Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر از دامپزشکی، حسن اثناعشری با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری ۲۰ میلیون و ۵۲۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان صورت گرفته است، اظهار کرد: در این مدت بیش از ۱۲۴ میلیون دز واکسن در سالن‌های مرغداری استان علیه بیماری های ویروسی و باکتریایی مصرف شد.

وی با اشاره به افزایش دو برابری تعداد بازدیدها و مراقبت فعال در مراکز صنعتی طیور، روستاها، زیستگاه ها و کشتارگاه طیور در هشت ماهه سال جاری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون با پنج هزار و ۲۸۹ بازدید و تعداد ۱۵ هزار و ۱۴۰ مورد نمونه برداری صورت گرفته از طیور، ۳۳ مورد کانون بیماری طیور در استان مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اثناعشری تعداد بازدید از مزارع پرورش ماهی جهت سیستم مراقبت را ۷۳ مورد برشمرد و تصریح کرد: در سال جاری از تمامی مزارع فعال حد واسط آبزیان استان دو هزار و ۴۲۹ مورد نمونه برداری آزمایشگاهی برای تشخیص بیماری های ویروسی انجام شده که تاکنون موردی از بیماری در این مزارع مشاهده نشده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: ۱۴ میلیون و ۵۹۰ هزار قطعه تخم چشم زده (تخم ماهی) نیز در هشت ماه گذشته به استان مرکزی وارد شده است.

وی در پایان بیان کرد: ۵۰ مورد بازدید از زنبورستان ها و پنج هزار و ۳۹۷ مورد نمونه برداری آزمایشگاهی از این زنبورستان ها انجام شده که تعداد ۱۰ مورد کانون بیماری در این واحدها ثبت شده است.

کد خبر 4481126

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل دامپزشکی استان مرکزی بیماری های واگیر دام و طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس شبکه‌ دامپزشکی جرقویه با اشاره به تداوم اردو‌های جهادی دامپزشکی در سطح شهرستان گفت: در این مرحله بیش از ۱۰۰ هزار دام سبک عشایر ایل عرب جرقویه و دام و طیور روستائیان رایگان بر علیه بیماری‌های تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبله و تب مالت واکسینه شده اند.
قربانعلی عرب جعفری افزود: در این اردوی دو روزه ۲ گروه ۴ نفره از شبکه دامپزشکی جرقویه خدمات رایگان ارائه کردند، علاوه بر دام و طیور، سگ‌های گله نیز بر علیه بیماری هاری واکسینه شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


عرب جعفری افزود: با توجه به آغاز کوچ عشایر ایل عرب جرقویه به مناطق ییلاقی استان اصفهان و استان‌های همجوار، تمام دام‌های عشایر به صورت کامل در این طرح تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.
اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد خدمت رایگان در قالب اردو‌های جهادی به عشایر و روستائیان استان ارائه داده است.

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • ببینید | بارش شدید باران و جاری‌شدن روان‌آب در جای‌جای استان مرکزی
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه
  • فیلم/بارش شدید باران و جاری‌شدن روان‌آب در جای‌جای استان مرکزی
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی