Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشکده صنعت هواپیمایی، از تلاش این سازمان برای حفظ دانشکده صنعت هواپیمایی خبر داد و گفت: به عقیده من بزرگ‌ترین تحولی که در صنعت هواپیمایی ایران به وجود آمده، تغییر ساختار اقتصادی حمل‌ونقل هوایی و خروج از شرایط تکلیفی و آزادسازی آن است که مُبدع و مجری آن آقای مه آبادی، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، علی عابدزاده در جمع دانشجویان و استادان دانشکده صنعت هواپیمایی، 16 آذر روز دانشجو و روز هواپیمایی کشوری را توامان به حضار تبریک گفت و افزود: تلاش‎ها و فداکاری‎های دانشجویان در طول دهه‎های گذشته باعث شده است که اکنون حدود پنج میلیون دانشجو در کشور داشته باشیم و میلیون‎ها نفر فارغ‌التحصیل نیز در حال کار باشند.

وی بابیان اینکه اگر امروز انقلاب اسلامی اقتدار دارد به پشتوانه وجود و تلاش‎های همین دانشجویان است، گفت: ما تنها با داشتن همین دانشکده توانستیم صنعت هواپیمایی را در مقابل جنگ و تحریم‎ها حفظ کنیم. ما کار را با محدودیت‎ها و سختی‎های زیادی آغاز کردیم و حالا شما درجایی دانشجو هستید که دارای اتاق طراحی در زمینه‎های ساخت هلی‎کوپتر و پهباد است و دیگر نیازی به کپی‎برداری از خارج نیستیم.

وی با اشاره به اینکه انتقادات زیادی به پروژه ساخت هواپیمای ایران 144 وارد می‎شد، گفت: اگر اکنون دارای اتاق طراحی هستیم حاصل تجربیات و دانشی است که از پروژه ساخت این هواپیما به دست آوردیم؛ آن‌هم با هزینه‎ای به‌مراتب کمتر از عرف بین‎المللی و خوشحالم که اکنون وزیری چون آقای اسلامی راداریم که خود در آن پروژه حضور داشت و خاک آن را خورده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه در صنعت و پیرو آن در دانشکده نقاط ضعف و مشکلات و محدودیت‎های زیادی وجود دارد، گفت: اما بدانید که این صنعت به‌عنوان نوک پیکان فناوری و توسعه محسوب می‎شود و شما دانشجویان باید به خودتان افتخار کنید و صبور باشید. البته من درگذشته مشکلات کنونی دانشکده را پیش‎بینی می‎کردم اما کاری از دستمان ساخته نبود و شرایط طوری نبود که بتوانیم از ابتدا پله‎ها را درست بگذاریم و باید با امکانات موجود کار را پیش می‎بردیم.

وی با اشاره به اقدامات مثبت و آینده‎ساز انجام‌شده در این صنعت ادامه داد: به عقیده من بزرگ‌ترین تحولی که در صنعت هواپیمایی به وجود آمده تغییر ساختار اقتصادی حمل‌ونقل هوایی و خروج از شرایط تکلیفی و آزادسازی آن به‌منظور ایجاد صرفه و سود برای فعالان آن است. شرایطی که 35 سال گریبان صنعت را گرفته و آن را از رونق انداخته بود. مبدع این طرح آقای مه آبادی، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران است و خود توانست آن را به اجرا برساند. البته هنوز تا رسیدن به نتایج مثبت این تجاری‎سازی باید صبور بود زیرا این تحولی است که به‌کندی پیش می‎رود و حتی در کشورهایی 35 سال زمان برده است تا از ثمرات آزادسازی بهره‌مند شوند.

عابدزاده در ادامه با تأکید بر اینکه سازمان هواپیمایی کشوری تمام تلاش خود را برای به‎روزرسانی حوزه‎های آموزشی، نظارتی، تولیدی و مقرراتی انجام داده است که در زمینه‎های ایمنی و نظارتی به مراحل پایانی نزدیک شده است، گفت: در دانشکده نیز باید با ایجاد فرآیندهایی این به‎روزرسانی اتفاق بیفتد. ما باید در ساختار دانشکده تغییراتی را به وجود بیاوریم. باید تعداد رشته‎های این دانشکده افزایش یابد و به‎روزرسانی شود. در این زمینه ظرفیت‎های زیادی وجود دارد. برای نمونه من در یک بررسی 100 کرس درسی را پیداکرده‌ام که می‎توانیم در دانشکده تدریس کنیم و به سراسر کشور ارائه دهیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه برای جداسازی دانشکده صنعت هواپیمایی از سازمان هواپیمایی کشوری و به دنبال آن از صنعت، مسائلی مطرح‌شده است، گفت: در ایران یکی از مهم‌ترین نقدها این است که صنعت و دانشگاه از هم جدا هستند و حالا که ما دانشکده‎ای داریم که با صنعت عجین است می‎خواهند آن را جدا کنند اما ما در طول یک سال و نیم گذشته در جلسه‎های زیادی در این زمینه به مذاکره پرداخته‎ایم و کوتاه نخواهیم آمد زیرا در مقابل این طرح استدلال‎های درستی داریم و قول می‎دهم که دانشکده پابرجا باقی بماند.

وی بابیان اینکه رویکرد سازمان هواپیمایی کشوری داشتن فضایی آکادمیک- حرفه‎ای است و این در کشورهای دیگر وجود دارد و به‌خوبی آزمون خود را پس داده است، گفت: من در همین‌جا به دانشگاه‎های صنعتی کشور پیام می‎دهم که ما کاملاً آماده همکاری هستیم و از آن‌ها می‎خواهیم در طراحی و تولید سامانه‎های هوانوردی با توجه به نیازهای ما پیش‌قدم شوند و از این خواسته ما استقبال کنند.

گفتنی است این مراسم امروز، یکشنبه 18 آذر، با حضور رحمت‎اله مه‎آبادی رئیس و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و استادان و دانشجویان دانشکده صنعت هواپیمایی برگزار شد و در پایان مراسم مه‎آبادی و عابدزاده در جوی صمیمی به گفتگو با دانشجویان و پاسخگویی به دغدغه‎های آن‌ها پرداختند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی ظهر پنج‌شنبه در یادواره شهدای امنیت اقتصادی استان، با بیان اینکه امروز به عنیه شاهد گسترش اندیشه انقلاب اسلامی در منطقه بوده و غرب آسیا بدون نظر ایران تصمیمی اتخاذ نمی‌کند، افزود: بی‌تردید اقتداری که امروز در ایران اسلامی حاکم شده، به واسطه خون شهدا و رشادت این عزیزان است.

وی با اشاره به اینکه امروز به برکت خون شهدا شاهد موفقیت‌های روزافزون ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف هستیم، اظهار کرد: یکی از این موفقیت‌ها که سربلندی ایران اسلامی را به دنبال داشت، تحقق عملیات وعده صادق بود که همه به اقتدار ایران در بُعد نظامی اعتراف کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه اقتداری که امروز ایران اسلامی در همه زمینه‌ها به ویژه حوزه دفاعی به دست آورده، مرهون خون شهدا است، تصریح کرد: در واقع این شهدا بودند که برای این کشور در عرصه‌های مختلف تولید قدرت کردند.

سردار جهانبخش کرمی به نمونه‌ای از قدرت‌آفرینی شهدا برای ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در این خصوص می‌توان به مجاهدت‌های شهید شهریاری در حوزه انرژی هسته‌ای و یا ابتکارات شهید طهرانی‌مقدم در حوزه صنعت موشکی اشاره کرد.

پدر شهید محمدحسین حدادیان نیز یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که با اشاره به اینکه ما همه به تک‌تک شهدا بدهکار هستیم، خاطرنشان کرد: بی‌تردید خون شهدا ضامن حیات این انقلاب است و امیدواریم گوشه‌ای از بصیرت‌مندی شهدا نصبت ما شود.

کد خبر 6088544

دیگر خبرها

  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد
  • جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • تونل‌های تا ۱۵طبقه زیرزمین به حماس اجازه می‌دهد پابرجا بماند | رهبران ارشد حماس کجا هستند؟