Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس آمارها حدود یک سوم هزینه زندگی مستأجران مربوط به پرداخت اجاره مسکن است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیدحسین افضلی با اشاره به آینده بازار اجاره مسکن در کلانشهر‌ها به ویژه پایتخت، گفت: به طور حتم میزان کنونی نرخ اجاره بها در شهرها، تناسبی با افزایش قیمت ملک ندارد و میزان رشد اجاره بسیار بالاتر از نرخ قیمت مسکن در یک سال اخیر است، بر اساس آمار‌ها نرخ مسکن حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



افزایش آمار حاشیه نشینی نتیجه رشد هزینه‌های مسکن در کلانشهر‌ها
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز مستأجران تحت بالاترین فشار‌های اقتصادی هستند و بسیاری از آن‌ها توان پرداخت اجاره بها را ندارند، از این رو به هر میزانی که هزینه زندگی بالا برود، به تبع آن حاشیه نشینی در شهر‌ها بالا می‌رود، که به طور حتم افزایش آمار‌های حاشیه نشینی هزینه‌های سنگینی را بر دولت وارد می‌کند.

یک سوم هزینه زندگی مستأجران مربوط به پرداخت اجاره مسکن است
وی با بیان اینکه بر اساس آمار‌ها حدود یک سوم هزینه زندگی مستأجران مربوط به پرداخت اجاره مسکن است، گفت: قطعا اگر در حوزه مسکن سازی و بهبود وضعیت اجاره مسکن در کشور فکر و چاره اندیشی نشود، دولت باید در آن صورت اعتبارات و بودجه‌های خود را برای مدیریت تبعات حاشیه نشینی از جمله مقابله با گسترش اعتیاد، بروز جرم و خشونت و بخش‌های دیگر هزینه کند.

رشد ۱۷ درصدی نرخ اجاره مسکن نسبت به سال گذشته
سرمایه گذاری در حوزه مسکن برای کاهش مشکلات مردم در خرید و اجاره ملک صرفه بسیار بالایی برای کشور دارد. بر اساس آمار‌ها نرخ اجاره بها در شهری مانند تهران نسبت به سال گذشته حدود ۱۷ درصد رشد داشته که به نظر من این نرخ در برخی از نقاط بیشتر نیز است.
افضلی ادامه داد: سرمایه گذاری در حوزه مسکن برای کاهش مشکلات مردم در خرید و اجاره ملک صرفه بسیار بالایی برای کشور دارد. بر اساس آمار‌ها نرخ اجاره بها در شهری مانند تهران نسبت به سال گذشته حدود ۱۷ درصد رشد داشته که به نظر من این نرخ در برخی از نقاط بیشتر نیز است.

تأثیر منفی خانه‌های خالی بر کمبود عرضه مسکن و افزایش تقاضا
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: امروز یکی از عوامل کمبود مسکن و نبود ملک برای اجاره، وجود خانه‌های خالی است، این مسئله آنقدر دارای اهمیت بوده که اگر این املاک ساماندهی شود، بخشی از کمبود‌های حوزه مسکن رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد یک سامانه دقیق برای شناسایی خانه‌های خالی و اعمال مالیات یا عوارض بر این املاک ضروری است، تا اعتبارات به دست آمده برای تولید مسکن برای اقشار کم درآمد هزینه شود.

استفاده از تجارب کشور‌ها برای تعیین استراتژی بازار مسکن
افضلی گفت: به طور حتم برای تعیین استراتژی دقیق در حوزه مسکن باید از تجارب کشور‌های دیگر استفاده شود، قطعا اگر مولفه‌های استاندارد در حوزه ساخت مسکن و بازار املاک رعایت شود، زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی نیز فراهم می‌شود.

نقش دلال بازی در افزایش التهاب مسکن/بالا رفتن نرخ اجاره و خرید مسکن از نردبان دلال بازی

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: امروز بازار مسکن درگیر مشکلاتی مانند دلال بازی است که این معضل بر افزایش قیمت مسکن و رشد اجاره بها تأثیر گذاشته است، که در این رابطه راه حل مناسب اجرای سیاست‌های مالیاتی بر عایدی سرمایه مسکن است، البته برای عملیاتی شدن آن باید تمام زوایای آن به خوبی دیده شود.

شهرداری‌ها برای کاهش قیمت مسکن به صورت کوتاه مدت از منافع ملی چشم‌پوشی کنند
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی دیگر از راه کار‌ها این است که برای کاهش قیمت مسکن، دستگاه‌های مرتبط با مدیریت شهری از جمله شهرداری‌ها از منافع کوتاه مدت خود و درآمد‌های خود صرف نظر کنند، تا فضا برای رونق بازار مسکن و کاهش منطقی قیمت این بازار باز شود. /

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بنگاه مسکن زندگی مستاجران مستاجر سهم 30 درصدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مسکن در اقتصادهای پیشرفته مقرون به صرفه است؟

ایسنا/خراسان رضوی داده‌های اقتصادی نشان می‌دهد که قیمت مسکن در بریتانیا نسبت به هر اقتصاد پیشرفته‌ دیگری مقرون به صرفه نیست.

به نقل از فاینانس یاهو، بریتانیایی‌ها برای کمترین‌ها، هزینه بیشتری می‌پردازند، زیرا سهام مسکن این کشور در میان هر اقتصاد پیشرفته‌ای پس از ایالات‌متحده، آلمان و فرانسه ارزش خرید ندارد.

بر اساس نتایج تحقیق اندیشکده بنیاد رزولوشن، برای مثال، خانوارهای بریتانیایی برای مسکن مشابه با همتایان خود در اتریش، ۵۷ درصد بیشتر و ۳۶ درصد بیشتر از خانواده‌های کانادایی پرداخت می‌کنند.

خانوارهای بریتانیایی از هر ۳۸ اقتصاد دیگر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، به‌جز فنلاند، بیشتر در بخش مسکن هزینه‌ پرداخت می‌کنند، اما از هزینه‌ خود سودی نمی‌برند.

هزینه‌های بالای مسکن می‌تواند نشان‌دهنده هزینه کمیت یا کیفیت برتر مسکن در بریتانیا باشد، اما در واقعیت اینطور نیست.

نتایج این گزارش نشان می‌دهد که در واقع خانه‌های انگلیسی  به‌ازای هر نفر (۳۸ متر مربع) نسبت به بسیاری از کشورهای مشابه، از جمله ایالات‌متحده (۶۶ متر مربع)، آلمان (۴۶ متر مربع)، فرانسه (۴۳ متر مربع) و حتی ژاپن (۴۰ متر مربع)  فضای کمتری دارند.

خانه‌های انگلیسی نیز به‌طور متوسط فضای کمتری نسبت به خانه‌های شلوغ شهر نیویورک (۴۳ متر مربع) دارند. به‌طور کلی، بریتانیایی‌ها ۲۴ درصد کمتر از اتریشی‌ها و ۲۲ درصد کمتر از کانادایی‌ها خانه‌دار می‌شوند.

خانه‌ها در بریتانیا قدیمی‌تر از هر کشور اروپایی است و سهم بیشتری (۳۸ درصد) از خانه‌های ساخته شده قبل از سال ۱۹۴۶ نسبت به هر جای دیگری دارد. به‌عنوان مثال، تنها ۲۱ درصد از خانه‌ها در ایتالیا و ۱۱ درصد در اسپانیا، قبل از پایان جنگ ساخته شده‌اند. خانه‌های قدیمی‌تر اغلب عایق‌بندی ضعیفی دارند که منجر به افزایش نرخ قبض انرژی و خطر بالاتر رطوبت می‌شود.

آدام کورلت، اقتصاددان اصلی در بنیاد رزولوشن، می‌گوید: بریتانیا یکی از کشورهایی است که به‌ظاهر در بحبوحه بحران مسکن قرار دارد و با نگاهی به هزینه‌های مسکن، فضای زمین و مسائل گسترده‌تر کیفیت، متوجه می‌شویم که مسکن گران، کوچک و قدیمی بریتانیا بدترین ارزش را در میان هر اقتصاد پیشرفته‌ای ارائه می‌کند.

کورلت افزود: بحران مسکن در بریتانیا ده‌ها سال در حال شکل‌گیری است و دولت‌های متوالی نتوانسته‌اند خانه‌های جدید کافی بسازند و سهام موجود را مدرن‌سازی کنند و اکنون باید این روند تغییر کند.

مسکن در نیوزیلند دومین و بدترین تناسب بهای پرداختی با ارزش کالا را ارائه می‌دهد و پس از آن استرالیا و ایرلند قرار دارند که همگی کشورهایی درگیر بحران مسکن نیز هستند.

برای تعیین هزینه واقعی بازار مسکن، تجزیه و تحلیل هزینه اجاره همه خانه‌ها، گنجاندن اجاره‌های مربوط، یا اگر مالکان خانه‌های خود را با نرخ‌های بازار اجاره کرده‌اند، باید چه چیزی بپردازند، را بررسی کرد تا نشان دهد که قیمت بازار مسکن در طیف وسیعی از کشورها چگونه متفاوت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصارزدایی می‌شود
  • بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصار زدایی می‌شود
  • انحصارزدایی از بازار اجاره نویسی با اعطای حق انتخاب به مردم
  • هفت برنامه برای کمک به مستاجران
  • قیمت مسکن در اقتصادهای پیشرفته مقرون به صرفه است؟
  • ۷ برنامه برای کمک به مستاجران
  • اقبال شاکری: قانون نهضت ملی مسکن مختص به یک دولت و مجلس خاص نیست !/ هیچ اقدام بلندمدت در مورد مسکن اجاره‌ای انجام نشده + فیلم
  • اقبال شاکری : قانون نهضت ملی مسکن، مختص به یک دولت یا مجلس خاص نیست ! / هیچ اقدامی در مورد مسکن اجاره‌ای بلندمدت انجام نشده است + فیلم