Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@02:19:24 GMT

ساخت و تحویل 2 میلیون 200 هزار مسکن به روستاییان

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۱۶۷۸

رئيس بنياد مسكن گفت: از آغاز كار دولت تدبير و اميد 2 ميليون و 200 هزار واحد مسكوني ساخته شده و تحويل روستاييان شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ­عليرضا تابش در نشست تخصصي مديران ارشد وزارت راه و شهرسازي با رئيس جمهور افزود: بنياد مسكن انقلاب اسلامي در چهار بخش ويژه كه روستايي، شهري،حوادث و مسكن مهر را در بر مي گيرد تا امروز موفق شده كه مقاوم سازي را در سطح تمام اين خانه ها از 7 درصد به 41 درصد برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وي گفت: سالي دو هزار واحد مسكوني توليد مي كنيم و هم اكنون بيش از 90 هزار واحد تمام شده وجود دارد. رئيس بنياد مسكن افزود: يك ميليون و 500 هزار واحد حادثه ديده در زلزله كرمانشاه را در دست اقدام داريم كه 550 هزار عدد آن تعميري و 360 هزار احداثي تا اين لحظه كار ساختش به پايان رسيده كه از اين ميزان 67 درصد شهري و 52 درصد روستايي است و روستاهاي زلزله زده كار ساختشان در ماه آينده تمام مي شود. تابش گفت: 25 هزار واحد شهري در استان كرمانشاه نيز در سه ماهه اول سال آينده تمام خواهد شد.
 وي افزود: واحدهاي شهري زير 25 هزار نفر را كه همان مسكن مهر است، تا به حال 320 هزار آن تحويل شده است و به 240 هزار واحد دفترچه اقساط واگذار شده است. رئيس بنياد مسكن گفت: امروز اجراي نازك كاري در مسكن مهر به 97 درصد رسيده و چيزي نزديك به 765 ميليارد تومان منابع مالي دارد كه از اين طرح ها مي توان به طرح  2 هزار و 200 واحدي اراك ، سلطان آباد فارس، طرح 102 واحدي يزد، البرز، هرمزگان، 2 هزار و 300 واحد خراسان رضوي، 88 واحدي سرخه و طرح هاي گرگان، بندرعباس، مرودشت، نگين فيروز كوه، بيرجند و خراسان اشاره كرد. تابش گفت: در بخش روستايي با هماهنگي بانك مسكن به بيش از 864 هزار خانوار وام قرض الحسنه داده ايم كه مورد استقبال مردم هم قرار گرفته و از پنج ميليون قطعه زمين و مسكن در روستاها تعداد سه ميليون و 150 هزار سند مالكيت صادر شده و به مردم تحويل شده و 598 هزار قطعه زمين نيز واگذر شده است. وي افزود: طرح 100 هزار واحدي جديدي را در دست داريم كه 75 ميليون تومان با سود 5 درصد وام دارد و تهيه مصالح آن از طريق اوراق مشاركت خواهد بود به طوري كه سه هزار و 500 ميليارد تومان اوراق مشاركت به كارخانجات توليد سيمان  و فولاد داده مي شود تا مردم به راحتي بتوانند خانه ها را بسازند و بعد قسط اوراق را برگردانند. 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بنیاد مسکن تابش مسکن روستایی مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است

استاندار قم با اشاره به اینکه ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است، گفت: براساس آخرین استعلامات، استان قم رتبه اول ساخت مسکن در کشور را به خود اختصاص داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان، اظهار داشت: هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت تا 3 هزار واحد مسکن برای محرومین ساخته شود. 

وی با بیان اینکه حدود 71 هزار واحد مسکونی در استان درحال ساخت است، عنوان کرد: 63 هزار واحد مسکن بر ما تکلیف شده بود، اما در حال حاضر این تعداد  را به حدود 71 هزار واحد افزایش داده‌ایم. 

استاندار قم ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های خصوصی نسبت به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: گزارش‌های  عملکرد بانک‌هایی که اهتمامی به موضوع اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارند، آماده شده و در روزهای آینده به رئیس جمهور و بانک مرکزی ارائه خواهد شد تا در خصوص فعالیت آن‌ها در استان تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • ۲ هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود
  • حرکت به سمت مشارکت معنادار و عمیق مردم در ساخت مسکن
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر