Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برای کارآمدتر و اثربخش‌تر شدن کنسرت‌های خیابانی، نمایش‌ها، تئاترها و جشن های ملی - محلی این مراسم‌ها باید در همه استان ها، شهرها و مناطق نزدیک و دورافتاده برگزار شود و صرفا به مراکز استان‌ها محدود نشود.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی مشارکت مردم حول موضوعات ملی چقدر می تواند وحدت بخش باشد، گفت:  کشورمان دارای تمدن شگفت‌انگیز چند هزار ساله با تنوع فرهنگی، نژادی، زبانی، دینی، قومی و قبیله‌ای است که در عین تنوع، مردم همواره یکپارچگی و وحدت داشته و دارند و همین وحدت ملی خود محل کینه‌توزی دشمنان بوده و به انحاء مختلف از جمله از طریق ایجاد جنگ روانی و فرهنگی در تلاشند این حریم را مورد تعرض و تعدی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: وحدت ملی یکی از مولفه‌های اقتدار و امنیت ملی است که با تقویت هویت ملی و همبستگی ملی می توان بسیاری از تهدیدات داخلی و خارجی را کاهش داد و ضمانت تحقق آن در مشارکت و حضور همه مردم و باور و اعتقاد راسخ و نهادینه به این موضوع است که خوشبختانه تجارب تاریخی نشان داده که مردم کشورمان به این مهم اشراف داشته اند و هیچگاه تحت تأثیر فشارهای خارجی، انسجام و وحدت ملی خود را رها نساخته اند که البته باید برای تقویت و حفظ آن اقدامات بسیاری نیز صورت پذیرد و همانطور که مردم در کنار یکدیگر و همراه با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند مسؤولین نیز اقدامات لازم را برای افزایش سطح رضایتمندی و رفاه اجتماعی آنها انجام دهند چرا که عنصر انسجام اجتماعی و وحدت ملی به طور مستقیم در رابطه با اعتماد اجتماعی است و این اعتماد برخواسته از رفتار متقابل و مسئولانه، مسئولین با مردم در جهت تحقق خواست ها و مطالبات مردم نیز هست.

وی در پاسخ به این پرسش که تعیین یک روز برای حضور مردم با لباس‌های محلی و برگزاری بازارهای محلی برای ارائه محصولات فرهنگی قومی چقدر می‌تواند در ایجاد فضای وحدت و نشاط موثر باشد، گفت: برای تحقق این موضوع ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی بی‌تردید می‌تواند نقش موثری داشته باشد.  یکی از ابزارهای لازم برای افزایش این آگاهی‌ها آشنایی هرچه بیشتر مردم  به خصوص نوجوانان و جوانان با ادیان، قومیت‌ها، زبان‌ها و نژادهای درون کشور است. چرا که هریک از آنها دارای فرهنگ، آداب و رسوم، سنت‌ها و ارزش‌ها و باورهای متفاوتی هستند که شناخت و آگاهی نسبت به آنها می‌تواند رمز  یکپارچگی و اتحاد مردم در طول تاریخ چند هزار ساله ایران را در عین تنوع و تفاوت ها برای نسل حاضر آشکار کند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در گرو این شناخت و آگاهی می‌توان آنچه که در سطح ملی نیاز است به دست آورد. برای این موضوع یقینا برگزاری جشنواره‌هایی برای آشنایی قومیت‌ها و نژادها و ادیان درون مرزهای کشور با یکدیگر می تواند بسیار کارآمد و موثر باشد. البته هم اینک نیز جشنواره ای گوناگونی در این خصوص در استان‌ها و شهرهای مختلف برگزار می شود و شناخت و آگاهی مردم نسبت به اقوام مختلف درون مرزهای کشور نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است و مطمئنا نامگذاری یک روز ویژه برای حضور همه اقوام با لباس های محلی و با هدف معرفی فرهنگ و آئیین درون قومی و محلی‌شان می تواند در افزایش سطح این شناخت و آگاهی موثر است.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: اما نباید این نامگذاری یک روز ویژه، باعث شود که صرفا یک اقدام نمایشی و در یک روز از سال باشد و باقی سال این مسئله مهم، رها شود. موضوع آشنایی با فرهنگ‌ها و قومیت‌ها و نژادها و زبان‌های مختلف درون مرزهای امن کشورمان وابسته به آموزش‌های لازم و برنامه سازی های گسترده است که رسانه ملی، آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور مشخص نقش مهم و کلیدی در این خصوص دارند که البته باید قدردان اقدامات مثبت آنها تاکنون نیز بود.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به پرسش که چقدر می‌توان از وجود ادیبان ملی مانند سعدی و حافظ برای ایجاد وحدت و همبستگی با برگزاری کنسرت‌های خیابانی با اشعار این شاعران و پخش ملی آن در سراسر کشور توسط صداوسیما بهره برد، گفت: همانطور که گفتم افزایش وحدت ملی را نباید به یک روز یا هفته خاص محدود کرد بلکه باید از تمام عناصر فرهنگی و ادبی و میراث تاریخی این کشور برای تقویت وحدت ملی و افزایش شناخت و آگاهی بهره برد که در روزهایی که به نام ادبای بزرگی همانند سعدی و حافظ و حتی شعرائی معاصر همانند نیما یوشیج و سهراب سپهری و ... نامگذاری شده است، بر این مهم تأکید داشت و این آگاهی بخشی به گونه‌ای باشد که تمام سلایق را پوشش دهد و همراهی نوجوانان و جوانان را هرچه بیشتر بتوانیم فراهم کنیم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: از ابزارهای همانند کنسرت‌ها و نمایش‌های خیابانی نیز که دسترسی و اقبال عمومی بیشتری را خواهد داشت می توان بهره برد. البته باید این کنسرت‌ها و نمایش‌ها و تئاترها و جشن‌ها در همه شهرها و استان‌ها و مناطق دورافتاده به صورت پراکنده و پرتعداد وجود داشته و صرفاً در مراکز استان‌ها متمرکز نگردد تا کارآمدی و اثربخشی لازم را به همراه آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اقوام ايران صداوسيما کنسرت های خیابانی نشاط وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد دوشنبه ۳ اردیبهشت در جلسه شورای هماهنگی کارگروه‌های فضای مجازی استان با اشاره به تعیین و اعلام شعار سال جدید، توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از راه‌های مشارکت مردم و جهش تولید و اقتصاد، فضای مجازی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان افزود: توجه به فضای مجازی به عنوان ضمیمه‌ای بر سایر فعالیت‌ها نیست و مفاهمه مشترک و دقیق از فضای مجازی اولین گام در ماموریت‌ها است و بر این اساس تبیین دقیق و کاملی از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای فضای مجازی ارائه‌ شده است.

وی تاکید کرد: از کلیات، طرح واژه‌ها و اصلاحات باید عبور کرد و کارگروه‌های شورای مجازی با همکاری دستگاه‌ها عضو با تعریف و اولویت بندی پروژه‌های اقتصادی در فضازی مجازی به سمت تحقق این اولویت حرکت کنند. همچنین باید گفت؛ این عرصه‌ای است که با نگاه تحولی، نوآورانه، مبتکرانه و مدیریت ریسک منطقی می‌تواند ریل گذاری یک میدان پیشرفت و توسعه اقتصادی فن آورانه را در استان فراهم نماید.

گنابادی نژاد صنایع فرهنگی، سوغات زائر، تکمیل و ارتقای کمی و کیفی خدمات به زائرین داخلی و خارجی، گردشگری سلامت، جذب دانشجویان خارجی و... را از نمونه‌های میدان اقتصاد فضای مجازی نام برد و همچنین طراحی درگاه و مرکز تجارت بین المللی فرهنگ، هنر و فن آوری در فضای مجازی را یک اولویت برای شورای فضای مجازی استان دانست.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی عرصه اقتصاد فضای مجازی را یک «مزیت ناجی» معرفی کرد و ادامه داد: کارشناسان و ظرفیت‌های تخصصی بسیار خوبی در استان وجود دارد که می‌توانند این درگاه را با کیفیت، سرعت و ارزان راه‌اندازی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بیشترین تهاجم دشمنان به انقلاب و نظام و حقوق مردم عزیز از طریق فضای مجازی است که ما همچنان کمترین استفاده را از آن داریم در حالی که نه منفعلانه بلکه باید بتوانیم فعالانه، هوشمند و موثر فضای مجازی را مدیریت کنیم.

گنابادی نژاد به ۳ اولویت ویژه فضای مجازی در سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: اقتصاد فضای مجازی، امنیت در فضای مجازی و صیانت از حقوق و رضایتمندی مردم از خدمات الکترونیک و فضای مجازی استان، اولویت‌های سال هستند. بر این اساس باید به پروژه‌های مشخص و روشن برسیم و آن‌ها را در سال جدید عملیاتی و پیاده کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: امروز اسرائیل و آمریکا دیگر توان و اراده‌ای برای حمله نظامی به ایران ندارند لذا در فضای مجازی لازم است آمادگی‌های بیشتری ایجاد شود و همه احتمالات نفوذ و هجمه در فضای مجازی برای دشمن باید به طور کامل مسدود و امنیت روانی جامعه و مردم صیانت شود. این موضوع نیازمند برنامه روان، دقیق و عملیاتی است.

وی افزود: کار مردم به خدمات فضای مجازی گره خورده هرچند خدمات رسانی به مردم از طریق سایت‌های اینترنتی و دفاتر خدمات رسان خوب و در عصر کنونی ضروری است و برخی نقص‌ها و ضعف‌ها از قبیل قطع بودن و نارسایی‌های مرتبط با نرم افزار و سخت افزار باید برای صیانت از حقوق و رضایت مندی مردم به عنوان یک اولویت مهم برنامه داشته باشیم و همواره پایداری سامانه‌های خدمت رسان پایش و ارزیابی شود.

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • «نون - خ» برنده صفا و سادگی
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • واکاوی ابعاد مختلف مصوبه اخیر مجلس برای تعطیلات آخر هفته
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • پاسخ فرهنگ انقلابی به نیازهای امروزی