Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@15:21:46 GMT

نيجريه؛ کشته شدن 2 نظامي درحمله بوکوحرام

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۱۱۳۹

نيجريه؛ کشته شدن 2 نظامي درحمله بوکوحرام

خبرگزاري آريا - مقامات امنيتي نيجريه، گزارش دادند، حمله اعضاي گروه تروريستي «بوکوحرام» به پايگاه نظامي در شمال شرق اين کشور شماري کشته و زخمي برجا گذاشت.
به گزارش پارس‌تودي به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ مقامات امنيتي نيجريه گزارش دادند که اعضاي گروه تروريستي بوکوحرام با حمله به يک پايگاه نظامي در شمال شرق نيجريه در ايالت بورنو، 2 نظامي را کشته و چند نفر ديگر را زخمي کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حملات گروه تروريستي بوکوحرام، از سال 2009 در مناطق شمال شرق نيجريه آغاز و تاکنون باعث کشته شدن بيش از 20 هزار نفر و آوارگي بيش از 2 ميليون و 600 هزار نفر در اين کشور و کشورهاي اطراف شده است.
گروه تروريستي بوکوحرام، در 9 سال گذشته اقدامات تروريستي را در مرز نيجريه و کشورهاي همسايه افزايش داده است.
نيروهاي نظامي چهار کشور نيجريه، نيجر، چاد و کامرون از سال 2015 نيروهايي تحت عنوان نيروهاي مشترک تشکيل داده‌اند و مبارزه با بوکوحرام را آغاز کرده‌اند.
گروه تروريستي بوکوحرام، وابسته به داعش از چند ماه پيش حمله به پايگاه‌هاي نظامي را در منطقه درياچه چاد افزايش داده است.
«بوکوحرام» در زبان «هوسايي» به معناي «حرام بودن آموزش غربي» است. اين گروه در ژانويه سال 2002 (ازسوي فردي به نام محمد يوسف) تاسيس شد.
135/120
کليدواژه نيجريه حمله بوکوحرام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا

مدیر اف.بی.آی نسبت به وقوع یک حمله احتمالی تروریستی در خاک این کشور هشدار داده است.

به گزارش ایسنا، کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی گفت، این نهاد به شدت نگران وقوع یک حمله هماهنگ شده احتمالی علیه آمریکاست.

به نقل از شبکه خبری ان.بی.سی، وی توضیح داد چنین حمله‌ای شاید با آنچه در روسیه توسط داعش خراسان رخ داد، شبیه باشد.

حمله به سالن کنسرت کروکوس در مسکو به تاریخ ۲۲ مارس سال جاری میلادی به کشته شدن ۱۴۴ نفر انجامید که مرگبارترین حمله تروریستی در ۲۰ سال گذشته در مسکو بود.

کریستوفر رای پیشتر در مورد افزایش تهدیدات تروریستی ابراز نگرانی کرده بود و در اوایل ماه جاری میلادی به گروهی از مجلس نمایندگان گفته بود که تهدید تروریستی فعلی بالاترین چیزی است که می‌تواند در زندگی حرفه‌ای خود به یاد داشته باشد.

وی افزود: «وقتی به پیشنه‌ام در این شغل نگاه می‌کنم، به سختی می‌توانم به یاد بیاورم که چنین تهدیدهایی علیه امنیت عمومی و امنیت ملی تا به این شدت بوده باشد.»

بر اساس شهادت کریستوفر رای در این گروه، اف.بی.آی ۴۰۰۰ تحقیق مرتبط با تروریستم بین‌المللی در پایان سال مالی ۲۰۲۳ انجام داده است.

مدیر اف.بی.آی به ان.بی.سی گفت که تهدید تروریستی برای آمریکا در پی عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • تل‌آویو دلیلی برای مشارکت کارکنان ما درحمله ۷اکتبرارایه نکرده است
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • (ویدیو) ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی
  • فیلم| برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته