویه پزشک» منتشر شد/اقتباسی از داستان‌ کلیله و دمنه
  • پادشاه داستان‌های ترسناک چگونه اولین گام را برداشت؟
  • برپایی نمایشگاه «معلم من یک هیولاست!» در کانون پرورش فکری
  • برنامه «سخن روح افزا» برای کودکان و نوجوانان استان بوشهر اجرا شد
  • حضور ۳ فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند
  • نامه‌هایی به خدا کتاب شد