Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، کامران خرم اظهار داشت: دبی ورودی آب به سد‌های استان در سال آبی گذشته در این مقطع 19 مترمکعب بر ثانیه بود که این مقدار اکنون با بارندگی های موثر پاییز به 118 مترمکعب بر ثانیه رسیده است.
وی میزان آب موجود در مخازن سد‌های استان در سال گذشته در همین مدت را یک میلیارد و 161 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این رقم امسال یک میلیارد و 289 میلیون مترمکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان با بیان اینکه سد گاوشان، پرآب ‌ترین و بزرگترین سد استان است، یادآور شد: مقدار آب موجود در مخزن این سد 504 میلیون مترمکعب است که 91 درصد حجم کل مخزن آن را شامل می‌ شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون 12 سد در استان در حال بهره برداری و 10 سد هم در دست اجراست، تاکید کرد: بطور میانگین 65 درصد حجم مخازن سدهای در دست بهره برداری پر است که این میزان سال گذشته 51 درصد بود.
خرم به میزان بارندگی‌های سال آبی جاری هم اشاره کرد و گفت: از ابتدای مهر تاکنون متوسط بارندگی در استان 172 میلی متر بوده در حالی که در سال آبی گذشته تا این تاریخ میانگین بارندگی استان معادل 74 میلی متر بوده که در مقایسه با پارسال 133 درصد و نسبت به دراز مدت 56 درصد رشد نشان می دهد.
خرم اضافه کرد: این حجم از بارندگی‌ها به منزله عبور از خشکسالی نیست چرا که خشکسالی در یک سال اتفاق نمی‌افتد که در یک سال پربارش برطرف شود.
به گزارش ایرنا، کل مصرف سالیانه آب در استان کردستان در سه بخش شرب، صنعتی و کشاورزی یک هزار و 273 میلیون مترمکعب است که 12 میلیون مترمکعب آن به بخش شرب، 70 میلیون مترمکعب به بخش صنعت و یک هزار و 82 میلیون مترمکعب به بخش کشاورزی اختصاص دارد.
7355
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استان کردستان بخش کشاورزی دبی روابط عمومی صنعت منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قروه بیشترین میزان بارندگی را در کردستان ثبت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی پناهی اظهار کرد: در پی فعالیت سامانه بارشی در استان از روز گذشته، ایستگاه‌های قروه با ۱۳ میلی متر، موچش ۸ میلی متر، قاملو و کامیاران ۵ میلی متر، گل تپه ۴ میلی متر و سنندج ۳ میلی متر بیشترین میزان بارندگی را داشتند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه تا فردا عصر ادامه خواهد داشت، افزود: عمده بارش‌ها برای امروز و بخش شرقی استان پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه ورزش باد شدید در استان انتظار می‌رود.

پناهی یادآور شد: از روز چهارشنبه تا پایان هفته هوای استان آرام و پایدار خواهد بود.

کد خبر 6085535

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد
  • افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان
  • قروه بیشترین میزان بارندگی را در کردستان ثبت کرد
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • پرشدگی ۶۲ درصد سدها در کشور
  • پرشدگی سدها به ۶۲ درصد رسید
  • پرشدگی سدها به ۶۲درصد رسید