Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام صفر قربانپور اظهار داشت: اصلی ترین فعالیت‌ شورای توسعه فرهنگ قرآنی، ترویج فرهنگ قرآن کریم در جامعه است.

وی افزود: بخشی از فعالیت شورای توسعه فرهنگ قرآنی، گسترش آموزش‌های قرآنی از ابتدایی‌ترین شکل تا تخصصی است، امروز برای ترویج گستردگی فرهنگ قرآنی آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی و بقیه دستگاه‌ها و موسسات مردمی بایستی برنامه ریزی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانپور بیان کرد: بخش دیگر فعالیت شورای توسعه فرهنگ قرآنی ترویج و توسعه عمومی قرآن است، در این حوزه برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات، دوره‌های سبک زندگی قرآنی هدف است، اهداف تعریف شده نیز باید در خدمت ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی باشد.

وی پژوهش‌های قرآنی را از دیگر بخش‌های فعالیت شورای توسعه فرهنگ قرآنی بیان و با تأکید بر ضرورت انجام خدمات علمی و عمق بخشیدن به آموزش‌های عمومی و ترویج و تبلیغ، ادامه داد: دانشگاهیان، مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی و حوزه‌های علمیه باید در حوزه پژوهش‌های قرآنی فعالیت داشته باشند تا بتوانیم نیازمندی‌های کشور در این بخش را رفع کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: توسعه فرهنگ قرآنی در کشور دارای الزاماتی است که برنامه‌ریزی مدون اهم این الزامات به شمار می‌آید، برنامه‌ها در قالب کمیسیون‌های تخصصی به زیر مجموعه‌ها جهت برنامه‌ریزی تکلیف می‌شود تا بخش‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغ و ترویج دستورالعمل‌ها را اجرایی کنند.

قربان‌پور خاطرنشان ساخت: سند جامع توسعه فرهنگ قرآنی تدوین شده، طبق این سند هر استان بر اساس شرایط و ضرورت‌های خود سندی سالیانه تنظیم کرده و دورنمای فعالیت‌های استان را تشریح می‌کند، سند توسعه در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان باید به جمع‌بندی رسیده و در ستاد مرکز مصوب شده تا کارها ساماندهی شود، هم اکنون دو سال است که برش استانی این سند نوشته شده است.

وی اضافه کرد: ادغامی برگزار شدن جلسات شورای فرهنگ عمومی و شورای توسعه فرهنگ قرآنی یکی از اشکالاتی است که باعث می‌شود جایگاه شورای توسعه فرهنگ قرآنی تضعیف شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: فعالیت شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیازمند تخصیص اعتبار ویژه است نه اعتبار دستگاهی، شورا برای خود دارای برنامه‌هایی است که باید عملیاتی شود.

حجت‌الاسلام قربان‌پور تاکید کرد: ضروری است برای توسعه فرهنگ قرآنی از کار دستگاهی خارج شده و جزیره‌ای عمل نکنیم، هر دستگاهی باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و در کنار آن هم‌افزایی و هم‌فکری عامل موفقیت و اثرگذاری در این حوزه است.

کد خبر 4481083

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • عوامل برنامه‌های قرآنی با حضور «حجت‌الاسلام قمی» قدردانی شدند
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است