Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@04:08:53 GMT

قناتهاي جوين احيا شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۱۰۲۹

قناتهاي جوين احيا شدند

خبرگزاري آريا - سبزوار- ايرنا- مدير جهاد کشاورزي جوين گفت: هشت قنات روستايي طي ماه جاري در اين شهرستان با هزينه چهار ميليارد ريال مرمت و لايروبي شده و جان دوباره گرفتند.

عليرضا هاشم آبادي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: جوين 84 رشته قنات به طول 85 کيلومتر دارد که همه آنها نيازمند مرمت و لايروبي هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرمت کامل اين قناتها علاوه بر همياري و مشارکت کشاورزان به 420ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.
وي گفت: قناتها از منابع پايدار آب کشاورزي هستند که در سالهاي اخير به سبب کاهش شديد بارندگي و تداوم پديده خشکسالي دبي آب آنها به ميزان زيادي کم و منجر به مهاجرت جوانان از روستاها شده است.
او افزود: يکي از راههاي جلب بازگشت دوباره جوانان به روستاها توجه به بازسازي قناتها است که زمينه رونق کشاورزي و اشتغال پايدار را در اين مناطق فراهم مي کند.
نقاب مرکز شهرستان 54 هزار نفري جوين در فاصله 310 کيلومتري غرب مشهد قرار دارد. اين شهرستان با دو بخش `مرکزي و عطاملک` داراي چهار دهستان و 53 روستا است. 40 هزار نفر از جمعيت جوين ساکن روستاها هستند.
8145/7495/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیک روز در جلسه ستاد مدیریت بحران به بارش های اخیر اشاره کرد و گفت: در پی بارش های اخیر خسارت هایی به بخش صیفی جات شهرستان های گچساران و باشت وارد شد. وی همچنین به قطع چند ساعته برق در بخش مرکزی شهرستان گچساران اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه بخشی از این مشکل رفع شده و مابقی نیز توسط اداره برق در حال رفع شدن است. نیک روز گفت: در این بارشها جاده پاتاوه به دهدشت به علت ریزش سنگ مسدود شده بود که به سرعت توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بازگشایی شد. وی گفت: بخشی از جاده های روستایی شهرستان کهگیلویه نیز به علت خاکی بودن مسدود شده و تردد به سختی انجام می شود. 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • "جوین" بیشترین بارندگی غرب خراسان رضوی را داشت
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد