Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@01:41:00 GMT

فرار شهر کرمان از مدرنیته

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۱۹۶۸

فرار شهر کرمان از مدرنیته

درست سال 88 بود که پلی با پله برقی در میدان اصلی شهر افتتاح شد که مدعی بود اولین پل شهرستانی با پله‌ی برقی بعد از پل‌های پایتخت است، این تقریبا اولین نسیم مکانیزه شدن بر چهره شهر بود که چهره شهروندان را نیز خوشحالتر نشان می داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛درست سال 88 بود که پلی با پله برقی در میدان اصلی شهر افتتاح شد که مدعی بود اولین پل شهرستانی با پله‌ی برقی بعد از پل‌های پایتخت است، این تقریبا اولین نسیم مکانیزه شدن بر چهره شهر بود که چهره شهروندان را نیز خوشحالتر نشان می داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چند سال بعد به پله برقی همیشه خاموشی تبدیل شد که ارتفاع زیاد پله هایش رغبتی برای عبور از آن به شهروندان نمیداد و مردم سعی می کردند خود را از لا به لای ماشینها به آنسوی خیابان برسانند! و چندی بعد همین پل هم جمع شد!

خیابانهای دیگر شهر نیز تعریف بهتری ندارند پل های ساده و بی کیفیتی که شاید عدم استقبال مردم و خلوت بودن آنها، حس ناامنی را هنگام عبور منتقل می کند!

"هوا هنوز تاریک نشده بود با تردید از پله های پل عابر بالا رفتم؛ مردی را دیدم که روی پل قدم می زد و ظاهرا مشغول صحبت با تلفن بود به سرعت از کنارش عبور کردم و پله ها را تند تند پایین می آمدم لحظه ای صدای ضربان قلبم و گامهای او همزمان شده بود بطوریکه نمی توانستم تشخیص دهم کدام بیشتر است!" اینها را خانم جوانی می گوید که رنگ پریدگی چهره اش هنگام تعریف ماجرا حکایت از تجربه تلخ و استرس آورش داشت.

او گفت: پل عابر که چه عرض کنم انگار دالان تاریک و خلوتی است که باید از روی آن عبور کنیم! زن جوان دیگر حاضر نبود از روی پل رد شود و تصادف با ماشین کف خیابان را ترجیح می داد!

اما خانم سالمندی مشکلش را اینگونه بیان می کرد: "تعداد پله ها زیاد است بدون پله برقی هم سن و سالهای من ترجیح می دهند عرض خیابان را رد کنند تا با این درد پا و زانو از روی پل رد شوند"

انگار در این شهر کسی رغبتی برای عبور از پل عابر پیاده ندارد و این موضوع در مورد بانوان پررنگتر است.

یک کارشناس نیروی انتظامی که مهمترین دغدغه اش برقراری امنیت شهر است؛ مشکل عدم استقبال بانوان کرمانی از پلهای عابر پیاده را نبود حس اطمینان و آرامش می داند؛ او می گوید: شاید کم نور بودن پلها و اینکه یک سمت از آن با بیلبوردهای تبلیغاتی پوشیده شده و از بیرون دید پل کاهش یافته است، دلیلی است که خانمها میلی به عبور از پلها ندارند.

او معتقد است گذاشتن یک مامور 24 ساعته در کنار هر پل قابلیت اجرایی نداشته و شهرداری نیرو و توان پرداخت هزینه های آن را ندارد و بهترین راه حل را نصب دوربین بر روی پلها و سپردن مانیتورینگ آن به نیروی انتظامی می داند تا شهروندان با اطمینان خاطر از پلهای هرچند نامطلوب استفاده کنند.

هاله اسدی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ بخر دیگه‌!

«رونان شاولوف» خاخام صهیونیست گفته است؛ نمی‌دانیم از دست ایران به کجا فرار کنیم‌؟! دوره‌ای هم نیست که معجزه‌ای بشود و دریا شکاف بردارد!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:

گفت‌: «رونان شاولوف» خاخام صهیونیست گفته است؛ نمی‌دانیم از دست ایران به کجا فرار کنیم‌؟! دوره‌ای هم نیست که معجزه‌ای بشود و دریا شکاف بردارد!

گفتم‌: منظورش چیست‌؟

گفت‌: منظورش شکافتن دریا با دعای حضرت موسی علیه‌السلام به دوازده بخش و عبور بنی اسرائیل و غرق شدن لشکریان فرعون است‌.

گفتم‌: صهیونیست‌ها پیروان همان فرعون هستند و مانند او کودک می‌کشند، سینه زنان را می‌شکافند و از انجام هیچ جنایتی رویگردان نیستند. بنابراین اگر معجزه‌ای رخ بدهد و دریا شکاف بردارد پیروان امروز فرعون یعنی همین صهیونیست‌های پلید و خبیث غرق می‌شوند.

گفت‌: یکی از مخالفان نتانیاهو با اشاره به شرایط هولناک رژیم صهیونیستی خطاب به او نوشته «‌با وجود این همه نشانه از موقعیت اسفناکی که داریم چرا هنوز نمی‌خواهید واقعیت کنونی را درک کنید»؟!

گفتم: به یارو گفتند؛ اگر یکی بهت گفت «‌یابو»! باهاش درگیر شو. اگر دیگری هم گفت یابو بهش فحش بده ولی اگر سومی هم گفت یابو، دیگه برو یک پالون برای خودت بخر!

دیگر خبرها

  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • گل‌گهر در شیراز به دنبال فرار از کابوس
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد
  • راننده از ترس پلنگ فرار کرده رفته تو ماشین / درخواست کمک گرفتنش خیلی جالبه (فیلم)
  • فرار بازیگر درجه چندم از کشور + جزئیات | بازیگر جنجالی کجا به سر می برد؟
  • تصاویر عجیب محمد صادقی بعد فرار از ایران: جنسیت خودم را نمی‌دانم!
  • فرار اسب‌های گارد سلطنتی انگلیس + فیلم
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • گفت و شنود/ بخر دیگه‌!