Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مراغه - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي هشترود از اجراي طرح چالکود در سطح 180 هکتار از باغات بارور اين شهرستان خبر داد و گفت: در اين روش با ايجاد محيط مناسب و تهويه بيشتر، ريشه درختان بهتر رشد کرده و کوددهي به صورت مطلوب انجام مي شود.

به گزارش ايرنا، مجيد احمدي روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اين روش ترکيبي از کودهاي پوسيده دامي و شيميايي بر اساس سن درختان، نوع محصول، کيفيت خاک و شرايط اقليمي در چاله‌ هاي ايجاد شده در سايه انداز درخت دفن مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي چالکود را از بهترين روش‌ هاي کوددهي در باغ عنوان و تشريح کرد: به دليل وجودآهک فعال در خاک ‌هاي آهکي و زيادي بي کربنات در آب، تغذيه درختان در اين روش به نحو مطلوبي صورت مي گيرد.
احمدي گفت: تاکنون پنج تن اوره، 13 تن سوپر فسفات، 21 تن سولفات پتاسيم و 30 تن گوگرد در اين روش مصرف شده و اين روش در ساير باغات شهرستان نيز تا اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
در شهرستان هشترود سالانه حدود 230 هزار تن انواع محصولات کشاورزي و باغي توليد مي شود که عمده محصول توليدي آن گندم است از اين رو اين شهرستان به انبار غله آذربايجان شرقي شهرت دارد.
اين شهرستان با وسعت يک هزار و 990 کيلومتر مربع در 120 کيلومتري تبريز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با ميانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراويماق همجوار است.
3077/7486
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه فعالیت سامانه بارشی حاکم بر جو استان کرمانشاه، بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد.

بارش تگرگ در ساعات گذشته برخی محصولات باغی شهرستان پاوه را از بین برد و معابر روستایی را دچار خسارت کرد.

گفتنی است در پی بارش تگرگ تردد در برخی محورهای روستایی به سختی انجام می‌شد.

کد خبر 6098817

دیگر خبرها

  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • کاشت درختچه کم آب بر گل محمدی در دهستان مرگور ارومیه
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • لزوم مبارزه تلفیقی با آفت سپردار توت سفید در باغات سیاه ریشه
  • شکوفه درختان گلابی باغات روستای جغدان به روایت تصویر