Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: وظایف حاکمیتی آتش‌نشانی به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود.

وحید قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: بر اساس قانون برون سپاری وظایف و خدمات دستگاه‌های مختلف تنها در امور غیرحاکمیتی مجاز است و هیچ دستگاهی نمی‌تواند وظایف حاکمیتی خود را به بخش غیر دولتی واگذار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نامه اخیر معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها ودهیاری‌های وزارت کشور در خصوص خلاف قانون بودن واگذاری خدمات آتش‌نشانی به بخش خصوصی اظهارداشت:همچنان که در این نامه تأکید شده و در گذشته نیز اعلام نظر شده است، برونسپاری وظایفی که بر اساس قانون از جمله وظایف قانونی آتش‌نشانی است، خلاف قانون می‌باشد، بنابراین پس از اعلام وصول این نامه موضوع به شورای شهر ابلاغ شده و بر اساس مذاکرات صورت گرفته مقرر شده تا با تشکیل تیم کارشناسی پس از بررسی لازم نسبت به موضوع تصمیم‌گیری نمایند.

قربانی ادامه داد: این در حالی است که هیئت تطبیق مصوبات شورا در فرمانداری نیز برای این مصوبه سه شرط گذاشته است که به نظر می‌رسد با اعمال شروط مورد نظر در بازنگری دوباره این مصوبه بخشی از ایرادات رفع شود. وی گفت: استفاده از سرمایه بخش خصوصی در بخش زیرساخت‌های آتش‌نشانی قابل قبول است، اما در بخش عملیاتی و فرماندهی باید امور مربوط توسط خود شهرداری انجام شود وسپردن آن به بخش خصوصی با قانون خدمات کشوری در تعارض است که امیدواریم در بازنگری بعدی مصوبه‌ای با قانون حاصل شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خصوصی سازی آتش نشانی مشهد وحید قربانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، علی مبارکی از قلع و قمع یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز واقع در اراضی باغی روستای صومعه بخش مرکزی شهرستان خبرداد.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: این قلع و قمع که ۱۳۰ متر مربع از طریق ساخت غیرمجاز بنا، محوطه، تراس و دیوار بود درفرودین ماه ۱۴۰۳ در محدوده اراضی باغی روستای صومعه با حضور کارشناسان، یگان حفاظت امور اراضی و نیروی انتظامی و با همکاری مالک به استناد رأی صادره انجام شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۶۴ فقره اخطار ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان صادر شده است.

مبارکی بیان کرد: هر گونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ممنوع بوده و متقاضیان باید قبل از فعالیت نسبت به اخذ مجوزهای لازم از جهادکشاورزی و دستگاه‌های صادرکننده موافقت اصولی اقدام کنند.

شهاب جهانداری، رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی افزود: محدودیت اراضی مرغوب و مستعد کشاورزی و لزوم حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و همچنین نظارت و پیشگیری از تغییر کاربری‌های گسترده به استناد مواد ۳، ۸ و ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها از جمله وظایف امور اراضی جهادکشاورزی شهرستان است.

رئیس اداره امور اراضی جهادکشاورزی بیان کرد: طبق قانون با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی برخورد خواهد شد و شهروندان می‌توانند مشاهدات خود را از طریق سامانه تلفنی رایگان و۲۴ساعته ۱۳۱با ما در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • در اعتراضات ۱۴۰۱ همه با «گشت ارشاد» مخالف بودند | چرا دوباره ون‌ها برگشتند؟
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • سرانجام لایحه حجاب و عفاف چه شد؟
  • پروژه‌های نیمه‌تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود
  • پروژه‌های نیمه‌تمام ایلام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شوند
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟