Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه سوریه در دیدار با مدیر اجرایی یونیسف و هیات همراهش موضوعات مربوط به همکاری‌های مشترک و راه‌های تقویت این همکاری‌ها در دوره آتی را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در دیدار با هنریتا فور، مدیر اجرایی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) به نقش این سازمان و پیام آن در تاکید بر توجه به مسایل کودکان در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: کودکان سوریه گنج آینده و نسلی هستند که آنچه در جنگ تروریستی ویران شد را از نو خواهند ساخت و این مساله موجب توجه ویژه دولت سوریه به مسایل آنها و آموزش و بهداشت آنها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقداد در ادامه اظهار کرد: سوریه با کمک نهادهای مربوطه سازمان ملل و در راس آنها یونیسف برای تامین مستقیم نیازهای این کودکان در سراسر سوریه و به صورت خاص در مناطقی که ارتش سوریه آزاد کرده است و نیز برای بازسازی زیرساخت‌های آموزشی تخریب شده توسط گروه‌های تروریستی در این مناطق در سریع‌ترین زمان ممکن، سخت تلاش می‌کند و با تمامی امکانات از آموزش، بهداشت و تغذیه حمایت می‌کند و انتقال واکسن‌ها و داروهای مورد نیاز کودکان به مناطقی که گروه‌های تروریستی حضور دارند را سهولت می‌بخشد.

معاون وزیر خارجه سوریه بر اهمیت نقش نهادهای بین‌المللی و یونیسف در کمک به کودکان پناهجوی سوری که به این کشور بازگشته‌اند، تامین نیازهای آنها و کمک به آنها برای بازگشت هرچه سریعتر به روند عادی زندگی‌شان تاکید کرد.

وی در ادامه بر اهمیت بالا بردن صداهای اعتراض در سطح بین‌المللی علیه جنایات وحشتناک ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در شمال شرق سوریه و کشتن روزانه ده‌ها زن و کودک در این منطقه و نیز ساکت نماندن در برابر اقدامات شبه‌نظامیان کرد در شمال شرق سوریه و محروم کردن هزاران کودک از تحصیل تاکید کرد.

هنریتا فور نیز در این دیدار تاکید کرد، یونیسف در زمینه رسیدگی به شرایط کودکان سوری شریک دمشق است و این صندوق به دنبال تقویت بیشتر همکاری‌های دوجانبه خود با دمشق در تمامی سطوح است و از هر اقدامی در راستای کمک و حمایت از آنها در زمینه‌های بهداشتی، آموزشی و توسعه‌ای به ویژه در مورد وضعیت دختران در این کشور دریغ نخواهد کرد.

همچنین این مسئول صندوق یونیسف برخی از مسائل مربوط به همکاری‌های دوجانبه فعلی و آتی دو طرف را مطرح کرده و از رویکرد سوریه در برخی مسائل مربوط به فعالیت‌های صندوق اطلاع یافت و ابراز امیدواری کرد که در دوره آتی همزمان با بازگشت هرچه بیشتر آرامش، فرصت‌های بیشتری برای فعالیت ایجاد شود.

وی در این دیدار به برخی پروژه‌های آتی که یونیسف در حال کار روی آنهاست، اشاره کرده و بر اهمیت مشارکت جوانان سوریه در این پروژه‌ها و تبادل نظر با سوریه در این چارچوب تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه فیصل مقداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید

به گزارش قدس آنلاین، «علی بحرینی» سفیر ایران در ژنو طی نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، اظهار کرد: وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچ کسی نیست؛ این نسل‌کُشی را فوراً متوقف کنید.

سفیر ایران در ژنو همچنین ضمن برشمردن فهرستی از موارد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل‌کُشی که توسط رژیم صهیونیستی در ۸ ماه گذشته به وقوع پیوسته است، خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین المللی برای توقف این نسل کشی شد.

سفیر و نماینده دایم کشورمان نزد سازمان ملل در ژنو در این مکاتبه با اشاره به گزارش مؤسسه دفاع مدنی در غزه مبنی بر کشف گور دسته جمعی حاوی پیکرهای ۲۰۰ تن از شهدای فلسطینی که توسط نیروهای اسراییلی در مجتمع پزشکی ناصر در خان‌یونس غزه کشته و دفن شده بودند، در این نامه اظهار داشته است: پیش از ارتکاب به این جنایت نیز کارشناسان سازمان ملل در خصوص حمله به بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

بحرینی تاکید کرد: این واقعیت نشان می‌دهد که اگر این جنایات دهشتناک فوراً متوقف نشود، لاجرم شاهد تکرار چنین فجایعی خواهیم بود.

وی در این نامه با استناد به حقوق بین الملل، حقوق بین المللی بشردوستانه و اسناد مهم بین المللی از قبیل کنواسیون های چهارگانه ژنو، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، گرسنگی دادن به مردم به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از انتقال کمک‌های بشردوستانه و مواردی از این قبیل را مصادیق غیر قابل انکار جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی خوانده و اظهار کرد: سبعیت در حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچ کسی نیست؛ این رفتار قبلاً نیز توسط این رژیم وعده داده شده است.

گفتنی است؛ کنوانسیون‌های بشردوستانه ژنو، متضمن حقوق غیر نظامیان در مخاصمات مسلحانه است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان پاسدار و نگهبان حقوق بین المللی بشردوستانه و کنوانسیون‌های ژنو موظف است حداکثر تلاش خود را برای اجرای مفاد این کنواسیون ها مبذول دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کشف ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌ها
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد