Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نادر ملکی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به میزبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سمنان با انتقاد از درج برخی مطالب در فضای مجازی و همچنین برخی نشریات درباره عدم توسعه اقتصادی متوازن در استان، توضیح داد: اینکه در هر بخش سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گرفته باشد بگوییم پس توسعه بیشتری یافته، غلط است، توسعه دارای ملاک‌های متعددی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درباره توسعه نیز باید پرسید آیا ما زمانی که نفت را بشکه‌ای ۱۲۰ دلار می‌فروختیم هم توانسته‌ایم توسعه به ارمغان آوریم؟ متأسفانه برخی رسانه‌ها بعضاً مباحثی را درباره شرق و غرب استان مطرح می‌کنند اما من از آن‌ها می‌پرسم امروز کجای استان سمنان توسعه‌یافته است؟ که جای دیگر آن نباشد؟

مشکلی برای سراسر کشور

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان گفت: درست است که سرمایه‌گذاری در بخشی از استان بیشتر از بخش دیگر انجام‌شده اما چه کسی گفته در آن منطقه توسعه نیز بیشتر شده است؟ این مشکل تمام سطح کشور نیز محسوب می‌شود.

ملکی بابیان اینکه توسعه ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... دارد، تأکید کرد: بدون توجه به شاخص‌های جهانی و علمی نمی‌توانیم به‌واسطه چند سرمایه‌گذاری صورت گرفته در یک منطقه بگوییم آنجا توسعه‌یافته است اما جای دیگر خیر.

وی با تاکید بر اینکه برای درک درست از توسعه باید ملاک‌های متعددی را مد نظر قرار دهیم، افزود: متاسفانه در برخی موارد دیده می شود که این ملاک‌ها مد نظر قرار داده نشده و انتقاداتی مطرح می شود که ما معتقدیم اگر می خواهیم به نظری قطعی و علمی ورود کنیم، می بایست از منظر علمی کارها را بررسی کنیم.

خالی شدن روستاها از سکنه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان در دیگر بخش سخنان خود و درباره خالی شدن روستاها از سکنه، گفت: در جامعه چه قبل از انقلاب و به پس از انقلاب با موضوعی روبرو هستیم که می‌تواند علت بسیاری مشکلات ازجمله خالی شدن روستاها باشد و آن فقر درآمدی است.

ملکی ادامه داد: وقتی برق، مسکن، گاز و ... در روستاها فراهم‌شده اما باز شاهد افزایش مهاجرت هستیم لذا ما اگر نتوانیم فقر درآمدی را از بین ببریم و افراد را توانمند کنیم نباید انتظار داشته باشیم افراد در روستاها باقی بمانند.

وی درباره ضرورت مدیریت داشته‌های استان سمنان از منابع انسانی و طبیعی تا سرمایه‌ها و ذخایر، بیان کرد: یکی از نکات در کنار مدیریت سرمایه‌ها، مدیریت استعدادها است استان سمنان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌بایست از این پتانسیل خوب بهره‌مند شود.

۵ مانع دریافت اعتبارات استان سمنان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان در پاسخ به سؤالی با موضوع وضعیت اعتبارات استان نیز با ابراز اینکه اعتبارات استان از پنج کانال دریافت می‌شود، گفت: نخست اعتبارات استانی موسوم به جدول ده یک و سپس اعتبارات متوازن است، همچنین سه درصد نفت و گاز (شامل دو درصد مناطق نفت‌خیز و یک درصد برای مناطق محروم) در کنار اعتبارات ملی استانی شده و اعتبارات ملی که توسط وزارتخانه‌ها ابلاغ می‌شود از دیگر منابع اعتباری استان هستند.

ملکی بابیان اینکه ۴۳۰ میلیارد تومان در سال۹۷ اعتبارات عمرانی استان سمنان بوده است، تأکید کرد: اعتبارات هزینه‌ای استان در سال۹۷ نیز ۲۳۵میلیارد تومان بوده است.

وی بابیان اینکه خیلی از دستگاه‌ها وادارات کل باوجود استانی بودن از اعتبارات ملی بهره‌مند می‌شوند، تأکید کرد: این دستگاه‌ها مانند علوم پزشکی مستقیماً از وزارتخانه اعتبار می‌گیرند و لذا این امر سبب می‌شود بعضاً ارقام درشتی در استان دیده شود که عمده آن‌ها به مقوله حقوق کارکنان تعلق می‌گیرد و مازاد آن نیز بازمی‌گردد.

ضرورت رجوع مطبوعات در مباحث اقتصادی به مراجع علمی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان در پاسخ به انتقاد اصحاب رسانه درزمینهٔ رتبه سی‌ام استان سمنان از اعتبارات ملی، ادامه داد: موضوع اعتبارات ملی در دستگاه‌های استانی که اعتبارات ملی می‌گیرند همان‌طور که بیان شد، موضوعی است که اصحاب رسانه به آن عنایت ندارد، امروز در آموزش‌وپرورش با ۱۰ هزار کارمند در سراسر استان اعتبارات صرف حقوق معلم‌ها می‌شود.

ملکی گفت: نشریات و خبرنگاران می‌بایست درزمینهٔ اعتبارات دقت نظر داشته باشند چراکه بعضاً دیده می‌شود رسانه‌ای اعلام می‌کند استان سمنان در اعتبارات رتبه آخر کشور را دارد اما پس از بررسی نشان داده می‌شود که‌ فاکتورهای بسیاری در این زمینه وجود دارد که برای بحث علمی باید همه آن‌ها را در نظر داشت.

وی ادامه داد: برای مثال استان سمنان ۱۰ هزار کارکنان آموزش‌وپرورش دارد که حقوقشان را ماهانه از اعتبارات ملی دریافت می‌کنند این امر در مقایسه به استانی دیگر که بیش از ۱۱ هزار معلم دارد قطعاً متفاوت است لذا این‌که بگوییم اعتبارات ملی آموزش‌وپرورش سمنان رتبه آخر کشوری را دارد درست نیست و نیازمند بررسی است که این خواهش را از مطبوعات داریم درباره اعتبارات و مسائل اقتصادی حتماً ارجاع علمی به مباحث خود بدهند.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان بابیان اینکه سمنان درزمینهٔ سرانه اعتبارات در زمره استان‌های برتر کشور است که این موضوع در سفر رئیس‌جمهور نیز به‌وضوح نمود خوبی پیدا کرد، تأکید داشت: در سفر رئیس‌جمهور توانسته‌ایم اعتبارات خوبی را برای پروژه‌های مختلف عمرانی و اقتصادی اخذ کنیم که همه شهرستان‌های هشت گانه استان از آن منتفع شدند.

ملکی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئولان استان سمنان سعی در اتمام پروژه های نیمه تمام داشته اند، تاکید کرد: برخی پروژه ها در استان سال های سال باقی مانده اند اما سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این امر با جدیت ورود کرده و توانستیم برای برخی از این طرح ها نیز اتفاقات خوبی را رقم بزنیم، برای مثال پل شهرک صنعتی سمنان که سال های سال معطل مانده امسال با اعتبار پنج میلیارد تومانی تغذیه می شود که عمده اعتبارات آن نیز از سفر رئیس جمهور تامین شده است.

وی با بیان اینکه آب اولویت استان سمنان است، افزود: خوشبختانه توانسته ایم پنج میلیارد تومان برای پروژه های آبرسانی فقط در بخش حفر چاه مصوب کنیم که این امر در تمام استان نمود پیدا خواهد کرد و ما به فرمانداران نیز اعلام کرده ایم هر منطقه ای که مشکل آب دارد می بایست مد نظر قرار گرفته و برای اعتبارات ابلاغ شود.

کد خبر 4480993

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان سازمان برنامه و بودجه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با تاکید بر انجام اقدامات هوشمندسازی و کنترل پذیری مشترکین برای مدیریت پیک سایی سال ۱۴۰۲ افزود: در سال گذشته این اقدامات در تمامی تعرفه‌ها علی الخصوص در بخش کشاورزی کمک شایانی به مدیریت پیک بار و جبران ناترازی موجود داشته است.

وی بیان داشت: با توجه به سهم تعیین شده برای مدیریت بار در ایام گرم سال و روند رشد مصرف برق در ۱۰ سال گذشته به طور متوسط 4.6 درصد بوده است پیش بینی می‌گردد تابستان پیش رو عدد ناترازی به مقدار حدود ۱۷ هزار مگاوات رسیده و این موضوع اهمیت اقدامات مدیریت مصرف برق و هوشمندسازی را دوچندان می‌نماید.

سید محمد حسینی نژاد با بیان اینکه سال جاری نیز به مانند سال گذشته بحث اعمال خاموشی به مشترکین صنعتی و کشاورزی مطرح نیست افزود: مشترکین می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب، بخشی از مصارف خود را از ساعت اوج مصرف به دیگر ساعات و ترجیحاً به روزهای تعطیل و یا بازه شبانه روزهای عادی منتقل نمایند و عملاً با جابه جایی زمان از حداکثر ظرفیت تولید خود استفاده نمایند.

در ادامه این نشست معاون فروش و خدمات مشترکین با ارائه گزارش از وضعیت اقدامات در حوزه کاهش پیک و مدیریت مصرف برق در سال گذشته افزود: به منظور عبور از پیک بار سال جاری برنامه تکلیفی در بخش‌های مختلف ابلاغ شده است که امیدواریم با همکاری بخش صنعت، کشاورزی، اداری و تجاری امسال نیز به مانند سال‌های گذشته تعامل موثری در تامین برق مطمئن و پایدار را داشته باشیم.

مهدی پاک طینت افزود: طرح‌های مدیریت بار محتمل است در سال جاری از ابتدای خرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه داشته باشد.

وی با عنوان اینکه چاه‌های کشاورزی که دارای مصارف جانبی بوده‌اند به طور کامل در استان شناسایی شده‌اند افزود: در این بخش بر آن شده‌ایم با توجه به اقلیم گرم و خشک در برخی از نقاط استان با همکاری و هماهنگی نمایندگان کشاورزان برنامه مدیریت بار را اعمال کنیم که حداقل آسیب به کِشت صورت پذیرد.

پاک طینت افزود: با عنایت به وجود بیش از یک هزار و ۴۵۰ ساختمان اداری در استان، امسال بر آن شده‌ایم تا برای ادارات و سازمان‌های خصوصی و دولتی به بخشنامه ابلاغی عمل نموده و به جِد نظارت ویژه بر رعایت نکات گفته شده در قانون باشیم.

وی تاکید کرد: بنابر بخشنامه مصوب کلیه دستگاه‌های اجرایی، دولتی، خصوصی و بانک‌ها در ساعت اداری به میزان ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری به مقدار ۶۰% بازخورد را به نسبت مصرف بار پایه در سال 1400 کاهش داده و همچنین به جهت کمک به کاهش پیک بار روز از ظرفیت دیزل ژنراتورهای مستقر ادارات در ساعات ۱۱ تا ۱۳ اقدام نمایند.

گفتنی است: در این نشست دبیر کمیته کاهش پیک و مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان و رئیس گروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری گزارشات جامع و کاملی را از نحوه انجام پیک سائی و هوشمندسازی در سال گذشته را ارائه نمودند و از همدلی و تعامل تمامی واحدهای سطح شرکت و مدیریت‌های اجرایی به جهت کمک به امر کاهش پیک تقدیر و تشکر نمودند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898140

دیگر خبرها

  • برترین های«آب و رسانه » در استان سمنان تجلیل شدند
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت