Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالمجید مصلح روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: در این گردهمایی الکساندر چولوخادزه استاد، داوید بریکا شویلی رئیس بخش باستان شناسی و نیکولوز گازد لیافی دانشجوی رشته باستان شناسی دانشگاه گرجستان، حمید رضا پیغمبری عضو هیات علمی گروه تاریخ و حمید اسدپور عضو هیات علمی گروه تاریخ دانشگاه خلیج فارس بوشهر در پنل های تخصصی سخنرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: سابقه روابط تاریخی سه هزار ساله ایران و گرجستان، منابع تاریخی، شواهد و مدارک باستان شناختی مرتبط با ایران باستان در گرجستان، کشف فسیل های انسان های 2 میلیون ساله، دوره نوسنگی و سفال های مربوط به هزاره ششم قبل از میلاد که مختص تولید انگور و محصول ثانویه آن از جمله موارد مطرح شده در پنل های تخصصی بود.
مصلح ادامه داد: لزوم همکاری باستان شناسی زیر آب ایران و گرجستان، میراث فرهنگی هخامنشیان در گرجستان، تصاویر اشیای شاخص کشف شده دوره هخامنشی در محوطه های باستانی آن کشور، وجود نشانه های فرهنگی ایرانی مانند نام ها و اصطلاحات در جامعه گرجستان پیش از اسلام از دیگر مواردی بود که در قالب پنل های تخصصی یک روزه به آن پرداخته شد.
وی افزود: لزوم ترجمه منابع گرجی برای درک بهتر تاریخ ایران، اهمیت زبان فارسی، آداب و رسوم مذهبی مسلمانان و بویژه شیعیان در قفقاز و گرجستان و میراث فرهنگی ایرانیان و شیعیان در گرجستان نیز در قالب پنل ها مورد بررسی قرار گرفت.
مصلح ادامه داد: در پایان هر پنل برنامه پرسش و پاسخ در باره مسائل ارائه شده مطرح شد.
وی یادآور شد: برگزاری این نشست ها در قالب تفاهم نامه مشترک داشنگاه های خلیج فارس و گرجستان صورت گرفته است.
دانشگاه خلیج فارس با حدود هفت هزار دانشجو در 29 رشته کارشناسی، 48 رشته کارشناسی ارشد و 13رشته دکترا، جهت گیری خود را در حوزه کار آفرینی قرار داده و این دانشگاه از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان پایلوت دانشگاه کار آفرین انتخاب شده است.
6043/7212
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف ایران باستان شناسی شاخص علوم تحقیقات و فناوری قفقاز منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۰۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، احسان آهنگر در نشست معاونان فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌های استان در دانشگاه مازندران افزود: در تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران، همه اسناد بالادستی و قوانین مربوطه مطالعه و فرهنگ بومی محلی نیز دیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه در تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی به پنج کلان مسئله رسیدیم، عنوان کرد: روند تدوین نقشه مهندسی فرهنگی در استان به این صورت است که در ابتدا پنج اولویت فرهنگی استان مشخص می‌شود و در مرحله بعد برنامه‌های عملیاتی در یک دوره پنج ساله برای رفع نظام مسائل فرهنگی پیشنهاد می‌شود.

مرتضی علویان معاون فرهنگی دانشگاه مازندران گفت: معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته جاری نشست‌هایی با دانشجویان و صاحبنظران و اساتید دانشگاه خود برای تدوین سند جامع فرهنگی استان برگزار کنند و نتیجه نظرات را به دانشگاه مازندران انتقال دهند.

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب ۱۰۰۰ ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران
  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل