Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل - ایرنا - معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اعطای تسهیلات ارزان احداث بوم گردی در روستاهای مرزی این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، ناصر محمودی روز دوشنبه در بازدید از روستاهای گردشگری نمین تشریح کرد: با هدف رونق اقتصاد روستاها و جلوگیری از مهاجرت، تسهیلاتی برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: نرخ تسهیلات در مناطق مرزی چهار درصد است که از جمله متقاضیان روستاهای مرزی شهرستان نمین می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی اظهار داشت: تسهیلات صرفا به ساخت اقامتگاه اعطا می شود و میزان آن تا 80 درصد هزینه برآورد شده احداث اقامتگاه است.
محمودی به احداث اقامتگاه های کم نظیر در روستای عنبران اولیا اشاره کرد و گفت: ماهانه صدها گردشگر برای بازدید از اقامتگاه ها به این روستا مراجعه دارند.
او افزود: اقامتگاه های بوم گردی در مناطق مرزی علاوه بر مهاجرت معکوس روستاییان منجر به رونق اقتصادی مناطق شده و خود فرصت درآمدزایی برای ساکنان روستاها را فراهم می سازد.
محمودی تشریح کرد: در حال حاضر هفت سایت گردشگری در استان مطالعه می شود و در اجرای پروژه های سرمایه گذاری، سرمایه گذاران بومی در اولویت خواهند بود و تمام تسهیلات و امکانات لازم را در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد.
محمودی به مطالعه طرح جامع گردشگری جنگل فندقلو اشاره کرد و افزود: بزودی نقشه راه جامع سرمایه گذاری در این منطقه تدوین شده و در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.
وی در زمینه مشکلات بیمه هنرمندان اضافه کرد: بیمه هنرمندان از سال 92 قطع شده و در صورت صدور دستور از مراجع ذیصلاح بلافاصله اقدام لازم صورت خواهد گرفت.
محمودی افزود: تامین وثایق قانونی مشکل صنعتگران و متقاضیان وام است که با تشکیل صندوق تعاونی این روند تسهیل می شود.
او همچنین در زمینه وضعیت نمایشگاه دایمی صنایع دستی عنبران گفت: در صورت درخواست بخش خصوصی با محوریت صنایع دستی امکان اجاره آن وجود دارد.
6018/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث اردبيل بوم گردي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل

یاسر عبداللهی عابد در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، گفت: پارسال ۲۸۵۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۴هزار متقاضی و ۶۴۴میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای ۱۱هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان اردبیل پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با تشریح عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات، افزود: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار مورد تأکید است.

او با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها، گفت: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات، در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

افسانه جهانی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در قانون بودجه تبصره ۱۳ بند ب، خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول ۴۰میلیون تومان، دوم ۸۰میلیون تومان، سوم ۱۲۰میلیون تومان، چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و پنجم ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد