Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- نتایج اولیه انتخابات زودهنگام پارلمانی ارمنستان در حالی از پیشتازی قاطع ائتلاف تحت رهبری نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور حکایت دارد که این نتایج نشان می دهد پاشینیان به هدف اصلی خود (در اختیار گرفتن اکثریت پارلمان) رسیده و عملا جایگاهش در این کشور مستحکم تر می شود.

به گزارش خبرگزاری آرمن پرس، در حالی پیش تر حزب جمهوری خواه اکثریت پارلمان را در اختیار داشت که این مسئله به چالشی جدی برای دولت پاشینیان تبدیل شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر موقت ارمنستان بارها نگرانی خود را در مورد کارشکنی های احتمالی پارلمان تحت هدایت نمایندگان حزب جمهوری خواه در اجرای طرح های دولت اعلام کرده بود و معتقد بود پس از انقلاب مسالمت آمیز اوایل سال جاری در این کشور، پارلمان ارمنستان نیز باید دستخوش تغییرات گسترده شود.
نتایج اولیه انتخابات پارلمانی زودهنگام ارمنستان نشان می دهد که ائتلاف تحت رهبری 'نیکول پاشینیان' نخست وزیر موقت بیشترین کرسی را در پارلمان بدست آورده و پیروزی قاطعی را از آن خود کرده است.
براساس اطلاعات اولیه از تمامی 2010 حوزه رای گیری، ائتلاف 'گام من' با هدایت نیکول پاشینیان توانسته پیروزی چشمگیری در انتخابات پارلمانی بدست اورد و به هدف اصلی خود که در اختیار گرفتن اکثریت پارلمان بوده، برسد.
این ائتلاف تاکنون 70.43 درصد آراء ( 884 هزار و 456 رای) را در این انتخابات بدست آورده است. حزب جمهوری خواه توانسته فقط 4.70 درصد آراء( 59 هزار و 59 رای ) را از آن خود کند.
مقامات انتخاباتی ارمنستان اعلام کردند که براساس آمارهای رسمی میزان شرکت کنندگان در این انتخابات 48.63 درصد از واجدان شرایط رای دادن بوده است. بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در این انتخابات بودند.
به گزارش ایرنا،مردم ارمنستان در حالی از صبح روز گذشته در انتخابات زودهنگام پارلمانی شرکت کردند که نخست وزیر موقت این کشور با این انتخابات به دنبال تثبیت انقلاب صلح آمیز اخیر این کشور است.
نیکول پاشینیان که پس از انقلاب صلح آمیز اوایل سال جاری میلادی به قدرت رسید، پیش تر بارها اعلام کرده بود که ترکیب پارلمان کنونی بازتاب تغییرات در ارمنستان نبوده و اکثریت پارلمان را حامیان حزب حاکم سابق (حزب جمهوری خواه) تشکیل می دهد.
پاشینیان انتظار دارد که نتایج انتخابات امروز باعث شود تا تغییرات ایجاد شده در این کشور بیشتر نمود پیدا کند.
پاشینیان 16 اکتبر( 24 مهر) برای آغاز فرآیند انحلال پارلمان از سمت خود استعفا کرد اما به عنوان نخست وزیر موقت فعالیت خود را ادامه داد.
براساس قانون اساسی ارمنستان، زمانی که نخست وزیر این کشور استعفا می دهد، پارلمان باید ظرف دو هفته نخست وزیر جدید را انتخاب کند. این در حالی است قانونگذاران ارمنی نتوانستند ظرف دو هفته پس از استعفای پاشینیان نخست وزیر جدید را انتخاب کنند که عملا باعث انحلال پارلمان و اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شد.

اروپام**9234**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ارمنستان انتخابات پاشينيان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی وزیر کشور روز چهارشنبه - ۸ فروردین ماه - حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و برنامه وزارت کشور این است که در ۸ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه‌هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیر الکترونیک خواهد بود.

ادامه دارد..

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند
  • استان قم از لحاظ نرخ رشد مشارکت در انتخابات، در جایگاه اول کشور ایستاد
  • پاشینیان: برخی حلقه‌های قره‌باغ امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند
  • پاشینیان: ایروان دولت در تبعید قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسد
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • انتخابات دور دوم ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • بنابر نتایج یک نظرسنجی: ۵۷ درصد صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو رضایت ندارند