Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-18@12:36:10 GMT

هوای آرام و پایدار در اغلب مناطق کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۱۷۹۰

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: ­امروز و فردا در اغلب نقاط کشور جوی آرام و پایداری را پیش رو داریم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ایزدی افزود: این شرایط خبر خوبی برای شهرهای صنعتی مثل تهران کرج و یا اصفهان اراک نیست چون انباشت آلاینده های جوی را به دنبال دارد.
 وی گفت: هم اکنون مکانیزم فعالی در جو نداریم که بتواند آلودگی را کم کند بنابراین تا دو روز آینده انباشت آلاینده ها را بر روی شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کارشناس سازمان هواشناسی افزود: ضمن اینکه جو آرامی را طی دو روز آینده پیش رو داریم و اما بارش‌های خیلی خفیف و پراکنده نیز رخ می‌دهد .  روز سه‌شنبه پیش‌بینی شده است که در شمال شرق کشور به صورت خفیف و پراکنده بارش های محلی رخ دهد ضمن اینکه در زاگرس مرکزی  وجنوبی نیز بارش های خفیف و پراکنده ای خواهیم داشت.
وی گفت: آب های خلیج فارس پیش بینی شده است که امروز مواج باشد که دلیل آن وزش باد نسبتا شدید در خلیج فارس و انتقال انرژی باد به دریاست.

ایزدی افزود: دمای تهران طی 24 ساعت آینده پیش‌بینی شده است حداقل 6 درجه و حداکثر 14 درجه متغیر باشد.
دانلود

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هواشناسی هوا آرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تندباد و بارش‌های رگباری در راه است

صادق ضیاییان درباره وضعیت مناطق کوهستانی کشور طی پنج شنبه (٣٠ فروردین‌ماه) اظهارکرد: پنج شنبه تداوم بارش‌های رگباری و گاهی رگبار شدید، توام با رعدوبرق و تگرگ و وقوع تندباد موقتی در بخش‌های جنوب شرقی کشور و ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق به‌ویژه طی نیمه اول روز به سبب جاری شدن سیلاب، احتمال اصابت رعدوبرق و تگرگ، طغیان رودخانه‌ها و احتمال سقوط و پرتاب به سبب وزش باد شدید، فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی، طبیعت گردی و پرواز‌های تفریحی مخاطره آمیز است.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: از عصر پنجشنبه با تضعیف این سامانه از شدت بارش‌ها کاسته و در منطقه کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت مناطق کوهستانی کشور طی جمعه (٣۱ فروردین‌ماه) گفت: به سبب وقوع ناپایداری‌های همرفتی به‌ویژه طی ساعات بعدازظهر در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات زاگرس، بخش‌هایی از ارتفاعات البرز و ارتفاعات جنوب شرق کشور، شرایط برای افزایش ابر و وقوع رگبار موقتی و رعدوبرق و تگرگ مهیا می‌شود.

وی توصیه کرد: با درنظر گرفتن وقوع رگبار و رعدوبرق طی ساعات بعدازظهر، جمعه نسبت به زمان بندی مناسب صعود جهت پرهیز از مواجه شدن با شرایط جوی نامناسب اقدام شود. با توجه به بارش‌های قابل ملاحظه طی روز‌های گذشته و پرآبی رودخانه‌ها و دره‌ها در نواحی جنوبی و جنوب شرقی از انجام برنامه‌های دره‌نوردی اجتناب شود.

ضیاییان در پایان گفت: با توجه به شرایط فصلی وقوع بهمن بهاره به‌ویژه در مناطق مستعد ارتفاعات البرز، شمال غرب و ارتفاعات مستعد زاگرس، از تردد در مناطق مستعد وقوع بهمن و قرار گرفتن روی نقاب‌های برفی اجتناب شود.

دیگر خبرها

  • تندباد و بارش‌های رگباری در راه است
  • بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه
  • بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری
  • ماندگاری هوای پایدار گیلان تا اوایل هفته پیش روی
  • هوای اصفهان سردتر می‌شود/ پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تگرگ در مناطق مستعد استان
  • هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای آسمان لرستان
  • هوای اصفهان ۶ درجه گرم‌تر می‌شود / تشدید بارش‌ها همراه با وزش باد در استان