Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@03:31:44 GMT

کلاهبردار 3 میلیاردی دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۲۴۱۸

کلاهبردار 3 میلیاردی دستگیر شد

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه ای 3 میلیارد ریالی، تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی در سطح استان خبر داد.

سرهنگ "حسن مفخمی شهرستانی" با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر کلاهبرداری به بهانه خرید گوشی تلفن همراه و تجهیزات رایانه ای از کاربران در سایت های شیپور و دیوار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

---

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی از برخی مال باختگان، کارآگاهان پلیس آگاهی دریافتند، متهم به کلاهبرداری که تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی استان های "گیلان و گلستان" است، پس از درخواست خرید گوشی تلفن همراه در سایت شیپور و دیوار با فروشندگان ملاقات کرده و با دریافت کالا در اقدامی فریبکارانه از پرداخت وجه سرباز زده و سریعاً از محل متواری می شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی با شناسایی مخفیگاه متهم با هماهنگی قضائی، این فرد را در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ مفخمی، افزود: متهم در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی و کلاهبرداری 3 میلیاردی از شهروندان در استان های شمالی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با هشدار به شهروندان، گفت: برای تبادل کالا از طریق فضای مجازی باید همواره این مهم را در نظر داشت که ممکن است تبلیغ صورت گرفته برای کالا ماهیت واقعی نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: ممکن است در پس یک تبلیغ در این گونه سایت ها، افراد شیاد فعالیت کنند که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند.#پلیس

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۲۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله میلیاردی سوخت قاچاق در نایین

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان نایین از کشف بیش از ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسن براهیمی اظهار کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی، مأموران انتظامی این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه تریلی تانکردار حامل سوخت مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه راننده خودرو فاقد هرگونه مجوز و مدرک معتبر و قانونی برای حمل این محموله بود، افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و موفق به کشف ۳۲ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق شدند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان نائین با اشاره به اینکه ارزش سوخت مکشوفه قاچاق برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه یک دستگاه تریلی توقیف و راننده آن نیز پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

براهیمی بر مقابله قاطعانه پلیس با قاچاق کالا و منابع ملی کشور تأکید و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود پیرامون این موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 745268

دیگر خبرها

  •  کشف خودروهای ۱۵۰ میلیاردی قاچاق در البرز
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • کشف محموله میلیاردی سوخت قاچاق در نایین
  • ۲۱ سارق منزل طی دو روز در گیلان دستگیر شدند
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر
  • دستگیری ۳ سارق احشام با ۹ فقره سرقت در اسفراین
  • سارقان ۵۰ میلیاردی طلاجات دستگیر شدند
  • انجین‌های ۱۰ میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس/دستگیری عامل آزار و اذیت در فیروزآباد
  • کلاهبردار رسید جعلی صادر در شهریار دستگیر شد
  • هشدار پلیس آگاهی برای پیشگیری از کلاهبرداری