Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-03-28@21:07:24 GMT

​شتابزدگی گریبان نمایشنامه‌ها را گرفته است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۱۳۶۶

​شتابزدگی گریبان نمایشنامه‌ها را گرفته است

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حسن باستانی، عضو شورای هنری انتخاب نمایش‌های خانه نمایش، درباره فعالیت‌های این خانه گفت: اخیراً چند کار بازبینی کردیم البته بازبینی ما در زمینه ارزشیابی و نظارت نیست بلکه انتخاب و بررسی کیفی کارها است.

وی در ادامه افزود: بنابراین ما با مختصات سالنی که در آن قرار داریم کارها را بررسی می‌کنیم و انتخاب آثار داریم، شورای ارزشیابی کارش چیز دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید انتظار در شرایط فعلی بیهوده باشد که توقع داشته باشیم بهترین کارها را بر صحنه ببریم اما اتفاقی که افتاده این است که جسته و گریخته کارهای برجسته و شاخص را شاهد هستیم.

باستانی در این باره توضیح داد: ولی به طور کلی، کارها خیلی دلچسب و امیدوارکننده نیستند، چرا که شتابزدگی و کم‌فکری در اجرا و متن‌ها دیده می‌شود اینکه صرفا یک عده دور هم جمع شوند و کاری انجام دهند این هدف قشنگ و پویا نیست که گروه‌ها را وادار به نوآوری و خلق ایده‌های جدید کند. 

وی با اشاره به اینکه گاهی پیش می‌آید خودش از برخی اجراها عصبانی می‌شود، گفت: ولی با این حال دیگر چه می‌شود کرد، باید امیدوار باشیم در آینده شرایط بهتر شود.

این کارگردان تئاتر که قرار است نمایش «داش آکل» را به صحنه ببرد، گفت: در این زمینه با مجموعه تئاتر شهر و مدیریتش صحبت کردیم قرار است که برای اجراهای سال ۹۸ به ما هم بگویند که می‌توانیم جزء فهرست باشیم یا خیر،‌ چرا که هزینه تولید نمایش زیاد است و با وجود اینکه می‌توانستم همین امسال کار را در یک سالن دیگر به صحنه ببرم اما ترجیح دادم که با حمایت دولتی کار را به صحنه ببرم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای جشنواره فجر کاری آماده کرده یا خیر، گفت:‌ خیر. برای امسال به دلیل مشغولیت‌های غیر هنری برنامه‌ای نداشتم، بیشتر به فکر اجرای عموم یک کار هستم تا اجرای جشنواره‌ای، چرا که هم هزینه بیشتری می‌برد و هم زمان کمتر است و ضمانت اجرایی هم برای کارهایی که به جشنواره می‌رود، وجود ندارد، چرا که ممکن است به سرانجام نرسند و گروه دچار خسران شود.

باستانی با بیان اینکه ترجیح می‌دهد جشنواره شرکت نکند تا شرایط اجرای عمومش تضمین شود، گفت: اینطور خیالم راحت‌تر است و الان هم منتظرم که زودتر با تئاتر شهر به توافق برسیم و بعد عوامل را مشخص کنم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از نمایش «طلوع خونین» چه خبر؟

پیش فروش اینترنتی نمایش «طلوع‌ خونین‌» به نویسندگی و کارگردانی مسعود طیبی آغاز شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی گروه، پیش‌فروش اینترنتی نمایش «طلوع‌ خونین‌» به نویسندگی و کارگردانی مسعود طیبی و تهیه‌کنندگی داود زارع گاریزی، که از ساعت ۲۱:۰۰ روز دوشنبه، بیستم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در سالن استاد فرهاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه‌ ایرانشهر به صحنه‌ می‌رود، از امروز در سایت تیوال با تخفیف ویژه ایام پیش فروش آغاز شد.
 مسعود طیبی کارگردان تئاتر و مدرس دانشگاه درباره این اثر نمایشی گفته است: در روم باستان دو زن برای تصاحب قدرت با یکدیگر جدال می‌کنند و در این بین با دسیسه‌هایی که این دو زن می‌چینند، افرادی چون فرمانده‌ها و اعضایی از کاخ را برای رسیدن به هدف خود می‌کشند، در بین این دسیسه‌ها پادشاه روم باستان متوجه حیله آن دو زن شده و آن دو زن را به قتل می‌رساند و پس از به قتل رسیدن آن‌ها خود نیز خودکشی می‌کند و قدرت پادشاهی وی به پسر کوچک‌تر آن می‌رسد.
گفتنی است‌ در این نمایش ۹۰دقیقه‌ای بازیگرانی چون علیرضا جلالی‌تبار، آرام نیک‌بین، صدف بهشتی، علی یعقوبی، کیوان بهرامی، محمدجواد بهروز، یگانه محمدی، نیکی نیکخواه، دیاکو افسر، محمد جواد شیخ، سارا رحمان‌پور، نیوشا جندقیان، هوتن میرزائی، صدرا عالیجاه، علی کاظمی، علیرضا ذوالفقاری، حسام قانونی به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین عوامل نمایش «طلوع‌ خونین‌» عبارتند از : (مجریان طرح: ایمان ‌یزدی، مهدیه عابدینی، آکادمی ‌هنرهای ‌نمایشی ‌میزانسن)، (مشاور کارگردان: بانوتیر-سمیه ‌طیبی)، (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: یزدان ‌گرم‌آبی)، (منشی صحنه: آناهیتا آذری)، (دستیاران کارگردان: محمدمسعود ‌قلیچ‌خانی، ریحانه ‌چزانی، مهدی ‌اقبالی)، (مدیر تولید: ایمان ‌یزدی)، (طراح لباس: نسیم ‌ملکی)، (طراح نور: علی ‌کوزه‌گر)، (طراح صدا: عزیز ‌اکبری)، (طراح گریم: بتسابه نعیمایی)، (طراح دکور: مسعود ‌طیبی، محمدجواد ‌شیخ)، (طراح گرافیک: هومان مهرآذین)، (ساخت تیزر: سیاوش مهرآذین، عرفان مهرآذین)، (مدیر صحنه: محمد پورابراهیمی)، (دستیار صحنه: الهه ‌تیموری)، (دوخت لباس: سمیه ‌خواسته)، (ساخت دکور: یزدان ‌گرم‌آبی)، (عکاسان: رامتین ‌جهانبانی، آتناسادات ابریشمی)، (مدیر روابط عمومی و تبلیغات: نوید ‌آغاز)، (مدیر امور رسانه: امیر ‌پارسائیان‌مهر)، (همکار روابط عمومی: پارسا اسماعیلی).
 علاقه‌مندان به خرید اینترنتی بلیت نمایش «طلوع‌ خونین‌» می‌توانند از امروز، ۴شنبه، ۸فروردین با مراجعه به سایت تیوال مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعطیلی مجموعه تفریحی و گردشگری دربند صحنه در شب‌های قدر
  • (عکس) تصویری تازه از جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳
  • نوشتن «بیژن و منیژه» ۳ سال طول کشید/ چاهی برای تولد دوباره
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • اجرای نمایشنامه‌ای از حسین کیانی
  • از نمایش «طلوع خونین» چه خبر؟
  • پسر کارگردانی نمایشنامه پدرش را بر عهده گرفت
  • تئاتر، فرصتی تازه برای زندگی است
  • فیلم/ پشت صحنه «محفل امام حسنی‌ها» در ورزشگاه آزادی
  • پشت صحنه برنامه تلویزیونی بهار بهار