Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@12:43:13 GMT

اجرای طرح شمیم برای نخستین‌بار در قم

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۱۴۱۹

اجرای طرح شمیم برای نخستین‌بار در قم

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مهدی خادمی جمکرانی  رئیس اداره امور تربیتی آموزش ‌و پرورش استان قم با اشاره به اهمیت تقویت برنامه‌های معرفتی در پرورش و به فعلیت رساندن استعدادهای دانش آموزان گفت:در راستای همکاری‌های آموزش ‌و پرورش با حوزه‌های علمیه و بر اساس توافقنامه منعقد شده بین جامعه الزهرا و آموزش ‌و پرورش استان، طرح شمیم (شبکه مبلغین یاس مطهر) برای نخسیتن بار در مدارس دخترانه استان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مزایای این طرح را برقراری ارتباط عاطفی نزدیک و مؤثر بین مبلغ و دانش‌آموزان دانست و اضافه کرد: با وجود اینکه این طرح برای نخستین بار به این شکل در مدارس دخترانه استان اجرایی شده، بسیاری از مدارس متقاضی اجرای این طرح هستند، اما به علت ظرفیت محدود این طرح امکان اعزام مبلغ از طرف جامعه الزهرا(س) به‌تمامی مدارس متقاضی وجود ندارد.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم با بیان روند اجرای طرح شمیم در قم عنوان کرد: بر اساس این طرح بیش از 100 نفر از خواهران مبلغ جامعه الزهرا دو تا سه روز از هفته را در 80 مدرسه دخترانه حضور پیداکرده و ضمن تبلیغ چهره به چهره به سؤالات و شبهات دانش آموزان پاسخ می‌دهند، همچنین مبلغین با هماهنگی مدیران مدارس مجری طرح در کلاس‌های درس نیز حضور پیدا می‌کنند.

به گفته خادمی جمکرانی مدارس پسرانه نیز از اجرای چنین برنامه‌های سازنده‌ای محروم نبوده و چند سالی است که برنامه‌ای تحت عنوان طرح امین با حضور 140 مبلغ در 140 مدرسه پسرانه باکیفیت و قوت در حال اجراست که علاوه بر برقراری روابط دوستانه درصدد رفع مشکلات دانش آموزان نیز برآمده است.

انتهای پیام/ ح

طرح "شمیم" برای نخستین‌بار در ۸۰ مدرسه دخترانه استان قم اجرا می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرویس اجتماعی آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس ما و مدارس آن‌ها

بعد از هماهنگی با یک مدرسه به اتفاق به آنجا رفتیم و مدیر آن مدرسه ما را برای دیدن از کلاس ها راهنمایی کرد. در گوشه ای از حیاط دراندشت مدرسه تعدادی از دانش آموزان بساط باربکیو را گسترانده بودند و به همراهی معلم خود در حال تهیه و پخت کباب بودند. مدیر ایرانی پرسید در ساعت درس و تحصیل چرا این دانش آموزان پیک نیک رفته اند؟ مدیر مدرسه جواب داد این پیک نیک نیست و کلاس درس جامعه شناسی است. در واقع معلم در حال تدریس مهمترین درس جامعه شناسی به دانش آموزان است یعنی ترجیح منفعت جمعی بر منفعت فردی. دانش آموزان که هر کدام به چند تیم تقسیم شده اند یاد می گیرند که اگر هر نفر کار خود را در تیم خود که مثلا تیم آماده کردن گوشت و آمیخته کردن آن با مواد غذایی دیگر است به خوبی انجام دهد، نتیجه بهتری خواهد گرفت و مثلا گوشت خوبی برای کباب کردن آماده می شود و اگر بقیه تیم ها تا تیم کباب کردن گوشت کار خود را به درستی انجام دهند نهایتا همه بچه های کلاس با همدیگر غذای خوشمزه ای را تناول خواهند کرد و این به نفع همه است.

دوستم می گفت بعد از آن روز فهمیدم که چرا مردم این کشور بدون اعمال جریمه و فشار قانون را مراعات می کنند. فهمیدم چرا در این کشور کمتر کسی به سراغ کلاهبرداری می رود تا جیب خودش را پرپول کند و به فکر منفعت بردن همه است و از آن مهمتر فهمیدم چرا آموزش ابتدایی در این کشور بالاترین بودجه را دارد و حقوق یک مدیر مدرسه هم طراز مدیران عالی کشور و معلمی از مشاغل پردرآمد است. و همینطور فهمیدم چرا در ایران کلاهبرداری، اختلاس، عادی شدن تخطی از قانون و فرار از قوانین راهنمایی و رانندگی همه در کنار بودجه پایین آموزش و پرورش و حقوق ناچیز معلمی است.


دوستم می گفت تازه می فهمم چرا می گویند تفاوت جهان اول با جهان سوم در وزارتخانه آموزش و پرورش است. این ها را دوستم می گفت و گرنه به قول آن طنز قدیمی ما که به چشم خودمان ندیدیم...

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897059

دیگر خبرها

  • حمایت کامل علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد | درخواست ویژه از آموزش و پرورش برای مدارس دخترانه!
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • صدور مجوز تأسیس دبیرستان نمونه دولتی دخترانه در گلبهار
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد