Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل ازنیویورک تایمز؛ نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا توانست در انتخابات محلی روز یکشنبه در ونزوئلا قدرت خود را در این کشور هر چه بیشتر تحکیم کند.
مادورو همچنین رئیس جمهور آمریکا را به تلاش و توطئه برای سرنگون کردن دولت ونزوئلا متهم کرد.
 مقامات انتخاباتی ونزوئلا گفتند اکثر 2500 کرسی شوراهای محلی در سراسر این کشور بر اساس نتیجه انتخابات روز یکشنبه به طرفداران حزب متحد سوسیالیست ونزوئلا تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مادورو پس از اینکه رای خود را به صندوق انداخت, دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و سایر رهبران جهان را که وی را فردی دیکتاتور می نامند, هدف تمسخر قرار داد و گفت :«امروزه تلاشی از سمت کاخ سفید در جریان است تا زندگی ما را در ونزوئلا مختل کند و دموکراسی و قانون اساسی ما را سرنگون کند.»
قرار است دهم ژانویه دومین دوره شش ساله حضور مادورو در قدرت شروع شود.
آمریکا، بسیاری از کشورهای اروپایی و کشورهای آمریکای لاتین انتخابات بیستم ماه مه در ونزوئلا را ساختگی خوانده و آن را رد کرده اند.
تیبیسای لوچنا رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا گفت بیش از 27 درصد رای دهندگان واجد شرایط در انتخابات اخیر شرکت کردند.
مادورو درباره رهبران احزاب مخالف که انتخابات را تحریم کرده بودند, گفت بسیاری از این افراد منتظر تهاجم تحت رهبری آمریکا به ونزوئلا هستند. در عین حال, دیوسدادو کابلو رهبر حزب سوسیالیست ونزوئلا گفت معتقد است آمریکا به کنار زدن مادورو از قدرت اشتیاق فراوانی دارد. وی افزود:«هیچ کودتایی در جهان وجود ندارد که آمریکا در آن دخیل نباشد.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مادورو ونزوئلا آمريکا سرنگوني انتخابات محلي بين الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»

دولت رئیس‌جمهور ایالات متحده با فشار مجدد از سوی دیگر دموکرات‌ها برای تحت تأثیر قرار دادن رژیم صهیونیستی برای عدم تهاجم گسترده به رفح، شهری که تقریبا نیمی از ۲.۳ میلیون نفر ساکنان نوار غزه در آن پناه گرفته‌اند، مواجه است.

به گزارش ایسنا، ۵۷ نفر از ۲۱۲ دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای را امضا کردند که در آن از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا هر اقدام ممکنی را برای منصرف کردن کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از حمله همه‌جانبه به این شهر نزدیک مرز مصر انجام دهد.

در نامه این چهره‌های دموکرات آمریکا آمده است: «ما از شما می‌خواهیم با استناد به قوانین و سیاست‌های موجود، فورا از برخی کمک‌های نظامی تهاجمی به کابینه اسرائیل، از جمله کمک‌هایی که با تکیه بر قوانین کنونی است، استفاده کنید تا از حمله تمام‌عیار به رفح جلوگیری شود.»

به گزارش رویترز، کاخ سفید به درخواست برای اظهارنظر در مورد این نامه که به رهبری نمایندگانی چون «پرامیلا جایاپال» و «مادلین دین» تدوین شده بود، پاسخ نداده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر گفت هنوز طرحی برای حمله وعده داده شده رژیم صهیونیستی به رفح که از غیرنظامیان محافظت کند، ندیده است و تکرار کرد که واشنگتن نمی‌تواند بدون چنین طرحی از چنین حمله‌ای حمایت کند.

حمایت بایدن از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه ملت فلسطین، آن هم در سالی که آمریکا انتخابات ریاست جمهوری در پیش دارد، فشار سیاسی مضاعفی بر دوش این رئیس‌جمهور دموکرات، به‌ویژه از سوی دموکرات‌های جوان وارد کرده است. این امر موجی از آرای اعتراضی «عدم تعهد» را در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها ایجاد کرد و همچنین موج اعتراضات طرفداران فلسطین را در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده به راه انداخته است.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید