Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا - سرپرست دفتر منطقه ای یونسکو در تهران گفت: کارشناسان دو برنامه بین المللی مهار خشکسالی و کم آبی در چارچوب همایش ملی فناوریهای آب در مشهد گرد هم آمده اند تا نظرات علمی و کار شناسی را در این زمینه مهم به اشتراک بگذارند.

الکساندر لیخت روز دوشنبه در همایش ملی فناوریهای آب در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: امروز در این نشست علمی از دانش کارشناسی در زمینه آب بهره مند می شویم و شاهد نشست علمی اعضای 'شبکه جهانی آب' و اطلاعات توسعه ای زمینهای خشک
(Gwaede) و نیز 'برنامه ابتکار بین المللی خشکسالی' در مشهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شبکه جهانی آب سال 2005 میلادی با عضویت کشورهای ایران، چین، افغانستان و تاجیکستان با هدف همکاری برای تامین آب مناطق خشک پدید آمد.
سرپرست دفتر منطقه ای یونسکو در تهران گفت: همچنین برنامه ابتکار بین المللی خشکسالی با پیشنهاد ایران در سال 2010 میلادی ایجاد شد که بستری را برای به اشتراک گذاشتن دانش در زمینه مقابله با خشکسالی فراهم می سازد.
وی از آب شیرین به عنوان منبع مهم تامین امنیت، رفاه و سلامت در جهان یاد و بیان کرد: هم اکنون سه میلیارد و 600 میلیون نفر در سطح دنیا حداقل سالی یک ماه به آب شیرین دسترسی ندارند.
لیخت افزود: کمبود آب شیرین در جهان عوارض دیگری از جمله اضافه برداشت منابع زیرزمینی را به دنبال دارد. پیش بینیها نشان می دهد شتاب خشکسالی و کمبود آب در جهان رو به افزایش و بر تولید غذا، بهداشت و سلامت تاثیر گذار است و حتی تاثیر آن در جامعه شهری می تواند بیشتر باشد.
وی ادامه داد: خشکسالی می تواند به یکی از پرآسیب ترین مخاطرات طبیعی در جهان تبدیل شود. با این وجود تاکنون به قدر کافی راه حلهای علمی و کارشناسی این مشکل طبیعی مورد توجه قرار نگرفته مگر زمانی که موجب کمبود غذا یا کاهش سطح آبهای زیرزمینی شود.
دفتر منطقه ‌ای یونسکو در تهران سال 1375 فعال شد اما سال 1382 دامنه فعالیتهایش را گسترش داد و به دفتر خوشه ‌ای یونسکو در تهران ارتقا یافت. حوزه جغرافیایی فعالیت این دفتر شامل کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان و ترکمنستان است.
این دفتر در امور برنامه ریزی مشترک کشوری در حوزه‌های کاری بین بخشی و بین رشته ‌ای یونسکو و کمیسیون ملی یونسکو در ایران در مورد تدوین، اجرا و ارزیابی برنامه‌ ها و کارهای یونسکو فعالیت می کند.
کار اصلی دفتر منطقه ‌ای یونسکو در تهران حمایت و کمک به ترویج صلح و گفت و گوی فرهنگها در کشورهای عضو با همکاری بخشهای برنامه ‌ای یعنی آموزش، علوم، فرهنگ و ارتباطات است.
همایش ملی فناوریهای آب به همت دانشگاه فردوسی و معاونت فناوری نهاد ریاست جمهوری به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.
1922/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي يونسكو دانشگاه فردوسي مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سردار کیومرث عزیزی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت کنند.

دیگر خبرها

  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • ذخیره غیر اصولی آب به خاطر ترس از خشکسالی 
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری