Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بوشهر- ايرنا- استاندار بوشهر گفت: براساس اظهارنظر يکي از اعضاي هيات رئيسه مجمع استانداران، نشست بوشهر يکي از بهترين و کاربردي ترين نشست هايي است که تاکنون اين مجمع برگزار کرده است.

عبدالکريم گراوند روز دوشنبه درگفت وگو با ايرنا افزود: مجمع استانداران بعد از انقلاب اسلامي با حضور بيش از 300 استاندار و سرپرست استانداري با گرايش هاي مختلف سياسي در قالب يک تشکل صنفي از سال 1383 در کشور شکل گرفته و تاکنون در برخي از استان ها نيز چندين نشست برگزار کرده است اما اين مهم در بوشهر براي نخستين بار هفته گذشته برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآورشد: مجمع استانداران ظرفيت فوق العاده مديريتي است که مي تواند از طريق مشاوره و نشست هاي تخصصي و کارشناسي براي کمک به شتاب در توسعه کشور نقش آفرين باشد.
استاندار بوشهر اظهارداشت: يکي از برنامه هاي مجمع استانداران کشور از زمان شکل گيري، حضور در استان هاست که به همين منظور کارگروه و کمتيه تخصصي استاني ماموريت برگزاري چنين نشست هايي با حضور استانداران و سرپرستان استانداري را برعهده دارد.
گراوند گفت: استانداران و سرپرستان استانداري شرکت کننده در اين نشست ها در رابطه با توسعه، مسائل و مشکلات، انتقال تجارب و برنامه هايي که در ذهنشان براي توسعه استان دارند، بحث و تبادل نظر مي کنند.وي با بيان اينکه برگزاري نشست مجمع استانداران زمينه آشنايي بيشتر اعضا با رشد و توسعه کشور را فراهم مي کند افزود: برخي از استانداران در چندين استان توفيق خدمت داشته اند که حاصل تجربه اين افراد در قالب اين نشست ها و کسب ديدگاه هاي مختلف جمع بندي و در کارگروه و کمتيه تخصصي استاني پيگيري مي شود.
استاندار بوشهر ادامه داد: سيد احمد نصري به عنوان پنجمين استاندار اول انقلاب در بوشهر در نشست اخير مجمع استانداران ادوار اين استان ذکر خاطره اي از اهتمام حضرت امام (ره) در مورد بوشهر داشت که يک نکته تاريخي است و تاکنون ما از آن مطلع نبوديم که مي تواند منشور و درس بزرگي براي مديران کشور باشد که حتي امام در شرايط خاص اول انقلاب نيز بجد همه مسايل را پيگيري مي کرد.
وي گفت: براساس بيان آقاي نصري حضرت امام (ره) 2 بار از وزير کشور وقت(حجت الاسلام ناطق نوري) در مورد بوشهر به صورت ويژه سوال کرد که براي مشکلات بوشهر چکار کرديد که حساسيت امام راحل حتي در شرايط جنگ تحميلي نيز يک لحظه از توجه به مسايل مردم غافل نبوده اهتمام ما مديران براي خدمتگزاري به مردم را دوچندان مي کند.
گراوند افزود: همه مطالب نشست هاي تخصصي 2 روزه مجمع استانداران ادوار مختلف بوشهر، جمع بندي و کارگروه تخصصي در تهران جلساتي با محوريت توسعه بوشهر در مجمع استانداران با حضور استاندار، معاونان و مديران مربوطه برگزار و امور را پيگيري خواهد کرد.
وي با بيان اينکه برخي اظهارنظر ها در مورد بي نتيجه بودن چنين نشست هايي غير منصفانه است گفت: در آستانه برگزاري آيين هاي چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي همه ما بايد با همدلي آمال و آرزوي دشمنان که نمي خواهند اين مهم محقق شود را نقش برآب کنيم و يکي از اقدمات مثبت در اين زمينه نيز حضور استانداران چهار دهه با گرايش هاي مختلف سياسي در استان هاست که پيام وحدت و انجسام درون نظام را به دنيا منعکس مي کند.
استاندار بوشهر با اشاره به اينکه برخي افراد در اظهارنظرها کارشناسي بودن مجمع استاندارن را زير سووال برده بودند يادآورشد: کسي که حداقل 40 سال در کشور کار کرده و تجربه استانداري در چند استان را دارد و زماني که اين افراد در سمت مديريت ارشد کشور بوده اند شايد ما دانش آموز يا دانشجو بوده ايم اگر کارشناس نباشد چه کساني مي توانند کارشناس باشند.
گراوند افزود: به عنوان يک نيروي وزارت کشوري معتقدم نشست مجمع استانداران به هم افزايي و انتقال تجربه و به عنوان سرمايه بزرگ مديريتي شناخته مي شود.
استاندار بوشهر اضافه کرد: برخي از استاندارن بدليل تجارب کاري با مسئولان عاليرتبه نظام ارتباط دارند که حتي در مورد مسائل مديريت عالي کشور نيز به نظام پيشنهادهايي ارايه مي کنند که حضورشان در مجمع استانداران از طريق مذاکره و پيگيري منجر به رفع مشکلات استان ها مي شود.
وي يادآورشد: براساس اظهار نظر امام جمعه بوشهر تجارب استانداران گنجينه مديريتي است که همه کشور هاي موفق دنيا از تجارب مديرانشان به عنوان ظرفيتي غني استفاده بهينه مي کنند برهمين اساس و همين رويکرد اين نشست در بوشهر برگزار شده تا از دانش و تخصص استاندارن ادوار مختلف بوشهر براي توسعه استان کمک گرفته شود.
گراوند افزود: کساني که در مورد مجمع استانداران در بوشهر اظهار نظر مي کنند اي کاش از ما علت تاخير در برگزاري چنين نشست هاي را مطالبه مي کردند و عدم حضور برخي از استانداران نيز ناشي از مشغله کاري آنها بود طوريکه يکي از استانداران خارج از کشور و براي چند استاندار نيز مقدمات سفر فراهم شده بود اما بدليل همزماني با جلسه پيش بيني نشده آنها، امکان حضورشان در استان فراهم نشد.
استاندار بوشهر گفت: فضاي آرام در شرايط فعلي بزرگترين تدبير دولت، حاکميت، نظام، جناح ها و گروه هاي سياسي و بحث امنيت ملي انسجام و در سايه آن اتحاد و اميد آفريني است.
وي با بيان اينکه کمبودها، نارسايي و مشکلات را قبول داريم، ولي شرايطي که کشور با آن درگير است را هم بايد ديد اظهاردشت: دولت در روزهاي نخست استقرار تلاش کاري و کارشناسانه بزرگي در سياست خارجي داشت که منجر به برجام شد که آرامش خوبي را در کشور فراهم و زمينه رونق اقتصادي و سرمايه گذاري را فراهم کرد.
گراوند بيان کرد: اما با استقرار هيات حاکمه جديد آمريکا و خروج يکطرفه از برجام که باعث انزواي جهاني آنها شده است براي مديريت اجرايي کشور مشکلاتي ايجاد کرده که بايد براي برون رفت و مقابله با آنها تلاش مضاعف کرد.
وي گفت: از زمان پذيرش مسئوليت در جايگاه نماينده عالي دولت در بوشهر مبناي کار اين بود که اگر نقدي از عملکرد دولت است حتي اگر منصفانه هم نباشد طوري رفتار کنيم که آرامش استان حفظ شود و در سايه آرامش بدنبال توسعه استان باشيم.
استاندار بوشهر افزود: ما بايد بعد از 40سال حکومت داري اين فهم را پيدا کرده باشيم که با ديدگاه هاي متفاوت کنار هم براي تعالي و توسعه کشور گام برداريم زيرا بزرگترين نعمت، نظام جمهوري اسلامي است و حضرت امام (ره) نيز بر حفظ آن تاکيد کرده است.
گراوند با بيان اينکه اين مهم در سايه اتحاد، انسجام و آرامش تحقق مي يابد يادآورشد: در اين مدت با همه احترامي که براي بزرگان، علما، روحانيت، نمايندگان مجلس، نماينده خبرگان و نماينده ولي فقيه در استان که از همراهي و همکاري آنها در پيشبرد امور استان قدرداني مي کنم اما سعي کردم با همه اين چارچوب و احترام، سازمان نيز بر اساس رسالت خود حرکت کند زيرا بايد پاسخگوي دولت باشم.
وي گفت: به تعبير رهبر معظم انقلاب استانداران نماينده حاکميت هستند برهمين اساس اگر قرار است فردي در اين جايگاه قرار گيرد بايد هم و غمش اين باشد ولي اينکه در جايي صحبتي و نقدي غير منصفانه از عملکرد دولت و نظام شود، آرامش را حفظ کند و از اين بابت خرسندم که در استان فضاي آرامي برقرار است و دوستان نيز اگر نقدي مي کنند اميدوارم از سر دلسوزي و اصلاح امور باشد نه کينه که به نوعي فضاي آرام کار آلوده و آغشته به غرض ورزي ها شود زيرا از اين امر پرهيز کردم و اجازه هم به کساني که خلاف مسير اتحاد و همدلي بخواهند اقدام کنند را نخواهم داد.
گراوند از انجام سفر رئيس جمهوري درسال جاري به استان بوشهر خبر داد و گفت: هرچند اين استان شهريور ماه پارسال نيز براي افتتاح چند طرح ميزبان دکتر روحاني بود اما برنامه دولت قبل از پايان سال نيز بازديد از بوشهر است که تلاش براي استفاده بهينه از اين فرصت و توسعه و آباداني استان در دست انجام است.
استاندار بوشهر افزود: برنامه زمان بندي دقيق سفر رئيس جمهوري به اين استان مشخص نيست و پس از مشخص شدن با هماهنگي نهاد رياست جمهوري در اين زمينه اطلاع رساني خواهد شد.
6045/6047
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)

وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد تا برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد در تمامی شهرستان‌ها و روستاها اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، نشست ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، عصر چهارشنبه به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور و با حضور اعضای این ستاد در وزارت کشور برگزار شد.

وزیر کشور با ادای احترام به مقام شامخ حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: ایشان یگانه دوران معاصر و انسان بزرگی هستند که همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت عظیم ایشان است.

وحیدی ضمن بررسی تکالیف دستگاه‌های مربوطه و ابلاغ اقدامات مورد نیاز، بر انتشار افکار و اندیشه‌های امام راحل(ره) تاکید کرد و افزود: باید ابعاد مختلف شخصیت والای حضرت امام(ره) برای کودکان، نوجوانان و جوانان با شیوه‌های نوین و ابتکاری تبیین شود.

وی تصریح کرد: این اقدام نباید به یک روز در سال محدود شود بلکه دستگاه‌های تبلیغاتی و همچنین رسانه‌ها برنامه‌ریزی مداومی در این زمینه داشته باشند.

وزیر کشور همچنین به استانداران، فرمانداران و بخشداران دستور داد تا بزرگداشت امام راحل(ره) را در همه شهرستان‌ها و روستاها با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند.

وحیدی ادامه داد: ۱۴ خرداد روزی است که باید انعکاس عمومی داشته باشد و محدود به تهران نشود.

در ادامه، محمد علی انصاری سرپرست حرم حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: بزرگداشت امام خمینی(ره) یک دستاورد معنوی، سیاسی، انقلابی و دینی است که در مجامع داخلی و بین‌المللی برگزار می شود.

وی با تاکید بر اهمیت این بزرگداشت، با بیان اینکه «هرساله شخصیت، آرمان‌ها، افکار و اندیشه‌های بلند امام(ره) توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بازخوانی می‌شود»، عنوان کرد: بزرگترین دستاورد این مراسم این است که رهبر معظم انقلاب، مسیر امام(ره) را به دیگران می‌نمایاند.

سرپرست حرم امام خمینی(ره) افزود: دستاورد بزرگ این اجتماع مردمی این است، مفسر واقعی اندیشه های امام، نقشه راه را ترسیم می‌کنند.

انصاری پیام اجتماع بزرگ مردم در این مراسم را اعلام وحدت و انسجام حول محور امام و ولایت برشمرد و اضافه کرد: مردم میثاق خود با امام راحل(ره) و بیعت خود را با رهبر معظم انقلاب تجدید می‌کنند و اقتدار نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی به رخ جهان کشیده می‌شود.

وی تاکید بر تداوم بی وقفه راه امام(ره) را سومین دستاورد مراسم بزرگداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: سالگرد ارتحال امام(ره) احیای این شعار است که راه امام با پیروی از ولایت زنده است.

سرپرست حرم امام خمینی(ره) با تقدیر از وزیر کشور که پرچمدار این راه و حرکت بوده است، تصریح کرد: سالگرد بزرگداشت امام(ره) میراث معنوی است که هرچه پررنگ‌تر، قوی‌تر، مردمی‌تر، انقلابی‌تر و وحدت‌بخش‌تر باشد، ثمرات و دستاوردهای بیشتری برای تقویت راه و آرمان‌های امام(ره) و حمایت قاطع از ولایت دارد.

در این نشست، دستگاه‌های مختلف درباره مسئولیت‌های محوله و اقداماتی که باید برای تسهیل حضور زایران امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد به عمل آورند، بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد
  • برگزاری مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی شوراها در بوشهر
  • مراسم معارفه استاندار لرستان برگزار شد
  • دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر
  • نشست اعضای کدکس مواد غذایی در چین برگزار می‌شود