Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:58:49 GMT

ترفندهای رانندگی!

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۲۰۶۹

ترفندهای رانندگی!

یزد- ایرنا- هنگام مسافرت با وسایل شخصی، هیچ چیزی مهمتر از تمرکز شما در رانندگی نیست چون جان خودتان و همراهانتان در دستان شماست.

پس بهتر است برای اینکه راننده خوبی باشید توصیه‌های رانندگی را جدی بگیرید، اگر می خواهید راننده حرفه‌ای باشید باید مواردی را بدانید تا در حین رانندگی در جاده مشکلی برایتان پیش نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سرعت‌های بالا همیشه دو دستی فرمان را نگه دارید که اگر به هر دلیلی فرمان به سمتی کشیده شد، بتوانید کنترل کنید.
زمان رانندگی در اوایل باران که جاده خیس نشده و نمدار است، ‌حواستان را جمع کنید و ترمز محکم نگیرید. داشتن ترمز ABS در اینجا حسابی به کار می‌آید.
بطری آب، آچار، قفل فرمان یا هر چیز دیگری را طوری در خودرو جاسازی کنید که زیر پای راننده نیفتند و کلا از هر اقدامی که باعث حواس پرتی راننده می‌شود، خودداری کنید.
اگر می‌خواهید لاین حرکت را عوض کنید، باید قبل از اینکه به محل مورد نظر برسید فرمان را صاف کنید تا با سر خوردن جانبی که ایجاد می‌شود در مسیری که می‌خواهید قرار بگیرید و خودرو از مسیرش منحرف نشود.
یکی از بزرگترین اشتباهات، کلاچ گرفتن قبل از ترمز کردن در دنده‌های بالا‌تر از یک است که باعث شتاب گرفتن خودرو می‌شود و خودرو دیر‌تر متوقف می‌شود.
برای چرخاندن فرمان چه در جاده‌های کوهستانی چه در اتوبان‌ها اگر به‌طور مثال می‌خواهید به سمت راست برانید، نیرو را با دست راست به فرمان وارد نکنید بلکه با دست چپ نیرو را وارد کنید چون ممکن است در فشار با دست راست، کنترل نیرو از دست‌تان خارج شود اما اگر از دست چپ استفاده کنید، چون فرمان را هل می‌دهید، کنترل بیشتری خواهید داشت و برای عکس‌العمل آمادگی بیشتری دارید.
هیچ وقت زمانی که مانعی مثل عابر یا خودرو سرراه شما سبز می‌شود به خودرو فرمان ندهید، در این مواقع ترمز گرفتن بهترین گزینه است.
در سرعت بالا‌تر از 60 کیلومتر، اگر ترمز خیلی شدید بزنید امکان قفل شدن چرخ‌ها وجود دارد، ترمز را چند بار بگیرید و‌‌ رها کنید ضمن اینکه برای متوقف کردن یا کم کردن ناگهانی سرعت، می‌توانید از دنده معکوس هم استفاده کنید.
در پیچ ها وقتی سریع ترمز کنید به این دلیل کنترل را از دست می‌دهید که چرخ‌های بیرونی با سرعت بیشتری می‌چرخند ولی ترمز، نیرویی مساوی بین چرخ‌های دو طرف اعمال می‌کند و به اصطلاح عقب خودرو در می‌رود، به همین دلیل اصلا کلاچ نگیرید و ترمز را هم تا ته نگیرید، در عوض خیلی زود پدال گاز را ول کنید. وقتی ترمز می‌گیرید فرمان نباید در حالت پیچ باشد، سریع
ترمز کنید و ول کنید و بعد فرمان را در مسیر پیچ بچرخانید.
*مرکز اطلاع رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد
6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي معاون اجتماعي انتظامي رانندگي يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد

شرکت سیبا موتور با اعلام خبر فروش این کشنده در بورس کالا یادآور شد این طرح فروش روز نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در بورس کالا برگزار می‌شود و درصد پیش پرداخت سفارش خرید نیز معادل ده درصد خواهد بود؛ بهمن نیوز اعلام کرد، در این نوبت فروش قیمت پایه کشنده فاو ۴۶۰ معادل چهار میلیارد و ۷۷۸ میلیون تومان اعلام شده و خریداران ۹ تیرماه ۱۴۰۳ محصول خود را تحویل می‌گیرند. همچنین این معامله مبتنی بر قوانین حاکم بر بورس کالا خواهد بود.

کشنده فاو J6-460 با موتور WUXI با حجم ۱۱۰۵۰CC و گیربکس ZFدستی و استاندارد آلایندگی یورو۵ عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد. این کشنده همچنین با بهره‌مندی از سیستم‌های به‌روز نظیر ترمز اتوماتیک ضدقفل هوشمند، کنترل الکترونیکی ترمز، ضدلغزش، ترمز اضطراری هوشمند، کنترل الکترونیکی پایداری و خشک کن هوا رانندگی مطمئنی را به کاربر خود می‌دهد.

همچنین در کشنده FAWJ6-460 از مولتی مدیا، روشنایی اتوماتیک، کولر و بخاری درجا، یخچال و کتری مسافرتی، صندلی راننده با تعلیق پنوماتیک و دارای گرم‌کن و سردکن و… استفاده شده است. سیبا موتور یکی از شرکت‌های تجاری گروه بهمن و به عنوان تنها نماینده FAW در ایران شناخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن
  • ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد
  • از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ ۳ نفر در حادثه رانندگی در فارس
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • چگونه ترکیه از صنعت خودروسازی ایران پیشی گرفت و ما بی توجه به فرمان رهبری دنبال مدیریت دولتی خودروسازی هستیم
  • ۶ قدم تا آرامش؛ ترفندهای طلایی برای پایان دادن به اختلافات و درگیری های زناشویی