Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان فاوا شهرداری تهران گفت: باید شرکت‌های دانش بنیان را برای هوشمندسازی شهر تهران گرد هم آوردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد فرجود رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران صبح امروز در مراسم افتتاح دومین همایش و نمایشگاه «تهران هوشمند» که امروز (دوشنبه نوزدهم آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: شهر هوشمند مفهومی چند بعدی مانند فیل مولانا دارد که هرکسی از ظن خود آن را تصور می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای همین تلاش کردیم تعریف واحدی از شهر هوشمند ارائه دهیم، چراکه شهر هوشمند به معنای فناوری محوری نیست.

فرجود با بیان اینکه در گام اول تمرکز خود را بر روی برنامه ریزی گذاشتیم، گفت: در طول 9 ماه گذشته سعی کردیم در چالش‌های شهر متمرکز شویم و برنامه ریزی را از حل چالش‌ها شروع کردیم.

رئیس سازمان فاوا شهرداری تهران افزود: در این مسیر از تجربه و دستاوردهای جهانی بهره گرفتیم تا شهر هوشمند را در تهران پیاده سازی کنیم.

وی با بیان اینکه تعاریف و برنامه‌های خود از شهر هوشمند را در قالب سمینارها در خارج و داخل شهرداری به ذی‌نفعان ارائه کردیم، گفت: یافته‌های خود را با سایر شهرها به اشتراک گذاشتیم و شرکت‌های دانش بنیان را گرد هم آوردیم تا تهران در مسیر حرکت خود بدون نظر این افراد پیشروی نکند.

فرجود با تأکید بر اهمیت شفافیت و ضرورت نهادینه شدن آن تصریح کرد: شفافیت موجب می‌شود تا تأثیر روشنی از داده‌های شهرداری پدیدار شود.

رئیس سازمان فاوا شهرداری تهران با بیان اینکه در مسیر هوشمندسازی از نظرات پلیس هم استفاده کردیم و آن را در برنامه پنج ساله سوم گنجاندیم، گفت: در مسیر «تهران هوشمند» آموختیم که مهمترین رکن هوشمندسازی مشارکت شهروندان است، به همین منظور سامانه «با هم» را راه اندازی کردیم و اولین مرکز فناوری‌های شهر هوشمند را با کمک دانشگاه شریف راه اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه برای توسعه خدمات شهری در اولین گام چالش نوآوری شهری را برگزار کردیم، افزود: سامانه تهران من را به عنوان درگاه خدمات شهری برای شهروندان ایجاد کردیم و تلاش می‌کنیم تمام خدمات شهری را در این بستر ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۲۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند

فارس- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز از صرفه جویی ۲۵۰ مگاواتی در توزیع برق شیراز با نصب کنتورهای هوشمند در این کلانشهر خبر داد.

محمد رضا سلاحی با اشاره به ابلاغ 180 برنامه عملیاتی شرکت توانیر برای گذر موفق از پیک تابستان 1403 گفت: توسعه اتوماسیون و هوشمندسازی به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم ماموریت‌های ابلاغی شرکت توانیر یکی از کلید واژه‌های مهم در کنترل پیک بار مصرف است که در تامین پایدار برق، رشد بهره وری، افزایش ضریب اطمینان و ایمنی، مدیریت بار، کاهش هزینه نقش بسزایی دارد.

وی در گفتگو با تسنیم گفت: با هدف ارتقای شاخص قابلیت اطمینان شبکه، با اختصاص اعتبارات ویژه، اقدامات شاخصی در نصب کنتورهای هوشمند، طرح‌های هوشمندسازی و کنترل‌پذیری شبکه توزیع اجرایی شده است.

وی گفت از سال 1401 تاکنون با نصب 200 کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق این شرکت رشد ده برابری داشته است.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت