Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@23:10:34 GMT

نبود جوجه مرغ را گران کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۱۹۰۹

نبود جوجه مرغ را گران کرد

رییس اتحادیه مرغ و ماهی با بیان این‌که اگر مشکلات پرورش و تولید مرغ حل نشود روند افزایشی قیمت آن ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: به واسطه افزایش قیمت نهاده‌های دامی جوجه یک روزه و هزینه‌ حمل و نقل، قیمت مرغ روند افزایشی به خود گرفته است.

مهدی یوسف‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با افزایش قیمت ۱۰۰۰ تومانی گوشت مرغ گفت: در حال حاضر قیمت مرغ و افزایش آن برای جامعه حساس شده، زیرا این محصول ارزان‌ترین خوراک جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتحادیه مرغ و ماهی ادامه داد: در چند روز گذشته تولید و پرورش مرغ به شدت کاهش یافته و این موضوع منجر به کاهش عرضه و افزایش قیمت مرغ شده است که از دلایل افت پرورش مرغ می‌توان به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، افزایش قیمت جوجه یک روزه و افزایش هزینه حمل و نقل تا ۳۰۰ درصد اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در این شرایط برخی از تولیدکنندگان که نگران عدم تامین خوراک دام و شرایط نگهداری جوجه بودند، جوجه‌ریزی نکردند.

یوسف‌خانی با بیان این‌که مشکلات تولیدکنندگان مرغ از دو ماه گذشته آغاز شد و آن‌ها درگیر انتقال نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی (ره) بوده‌اند، یادآور شد: مشکلات تامین و عرضه نهاده‌های دامی با وجود آن‌که از دو ماه گذشته آغاز شده است در حال حاضر در بازار عرضه خود را نشان داده و احتمال می‌رود اگر مشکلات حمل و نقل بار و هزینه‌های جانبی تولید و پرورش جوجه یک روزه رفع نشود، روند افزایشی مرغ برای روزهای آینده ادامه داشته باشد.

رییس اتحادیه مرغ و ماهی خاطرنشان کرد: هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری به قیمت ۷۹۰۰ تومان عرضه شده که این قیمت در کشتارگاه‌ها ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان و تحویل به واحدهای صنفی ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان بوده و واحدهای صنفی با ۱۰۰۰ تومان سود هر کیلو مرغ را به قیمت ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان به مشتریان عرضه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در هفته‌های گذشته برخی از صنوف به ویژه صنف عرضه‌کنندگان مرغ مدعی شده بودند که قیمت حمل و نقل کالا و بار تا حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته است، اما رییس اتحادیه موسسات و شرکت‌های حمل و نقل بار برون‌شهری این موضوع را رد کرده و مدعی شد که هزینه حمل و نقل در سال جاری نسبت به مدت مشابه تنها ۳۰ درصد افزایش یافته است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران فروشی و افزایش قیمت خلاف عدالت خودرو پژو پارس

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، طبق قانون شرکت های خودرو سازی می توانند هر ساله اقدام به پیش فروش خودروهای خود کنند که این اقدام نوعی تشویق برای خودروسازان و همینطور کمک به مشتریان برای خرید ارزان تر خودرو است اما متاسفانه بدقولی خودرو سازان در تحویل به موقع خودرو وعده داده شده کام مشتریان را تلخ می کند.شهروند خبرنگاری در همین باره پیامی ارسال کرده اند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

در سال گذشته تعداد زیادی از مردم برای خودرو در سامانه یکپارچه ثبت نام کردند و مقرر بوده ایران خودرو در زمستان ۱۴۰۲ خودرو را تحویل دهد لکن این اقدام در سال ۱۴۰۲ انجام نشده و ایران خودرو به تعهد خود عمل نکرده است و حالا قیمت خودرو پژوپارس را ۱۵۰ گران کرده است در حالی که باید این خودرو ها به قیمت زمان مقرر تحویل بایستی تحویل مشتری میشد و بابت دیرکرد هم به مشتری خسارت پرداخت میشد اما این گران فروشی و افزایش قیمت چه معنایی دارد.

دیگر خبرها

  • ادعای حمله اسرائیل به ایران، طلا را گران کرد!
  • ادعای حمله اسرائیل به ایران قیمت طلا را گران کرد
  • گران فروشی و افزایش قیمت خلاف عدالت خودرو پژو پارس
  • عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟