Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - در حالي به روزهاي پاياني پاييز 1397 نزديک مي شويم که آمار بارندگي ها از صعود يک پله اي يزد و قرار گرفتن در رده دوم کم بارش ترين استان ايران در سه ماهه سوم سال جاري حکايت دارد.

به گزارش ايرنا ، بر اساس اعلام مرکز ملي خشکسالي و مديريت بحران سازمان هواشناسي از مهرماه سال زراعي جاري تا 18 آذر ميزان بارندگي در خراسان جنوبي 15.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 ميليمتر، يزد 11.8 و سيستان و بلوچستان 4.5 ميليمتر گزارش شد.
ميزان بارندگي هاي مدت مشابه سال قبل در سيستان و بلوچستان 2 ميليمتر ، يزد 1.3 ميليمتر و خراسان جنوبي نيم ميليمتر بوده که بر اين اساس بارندگي هاي امسال يزد نسبت به سال قبل بيش از هشت برابر رشد دارد.
اما ميزان بارندگي هاي بلندمدت يزد در اين مدت 15.5 ميليمتر بوده که بارش هاي امسال با وجود رشد نسبت به سال قبل ، نسبت به بلندمدت 23.5 درصد کاهش را نشان مي دهد.
بيشترين کاهش ميزان بارندگي نسبت به بلندمدت به سيستان و بلوچستان با منفي 64.8 درصد تعلق دارد.
بارندگي ها در اين مدت در برخي استانها نسبت به سال قبل افزايش داشت به گونه اي که خراسان جنوبي 30 برابر ، قم 17برابر ، اصفهان بيش از 16 برابر و استان مرکزي نيز حدود 12 برابر بيشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.
امسال بيشترين بارندگي ها متعلق به گيلان با 378.8 ميليمتر، ايلام 335.4 ميليمتر و کهگيلويه و بوير احمد 321.3 ميليمتر بود.
بيشترين رشد بارندگي ها نسبت به بلندمدت به ترتيب مربوط به بوشهر با 214.2 درصد ، ايلام با 212.9 درصد ، خوزستان 212.4 درصد و کهگيلويه و بوير احمد با 184.3 درصد بود.
به نظر مي رسد با وجودي که وزير نيرو گفته « تا 16 آذر در کل کشور ميانگين بارش 85 ميلي متر بوده و در مقايسه با سال گذشته 220 درصد افزايش يافته است» ولي در زمستان ، بارشها چندان چشمگير نباشد.
رضا اردکانيان در اين خصوص هم گفته است : « البته سازمان هواشناسي در عين حال که پاييز خوبي را از نظر بارش ها پيش بيني کرده است اما اعلام کرده زمستان پربارش نخواهد بود .»
ضمن اينکه در اين مدت ميزان بارش هاي شهر يزد تنها 7.2 ميليمتر بود که جزو کم بارش ترين مناطق کشور بود.
گزارش از : محمودرضا رحماني
1968/ 2047
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در بارش های اخیر در تنگ رواق ۷ میلیمتر، علی کرمی دمچنار ۶،چیتاب ۶، کریک ۵، دشت بز ۴، مارگون ۳، سی سخت ۲.۶
 فرودگاه یاسوج یک میلیمتر باران بارید. 

دیگر خبرها

  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • بیشترین میزان بارش‌ها با ۲۶ میلیمتر در فرخشهر
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت