Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@01:09:11 GMT

تبلور و حفظ میراث گذشتگان کار ارزنده‌ای است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۲۲۷۷

تبلور و حفظ میراث گذشتگان کار ارزنده‌ای است

کتابی گفت: تبلور ،حفظ و صیانت از میراث گذشتگان کار ارزنده‌ای است.

 به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر،  "سعید کتابی" صبح امروز (۱۹ آذر) در مراسم رونمایی از کتاب حماسه بابک در ملایر با اشاره به پتانسیل‌های فرهنگی و ادبی ملایر بر ضرورت رشد استعدادهای فرهنگی شهرستان تاکید کرد و گفت: با وحدت و تعامل مسئولان باید سیر توسعه و پیشرفت شهرستان  در همه حوزه‌ها شتاب گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ملایر اقدام ارزنده نویسنده کتاب «حماسه بابک» را  ستودنی برشمرد و افزود: تبلور و حفظ میراث گذشتگان کار ارزنده‌ای است.

وی  ضمن برشمردن اقدمات ماندگار دکتر بابک در زمان ایشان و آثار این خدمات برای مردم ملایر گفت:ایشان به عنوان الگویی ارزشمند برای مردم و مسئولان شهرستان بوده و  باید در  قالب معرفی این کتاب  بتوانیم خدمات و شخصیت ایشان را جاودانه نگه داریم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه حفظ و صیانت از میراث گذشتگان و انتقال آن به نسل امروز یک ضروت است گفت: مسئولان نیز باید حمایت‌های لازم را از حوزه فرهنگ و هنر داشته باشند.

حجت‌ الاسلام احد آزادیخواه رونمایی از کتاب «حماسه بابک» را در واقع رونمایی از دو اثر دانست و تصریح کرد: با رونمایی از این کتاب  از تلاش‌ها و  خدمات ارزشمند دکتر بابک به مردم ملایر و هنر هنرمند جوان ملایری رونمایی می‌شود. 

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز ملایر را مهد فرهنگ و تمدن دانست و گفت: همین امر باعث شده تا امروز از این شهرستان به عنوان شهر فرهنگی استان همدان یاد شود.

محمد کاظمی ضمن تقدیر از نویسنده کتاب «حماسه بابک» گفت: در کنار تحولات خوب از جمله ثبت جهانی انگور و ثبت ملی  منبت ملایر  طی دو سال اخیر  اقدمات فرهنگی نیز افتخاری بزرگ و کاری ارزشمند است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره روشنفکری، ادیب بودن  شجاعت و خدمات ماندگار دکتر بابک در دوره تصدی فرمانداری ایشان در ملایر گفت:مسئولان نیز باید این افراد  را الگو قرار داده  و در راستای خدمت به مردم تلاش کنند.

نویسنده کتاب «حماسه بابک» نیز با اشاره به نوشتن کتاب «حماسه بابک» گفت: همیشه دوست داشتم دکتر بابک و خدمات وی را به مردم معرفی کنم و در این زمینه با تلاش بسیار زیاد موفق شدم تا  خانواده ایشان را در تهران پیدا کنم و با این خانواده ملاقات حضوری داشته باشم که طی 15 جلسه  با بیان خاطرات ایشان از همسر وی و همچنین منابع دیگر توانستم این کتاب  را تنظیم و جمع‌آوری کنم.

همایون مطیعی  که متولد سال 1370 در ملایر راست با بیان اینکه کتاب «حماسه بابک» در چهار فصل  در 230 صفحه تنظیم و نوشته شده گفت:فصل اول این کتاب مربوط به  زندگی نامه، فصل دوم مربوط به اشعار، فصل سوم مربوط به  نگارخانه، عکس‌ها و تصاویر و فصل چهارم نیز مربوط به اسناد و مطبوعاتی  در خصوص خدمات و مصاحبه‌های ایشان در زمان حیات و بعد  از ایشان است.

وی با اشاره به خلاصه‌ ای از زندگی دکتر بابک افزود: دکتر حسن بابک متولد 1306 خورشیدی فرماندار فقید شهرستان ملایر است که در سال‌های  51 تا 53 در این شهرستان خدمت  فرهنگی و عمرانی بینظیری داشته و از ایشان به عنوان معمار نوین ملایر یاد می‌شود

کرده است.

وی گفت:  ایشان شاعر، نویسنده، محقق، دانشمند و دولتمرد بزرگ  و منتقد معاصر ایران بود که بعد از عمری مجاهدت در سال 1353 به همراه فرزندش در حادثه رانندگی جان خود را از دست داد.

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرداری اصفهان خراسان جنوبي روحانی استان سمنان معلولان اصفهان روزنامه های اصفهان روزنامه ها روزنامه شهرستان ملایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد

عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی موثر باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور گفت: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • برگزاری «مشق حماسه» در رشت
  • ارتکاب قتل در روز دوم آزادی از زندان