Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی حق‌شناس از برگزاری اجلاس ۵جانبه ارتقای ایمنی تردد شناورها در دریای خزر با حضور کشورهای ایران، آذربایجان، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان در روز جاری خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، هادی حق‌شناس اظهار داشت:‌ در دریای خزر به دلیل آنکه دریایی بسته است کنوانسیون‌های بین‌المللی دریایی در این دریا حاکم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: سازمان جهانی دریانوردی در سه حوزه ایمنی توجه به کشتی‌ها، امنیت تردد به کشتی‌ها و حفاظت از محیط زیست دریایی کشتی‌ها بیش از پنجاه کنوانسیون و پروتکل مصوب کرده است ولی این کنوانسیون‌ها در آب‌های آزاد برای شناورها و کشتی‌ها الزام‌آور است.

معاون دریایی سازمان بنادر اظهار داشت: در دریاهایی نظیر دریای خزر که بسته است کشورهای ذی‌نفع خودشان قوانین مربوط را تصویب می‌کنند همچنانکه درباره رژیم حقوقی دریای خزر پنج کشور ایران، آذربایجان، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان با هم نشستند و به تفاهمی در این حوزه دست یافتند یا در خصوص مسائل زیست‌محیطی با هم به تفاهماتی‌ رسیدند.

حق‌شناس ادامه داد: در حال حاضر بحث ما ایمنی تردد در دریای خزر است. طبیعتاً بخشی از قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی را می‌توانیم در دریای خزر اجرا کنیم ولی به شرطی که هر پنج کشور با هم به تفاهم برسند.

وی اظهار داشت: قطعاً بخشی از مذاکرات این است که کنوانسیون‌های مطروحه درباره ایمنی تردد اجرایی شود. بخشی هم مخصوص همین دریا است. اما در هر حالت هر پنج کشور باید با هم به تفاهم برسند. 

معاون دریایی سازمان بنادر گفت: حفظ ارتقای ایمنی دریانوردی در خزر و حفاظت از محیط زیست آن به عنوان بزرگترین دریاچه جهان اهمیت ویژه‌ای دارد و دستیابی به این هدف اراده جدی و همکاری کشورهای منطقه در اعمال قوانین متحدالشکل را می‌طلبد.

حق‌شناس افزود: به کارگیری تمهیدات مواجهه با سوانح دریایی و لزوم تبلور عینی منطقه از مسائلی است که در قالب تفاهم‌نامه‌های چندجانبه در ۲ سال گذشته مدنظر قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: موضوع اصلی نشست بررسی همکاری در زمینه تأمین ایمنی دریانوردی در دریای خزر مذاکره بر سر بهره‌مندی از ظرفیت‌های حقوقی تعدادی از کنوانسیون‌های دریایی سازمان جهانی دریانوردی در خصوص کنترل و بازرسی‌ کشتی‌ها است.

معاون دریایی سازمان بنادر گفت: ایمنی دریانوردی و بهسازی مکانیزم‌های تعامل در امور تجسس و نجات دریایی از دیگر موضوعات مربوط به این اجلاس است.

حق‌شناس افزود: این اجلاس پیش از این ۲ دوره در ترکمنستان و یک دوره در تهران خردادماه امسال برگزار شد و این چهارمین دوره است که قرار است در تهران مجدداً برگزار شود.

وی افزود: هر پنج کشور اعلام آمادگی برای حضور در این اجلاس داشتند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دریای خزر سازمان بنادر و دريانوردي معاون دریایی سازمان بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: فرهنگ سازی ایمنی ترافیک توسط دستگاه‌های ذی ربط و قانون مداری توسط مردم در کنار ایمن سازی راه‌ها، مهمترین ضرورت ارتقای ایمنی جاده‌ای است.

او افزود: فرهنگ سازی ایمنی ترافیک توسط دستگاه‌های ذی ربط و قانون مداری توسط مردم سهم چندانی در هزینه نگهداری راه‌ها نداشته اما در ارتقای ایمنی راه‌ها نقش آفرین بوده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

جهانیان با تاکید بر برنامه‌های ارتقاء ایمنی در راه‌های استان، گفت: عمده تصادفات در جاده‌های استان ناشی از رفتار پرخطر رانندگان بوده که رعایت قوانین و مقررات و فرهنگ ترافیکی می‌تواند نقش مهمی در ارتقای ایمنی جاده‌ها ایفا کند.

او بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر برای ارتقای ایمنی راه‌ها و تقویت ناوگان حمل ونقل بار و مسافر تاکید کرد و افزود: باید با تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی فرهنگ استفاده ازحمل ونقل عمومی درجامعه نهادینه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • ارتقای رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در سال جاری
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی