Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@22:45:46 GMT

تکریم پیامبر(ص) در تکیه نقشبندیه بوسنی+عکس

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۱۴۸۳

تکریم پیامبر(ص) در تکیه نقشبندیه بوسنی+عکس

به گزارش ایکنا؛ محمود حیدری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی وهرزگوین ‌ضمن حضور در ویژه برنامه مسجد و تکیه نقشبندیه «ویسوکو» با عنوان تکریم پیامبر اعظم(ص) طی سخنانی بر ضرورت بازگشت وحدت به جهان اسلام تأکید کرد.

بنا به اعلام سفارت ایران در سارایوو، محمود حیدری با یادآوری اینکه مشهورترین صفات خداوند نزد مسلمانان رحمانیت و رحیمیت است و  پیامبر هم به عنوان رحمت للعالمین معرفی شده است، تصریح کرد: جریانات تکفیری و ایدئولوژی‌های ترورریست پرور هیچ نسبتی با آموزه‌های پیامبر رحمت ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیح سیریا حاجی میلیچ، رئیس مرکز طریقت‌های بوسنی و هرزگوین نیز ضمن تشکر از سفیر ایران برای حضور در این مراسم گفت: از پشتیبانی‌های دولت و ملت ایران از کشور بوسنی وهرزگوین از ابتدای استقلال تاکنون تقدیر می‌کنیم.

حاجی میلیچ با تأکید بر اهمیت جایگاه دین اسلام و علاقه به پیامبر اکرم و خاندان و یارانش نزد مسلمانان بوسنیایی، افزود: با استقلال بوسنی در سال 1991 و برخورداری مردم از آزادی‌های دینی بار دیگر مساجد و تکایا در این کشور رونق یافت و امروز مردم بوسنی آزادانه در برنامه‌های دینی شرکت می‌کنند.

حسین کاوازوویچ، رئیس العلماء و رئیس جامعه اسلامی بوسنی وهرزگوین نیز در این مراسم با بیان آیاتی به تشریح ویژگی‌های پیامبر اکرم پرداخت و از حضور سفیر ایران به عنوان نماینده ملتی برادر و دوست بوسنی هرزگوین قدردانی کرد.

حسین افندی اسمائیچ، قائم مقام جامعه اسلامی بوسنی و‌هرزگوین نیز در این مراسم با بیان احادیثی از پیامبر و یادآوری ضرورت پیروی از اخلاق نیکوی آن اسوه حسنه، گفت: از اینکه شاهد حضور سفیر یکی از بزرگ‌ترین کشورهای اسلامی و همراهانشان در جمع خود هستیم و از ایشان آیات قرآن و تأکید بر وحدت مسلمانان را می‌شنویم، خرسندیم.

در ادامه مراسم که با اقامه نماز جماعت همراه بود، حاضران به تکرار اذکار و ادعیه پرداختند و  اشعار زیبایی را در مدح و ثنای حضرت محمد(ص)  قرائت کردند.

در این برنامه امیرحسین نوری رایزن فرهنگی سفارت ایران در سارایوو، بهروز ناصری مدیر دفتر نمایندگی صدا و سیما و تعدادی دیگر از دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

گفتنی است؛ نقشبندیه یکی از طرائق و سلاسل مشهور صوفیه در جهان اسلام است که در قرن هشتم هجری قمری توسط خواجه بهاءالدین محمد نقشبند بخارایی(717- 791 ق) در ماوراءالنهر و خراسان تأسیس شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا تکریم پیامبر بوسنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رییس جمهور ۱۱ فروردین برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراسم تجلیل از خادمان قرآن روز شنبه قبل از اذان مغرب و عشاء ساعت ۱۵:۰۰ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

بنا به اعلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور در مراسم تجلیل از خادمان قرآن حضور دارد.

امسال بیست و نهمین دوره تجلیل از خادمان قرآن کریم برگزار می‌شود، که هدف از آن تقویت جریان قرآنی کشور با تقدیر از فعالان ممتاز در عرصه‌های قرآنی از جمله هنرمندان هنرهای قرآنی، خوشنویسان، کاتبان قرآن، سینماگران قرآنی، پژوهشگران، مترجمان، اساتید حفظ، قرائت، تعلیم و تربیت قرآن و مدیران قرآنی است.

کد خبر 6064270 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید
  • جایگاه هنر و ادب در نظم نوین جهانی برای جمهوری اسلامی بسیار اساسی است
  • تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رییس جمهور ۱۱ فروردین برگزار می شود
  • مراسم رونمایی از مجموعه کتب سردلبران برگزار شد
  • امضای دفتر یادبود قربانیان حادثه تروریستی کروکوس توسط سفیر ایران
  • حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم محفل قرآنی امام حسنی‌ها
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • ریشه‌های نوروز عمق تاریخ را درنوردیده است