Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@22:58:42 GMT

غایبان از مزایای سربازی محروم می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۲۰۶۲

غایبان از مزایای سربازی محروم می‌شوند

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: غیبت از سربازی خط قرمز ناجا است و غایبان نمی‌توانند از مزایای طرح‌هایی که برای سربازان اجرا می‌شود مانند بهره مندی از امریه دستگاه‌ها یا شرکت در دوره‌های مهارت آموزی برای اشتغال پس از سربازی استفاده کنند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: غیبت از سربازی خط قرمز ناجا است و غایبان نمی‌توانند از مزایای طرح‌هایی که برای سربازان اجرا می‌شود مانند بهره مندی از امریه دستگاه‌ها یا شرکت در دوره‌های مهارت آموزی برای اشتغال پس از سربازی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار ابراهیم کریمی در مورد معرفی مشمولان لیسانس و بالاتر به شرکت‌های دانش بنیان برای گذراندن دوره سربازی و فراهم شدن زمینه اشتغال جوانان تحصیلکرده پس از سربازی، افزود: اکنون مرحله شناسایی و معرفی سهمیه‌ها در حال انجام است و این طرح ابتدا به صورت آزمایشی اجرا می‌شود تا در صورت مثمرثمر بودن، ادامه یابد.
وی با بیان اینکه این طرح تا پایان امسال عملیاتی می‌شود، تاکید کرد: افرادی که غیبت دارند، نمی‌توانند در بسیاری از فرآیند‌هایی که اجرایی می‌شود، شرکت کنند.
سردار کریمی افزود: معرفی تحصیل کرده‌ها به شرکت‌های دانش بنیان شامل همه افراد نمی‌شود؛ اکنون ۴۳ درصد اعزام به سربازی شامل لیسانسه ها، فوق لیسانس‌ها و دکترا است و این افراد سربازی خود را در تخصص‌های نیرو‌های مسلح سپری می‌کنند یا امریه می‌گیرند تا این دوره را در سازمان یا وزارتخانه‌ها بگذرانند.
جانشین سازمان نظام وظیفه نیروی انتظامی گفت: در سربازی عرصه‌های مختلفی وجود دارد و افراد تحصیل کرده انتخاب می‌کنند که در چه عرصه‌ای تمایل دارند خدمت سربازی خود را سپری کنند البته باید رزومه کاری خود را به صورت دقیق ارائه دهند.
سردار کریمی اضافه کرد: شرایط بروز استعداد‌ها در نیرو‌های مسلح فراهم و از سال ۱۳۹۴ طرح مهارت آموزی دوره سربازی اجرایی شده است.
وی در توضیح این طرح افزود: سال گذشته ۱۰۰ هزار سرباز در قالب طرح مهارت آموزی قرار گرفتند و قرار بر این است که امسال نیز ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گیرند.
سردار کریمی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح این است که هر سربازی از که از خدمت خارج می‌شود، حتما یک مهارت را آموزش دیده باشد و بعد وارد جامعه شود تا بتواند از آن مهارت برای اشتغال استفاده کند. بر این اساس افرادی که مهارت دارند، در سربازی مهارت آن‌ها توسعه می‌یابد و افرادی که هیچ مهارتی ندارند، در زمان اوقات فراغت در کلاس‌های آموزش مهارت شرکت می‌کنند.
وی تاکید کرد: در این راستا با سازمان‌های مرتبط از جمله فنی و حرفه‌ای و وزارت کار در تعامل هستیم و آن‌ها همکاری خوبی با نیرو‌های مسلح داشته اند و در این زمینه توافق نامه‌هایی نیز امضا شده است.
سردار کریمی اظهار داشت: زمینه‌های کاری برای بعد از خدمت نیز برای سربازان پیش بینی شده است و مشاوره‌هایی در این زمینه به افراد ارائه می‌شود، حتی فهرست مهارت‌هایی که در جامعه و در جغرافیای مختلف وجود دارد، به سربازان ارائه و به آن‌ها گفته می‌شود که این کسب و کار‌ها در جامعه رونق دارند تا بر اساس آن مهارت بیاموزند.
سردار کریمی در پاسخ به این سئوال که آیا سازمان نظام وظیفه پیگیر توافق نامه‌های امضا شده با سازمان‌های مرتبط است تا سربازانی که کارت مهارت دریافت کرده اند، مشغول به کار شوند، گفت: هنوز دوره سربازی افرادی که آموزش‌های مهارت را حین سربازی گذرانده اند، تمام نشده است. باید آمار‌های تحلیلی جمع آوری تا مشخص شود چه مشاغلی مورد توجه سربازان قرار گرفته است و در کدام دوره‌ها آموزش دیده اند سپس بعد از جمع آوری این اطلاعات طبق توافق‌های امضا شده، پیگیر اشتغال سربازانی که کارت مهارت دریافت کرده اند، خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مزایای شهرداری سربازی کسب و کار آموزش و مهارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه آخرین مهلت ثبت نام برای امریه سربازی دانشگاه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، در این راستا اداره کل منابع انسانی دانشگاه تهران با اخذ مجوز به‌کارگیری تعداد محدودی نیروی امریه در سال ۱۴۰۳ اقدام به جذب و به‌کارگیری نیروهای متخصص و نخبه با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری (غیر پزشکی) جهت اعزام در تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۱ کرده است.

آخرین مهلت ثبت نام ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ و بدون تمدید خواهد بود.

شرایط عمومی ثبت نام

جذب نیرو تنها از بین فارغ‌التحصیلان ممتاز دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، تربیت مدرس، امیرکبیر، علم و صنعت، شهید بهشتی، خواجه نصیرالدین طوسی و علامه طباطبایی در رشته‌های مورد نیاز صورت می‌پذیرد. از متقاضیان مصاحبه تخصصی و عمومی به عمل خواهد آمد. چنانچه در هر قسمت از فرایند به‌کارگیری مشخص شود متقاضی واجد شرایط عمومی یا اختصاصی جذب امریه نمی‌باشد، دانشگاه می‌تواند نسبت به خاتمه خدمت وی و معرفی به ستاد کل نیروهای مسلح اقدام نماید. محل جغرافیایی خدمت متقاضیان با توجه به شهر انتخابی مندرج در جدول رشته‌ها خواهد بود. چنانچه در هر قسمت از فرایند ثبت نام مغایرتی بین اطلاعات ثبت شده و اصل مدارک و یا مغایرت رشته تحصیلی با رشته‌های مورد نیاز مشاهده شود درخواست متقاضی حذف می‌گردد. تکمیل فرم درخواست پذیرش امریه هیچ‌گونه تعهدی جهت جذب امریه برای دانشگاه تهران ایجاد نمی‌کند. اولویت جذب نیروی امریه با افراد بومی شهر محل خدمت می‌باشد.

شرایط اختصاصی جذب امریه

ثبت‌نام از تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۵ لغایت ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ امکان پذیر است. امکان جذب داوطلبی که قبلاً بخشی از خدمت را گذرانده، میسر نیست. واحد محل خدمت داوطلب پذیرفته شده توسط اداره کل منابع انسانی دانشگاه تهران تعیین خواهد شد. حقوق پرداختی به کارکنان وظیفه برابر مبلغ اعلامی ستاد کل نیروهای مسلح می‌باشد. قبل از اعلام نتیجه مصاحبه عمومی، اکیداً از گرفتن برگه اعزام خودداری شود. در صورتی که برگه سبز دارای غیبت باشد درخواست امریه توسط ستاد کل ملغی می‌گردد. تصویر صفحات اول، دوم و توضیحات شناسنامه، عکس پرسنلی، گواهی فراغت از تحصیل کارشناسی ارشد یا دکتری و مدارک ایثارگری (درصورت لزوم) با حجم کمتر از ۵ مگابایت برای تکمیل فرم ثبت نام الزامی است.

فرم الکترونیکی مشخصات متقاضی امریه

کد خبر 6080792

دیگر خبرها

  • سقف متحرک چیست و مزایای آن در همه فصول
  • تجلیل از دندانپزشکان جهادگر در همدان
  • اعلام آرای انضباطی تیم‌های لیگ دسته اول فوتبال
  • غایبان سرشناس بازی استقلال – شمس آذر
  • تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد
  • مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟
  • این افراد به خدمت سربازی اعزام می شوند
  • خالکوبی جالب یک سرباز در رژه ارتش | عکس
  • شنبه آخرین مهلت ثبت نام برای امریه سربازی دانشگاه تهران
  • آزمایشگاه سیار در اختیار دانش‌آموزان محروم