Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

چهارمین اجلاس تدوین پروتکل تامین ایمنی دریانوردی در دریای خزر برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز، چهارمین اجلاس تدوین پروتکل تامین ایمنی دریانوردی در دریای خزر در حالی برگزار می‌شود که در تاریخ 29 می 2018 کنوانسیون تعیین وضعیت حقوقی دریای خزر به‌عنوان قانون اساسی حاکم بر دریای خزر توسط پنج کشور نهایی و به امضای مسئولان مربوطه رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع بستر مناسبی برای تسریع در اجلاس تدوین پروتکل تامین ایمنی دریانوردی در دریای خزر است.

جلسه امروز در خصوص بررسی و نهایی‌سازی متن پروتکل و همچنین تشکیل کارگروه بر اساس ماده 8 به‌منظور تهیه پیش‌نویس اسناد پیش‌بینی شده در پروتکل حاضر و تدوین قوانین مورد استناد تشکیل شده است.

انتظار می‌رود با تصویب این اسناد ضمن ایجاد چارچوب همکاری‌های فی ما بین کشورهای ساحلی در خزر در جهت افزایش ایمنی کشتیرانی تجاری، در خصوص همسان‌سازی استانداردهای ایمنی مورد استفاده در اجرای قوانین کشورهای دارای بندر نیز برداشته شود.

 دریای خزر با قرارگیری در مسیر کریدورهای شمال و جنوب  از منظر ایمنی دریانوردی و حفظ محیط‌زیست دریایی از ویژگی‌های قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: دریای خزر دریانوردی ایمنی دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهکده لجستیک در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

محمد شکیبی نسب در نشست هم اندیشی رئوسای بنادری استان با حضور ویدئو کنفرانسی اسلامی معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: تاکنون سه محدوده برای راه اندازی دهکده لجستیک بندر بوشهر پیش بینی شده که با بهره گیری از نظرات مشاور یکی از نقاط در شهرستان بوشهر گزینه اصلی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت دهکده لجستیک در شورای امور زیربنایی استان حمایت ویژه‌ای از این طرح شده و تحقق آن بدون تردید زمینه ساز رونق بیش از پیش فعالیت‌های تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: اکنون عمده بنادر بوشهر نیاز مبرم به توسعه فضای انبار و بارانداز دارند چراکه در کمبود فضا زمان انتظار شناور در برخی از بنادر استان افزایش یافته است.

شکیبی نسب ادامه داد: در سال گذشته میزان قابل توجهی از کالا‌های اساسی از بندر بوشهر وارد کشور شد که این نشان از ظرفیت بالای این بندر برای واردات کالای اساسی و بویژه پذیرش کشتی‌های زیر ۳۰ هزار تن است.

وی ادامه داد: اکنون بنادر استان با رسیدن موعد بازنشستگی شماری از کارکنان با کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه هستند که انتظار می‌رود در راستای رفع این کمبود همکاری لازم برای تامین نیروی متخصص از دستگاه‌های ذیربط فراهم شود.

شکیبی نسب در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: یکی از دستاورد‌های شاخص اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در سال گذشته تشکیل کمیته پیشگیری از سوانح و الزام شرکت‌ها به تامین نیروی تخصصی در حوزه HSE بود که کاهش خیره کننده حوادث با بهره گیری از تجارب ارزشمند پیشکسوتان بخوبی محقق شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی نیز گفت: بنادر استان بوشهر و بویژه بوشهر سال گذشته در شاخص‌های مختلف نمره قابل قبولی داشتند که این موفقیت‌ها باید در سال جاری دوچندان باشدو

جلیل اسلامی افزود: بوشهر بندری خاص و با ظرفیت‌های ویژه است که باید با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود نگرشی جدید به این بندر معطوف شود.

وی اظهار کرد: برای رونق بخشی به فعالیت‌های بنادر استان بوشهر نگاهی مثبت و سازنده وجود دارد که این نگاه نویدبخش توسعه دریامحور در این استان است.

اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در حوزه آموزش نیز با بهره گیری از تجارب و تخصص کارکنان سازمان در قالب طرح " استاد شاگردی" برای انتقال تجارب و ظرفیت‌های آموزشی کارکنان استفاده خواهد شد.
در این نشست رئوسای بنادر گناوه، دیر و دیلم دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را در جهت پویایی هر چه بیشتر فعالیت‌های بندری ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ راه یافت
  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعات راه یافت
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • ◄ معرفی کتاب پروتکلهای دانشوران صهیون(برنامه عمل صهیونیسم جهانی)
  • ثبت بهترین عملکرد در شاخص‌های تکرار و شدت حوادث از آغاز دوران بهره‌برداری تا کنون
  • راه اندازی دهکده لجستیک در بوشهر
  • دهکده لجستیک در بندر بوشهر راه‌اندازی می‌شود
  • دهکده لجستیک در بوشهر راه‌اندازی می‌شود
  • انتخاب پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی در بخش جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی
  • آغاز ساخت ۵ مرکز درمانی در چهارمحال و بختیاری از بهار امسال