Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@21:49:40 GMT

تاسیس پایگاه جدید آمریکا در عراق

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۱۱۲۶

یک منبع مطلع از تاسیس پایگاه جدید نیروهای آمریکایی در استان الانبار عراق خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، فرحان محمد الدلیمی، عضو شورای الانبار اعلام کرد که ارتش آمریکا برای خود پایگاه جدیدی را در این استان واقع در غرب عراق ایجاد کرده است و این امر، سیطره نیروهای آمریکایی بر صحرای غربی واقع در حد فاصل الانبار و نینوا را تسهیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  الدلیمی گفت که نیروهای آمریکایی به صورت ناگهانی در شمال رود فرات در نزدیکی ناحیه "الرمانه" در شهرستان "القائم" به سمت نوار مرزی با سوریه مستقر شده‌اند.   وی افزود: عناصر تروریستی داعش از طریق نوار مرزی با سوریه به سمت مناطق صحرایی مشترک بین استان‌های الانبار و نینوا نفوذ کرده‌اند و در نتیجه آن به یگان‌های نظامی عملیات ویژه حمله شد.   الدلیمی تاکید کرد: تاسیس این پایگاه مانع از تردد غیرنظامیان به سمت این مناطق خواهد شد؛ چرا که این نیروها استحکامات پیشگیرانه‌ای برای محافظت از پایگاه جدیدشان افتتاح می‌کنند.   انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات عملیات موفق پهپادی جبهه مقاومت عراق در جنوب سرزمین‌های اشغالی +نقشه میدانی

جبهه مقاومت عراق نهمین عملیات پهپادی خود را از فاصله 526 کیلومتری با موفقیت در استان ایلات در جنوب فلسطین اشغالی انجام داد و پایگاه هوایی عوفدا را هدف قرار داد.

سرویس جهان مشرق - یگان پهپادی جبهه مقاومت عراق که از نیمه اسفند سال گذشته عملیات های متفاوتی را برای حمایت از مردم نوار غزه و ناامن کردن سرزمین های اشغالی آغاز کرده، نهمین عملیات خود را بامداد روز چهارشنبه هشتم فروردین ماه با موفقیت انجام داد.

یک منبع میدانی که تحولات را در عراق از نزدیک دنبال می کند به جزئیات عملیات نیروهای مقاومت اشاره کرد و گفت: یگان پهپادی باز هم توانست سامانه دفاع هوایی صهیونیست ها را ناکام بگذار و نقطه مورد نظر را در سرزمین های اشغالی هدف قرار دهد.

این منبع میدانی با بیان این که در این عملیات، یگان پهپادی توانست در عمق فلسطین اشغالی نفوذ کند و پایگاه هوایی «عوفدا» را هدف قرار دهد، افزود: این پایگاه هوایی در جنوب سرزمین های اشغالی و استان ایلات واقع شده و دارای یک فرودگاه نظامی است.

ایلات جنوبی ترین استان رژیم صهیونیستی به شمار می آید که به خلیج عقبه متصل می شود و پایگاه عوفدا هم حدود ۵۲۶ کیلومتر با مرز عراق فاصله دارد و جبهه مقاومت عراق با این عملیات بار دیگر نشان داد هر منطقه ای را در سرزمین های اشغالی به راحتی می تواند هدف قرار دهد.

نیروهای مقاومت عراق همچنین در یک عملیات جداگانه پایگاه سبیر در شرق سرزمین های اشغالی را با پهپاد هدف قرار دادند؛ این پایگاه در شرق شهرک سبیر در نزدیکی مرز اردن قرار دارد؛ این منطقه نظامی از محور شمال غربی حدود ۱۶۶ کیلومتر با تل اویو فاصله دارد؛ فاصله این پایگاه نظامی تا مرز عراق حدود ۴۶۶ کیلومتر است.

به گزارش مشرق، روند تحولات میدانی از نیمه دوم اسفند سال گذشته نشان می دهد جبهه مقاومت عراق، پیشرفته ترین تجهیزات نظامی را در اختیار دارد و از توانایی برخوردار است که می تواند به اهداف مهم و حساس صهیونیست ها ضربه بزند.

دیگر خبرها

  • انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین
  • هلاکت یک سرکرده داعش در عراق
  • جزئیات عملیات موفق پهپادی جبهه مقاومت عراق در جنوب سرزمین‌های اشغالی +نقشه میدانی
  • مقاومت اسلامی عراق: یک پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار دادیم
  • پشت پرده تجاوز هوایی ناکام آمریکا به دیرالزور/ جنگ ویلایی تازه شروع شده است!
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو پایگاه ارتش صهیونیستی
  • وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس